تراورتن حاجی آباد سوپر

قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن حاجی آباد ممتاز دارای تم رنگی کرم روشن و کمترین میزان رگه و هاله های تیره می باشد. این سنگ کیفیت بسیار خوبی دارد و در دسته ی پرفروش ترین سنگ های تراورتن نما محسوب می شود. قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد ممتاز نیز مناسب است و با توجه به تم رنگی سنگ و سورت آن تعیین می گردد.


سنگ تراورتن حاجی آباد ممتاز

سنگ تراورتن حاجی آباد در رنگ های مختلف کرم روشن، کرم عسلی و بژ همراه با رگه ها و هاله های تیره و صورتی رنگ می باشد. میزان این رگه ها با توجه به سورت سنگ، کم و زیاد است و در واقع سورت ممتاز و سوپر این سنگ با کمترین میزان آنها همراه است.

تراورتن حاجی آباد کیفیت بسیار خوبی دارد و میزان تخلخل مناسب این سنگ سبب چسبندگی خوب آن با ملات و دیواره نما می شود. این سنگ پس از فرآوری در سورت های مختلف و بسیار زیادی دسته بندی می شود. هر چقدر درجه ی سنگ بهتر شود و سورت سنگ به سورت سوپر نزدیک تر شود، تم رنگی سنگ روشن تر می گردد. سورت های ممتاز و سوپر این سنگ دارای زمینه رنگی کرم روشن با کمترین میزان لکه و هاله هستند.

سنگ تراورتن حاجی آباد یکی از قدیمی ترین سنگ های تراورتن بازار محسوب می شود که از معادن استان محلات استخراج و پس از منتقل شدن به کارخانه ها، در انواع مختلف صیقلی و چرمی، موجدار و بی موج فرآوری می گردد. این سنگ از نظر ظاهری، شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن دره بخاری و سنگ تراورتن کرم تکاب دارد. این سنگ در ابعاد مختلف تایل به صورت صیقلی و چرمی تولید و جهت صادرات بسته بندی می شود.

تراورتن حاجی آباد ممتاز

ویژگی های بسیار خوب این سنگ 

این سنگ در دسته ی باکیفیت ترین سنگ های تراورتن زمینه کرم بازار قرار دارد و تنها دلیل آن هم تراکم بسیار خوب این سنگ است. سنگ های تراورتن حاجی آباد به دلیل تراکم بسیار خوب و جنسیت استخوانی که دارند، از مقاومت خوبی نسبت به ضربه و فشار برخوردار هستند و در حین حمل و نقل به هیچ عنوان آسیب نمی بینند. از مزیت های خوب این سنگ می توان اشاره نمود به:

این سنگ به دلیل بافت متراکم و تخلخل کم، ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است. استفاده از این سنگ در هر فضایی، با انعکاس نور، گرمی خاصی به محیط اطراف خود می بخشد و فضا را دلنشین می کند.

تراورتن حاجی آباد به دلیل کیفیت و ساختار خوبی که دارد، بهترین گزینه برای نمای بیرونی محیط های مرطوب، سردسیر و گرمسیر می باشد. این سنگ نسبت به هر آب و هوایی مقاوم است و به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

لایه یو وی موجود بر روی این سنگ باعث محافظت از این محصول در برابر تابش آفتاب شده است. این سنگ از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل بافت متخلخل این سنگ، چسبندگی بسیار خوبی با ملات دیوار نما دارد.

مسئله ی بسیار مهم برای سنگ های نما، این است که سنگ جذب آب ناچیزی داشته باشد و در اثر انبساط و انقباض در فصل های مختلف سال، دچار ترک خوردگی نشود. این سنگ نسبت به رطوبت نیز بسیار مقاوم است و دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود.

 

کاربرد های این سنگ در صنعت ساختمان

امروزه از سنگ های تراورتن مخصوصا سنگ های تراورتن کرم، در نما های بیرونی ساختمان استفاده می کنند. به دلیل بافت و ساختار بسیار خوب سنگ حاجی آباد، این سنگ قابلیت برش و ابزار زنی بسیار خوبی دارد و در اجرای ابزار های مختلف نما های رومی، ترک نمی خورد و دچار شکستگی نمی شود. از سنگ های تراورتن حجمی حاجی آباد جهت ساخت ستون و سرستون و گل های سنگی استفاده می شود.

با تلفیق این سنگ با آجرنما، چوب ترموود، سنداستون طرح چوب، تراورتن سیلور تکاب موجدار و یا سنگ گرانیت مشکی، می توان طرح های مدرن زیبایی را خلق کرد.

  • نمای رومی و کلاسیک ساختمان
  • نما های مدرن و تلفیق آن با سنگ طرح چوب و یا آجرنما
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ پله قسمت های خارجی ساختمان
  • استفاده در سرویس های بهداشتی به صورت تایل چرمی
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • ساخت نرده سنگی، صراحی و یا آبنما

سنگ تراورتن ابروبادی حاجی آباد

قیمت تراورتن حاجی آباد ممتاز

عوامل مختلفی که بر قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد ممتاز تاثیر می گذارد عبارتند از:

  • قد و پای سنگ: سنگ تراورتن سوپر حاجی آباد دارای ارتفاعی بیش از 190 سانت می باشد.
  • ضخامت و عرض سنگ: سنگ های تراورتن معمولا در عرض های 40 طولی و ضخامت 1.8 برش و فرآوری می شوند.
  • سورت سنگ: ممکن است سنگ تراورتن ممتاز حاجی آباد سورت های مختلف کرم روشن یا تیره داشته باشد. به طور کلی هر چقدر سنگ روشن تر باشد، قیمت سنگ بیشتر است.
  • کیفیت ساب، برش و فرآوری سنگ: کیفیت فرآوری سنگ و کیفیت متریال هایی همچون ماده رزین از مهمترین فاکتور های تعیین کننده ی قیمت سنگ می باشد.

به طور کلی یکی از مزیت های بسیار خوب این سنگ که در قسمت های قبل ذکر نشد، قد و پای بلند و شمش این سنگ است. معمولا سنگ های تراورتن حاجی آباد قد و پای بلندی دارند و می توان گفت که تقریبا 70 درصد دسته های سنگ حاجی آباد شمش هستند. سنگ های بسیار زیادی هستند که از نظر ظاهری، ممکن است شبیه به تراورتن حاجی آباد باشد. اما کیفیت سنگ حاجی آباد در دسته سنگ های کرم موجود در بازار، نیاز به مقایسه با سنگ دیگری را ندارد.

سورت هایی که تم رنگی سنگ به کرم مایل به سفید است، قیمت نسبتا بالایی دارند. ولی به دلیل جنسیت خوب آن، قیمت سنگ مناسب است. سنگ های سفید حاجی آباد تنها در یکی صورت ارزش قیمتی بالایی دارند که کوره نشده باشند. سنگ هایی که کوره می شوند تم رنگی روشن و جذاب تری پیدا می کنند. ولی از لحاظ کیفی، مقاومتشان کاهش می یابد و ترد و شکننده می شوند. بازرگانی سنگ هویدا با تولید و تامین انواع سنگ ساختمانی، آماده همکاری با طراحان، سازندگان و انبارداران می باشد.

 

معدن سنگ تراورتن حاجی آباد

معدن این سنگ در استان مرکزی و در حومه های شهرستان محلات قرار دارد. معادن سنگ تراورتن کرم حاجی آباد با استخراج ماهیانه حدود 75 هزار تن اقدام به استحراج کوپ، از فعال ترین معادن سنگ تراورتن ایران محسوب می شود. از دیگر سنگ های تراورتن محبوب و باکیفیت بازار می توان اشاره نمود به: سنگ تراورتن سوپر عباس آباد _ تراورتن سفید آتشکوه _ سنگ تراورتن کرم یزد _ تراورتن ابیانه ممتاز

سنگ تراورتن حاجی آباد سوپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط