سنگ تراورتن حاجی آباد درجه یک

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن حاجی آباد درجه یک، جز دسته سنگ های ارزان قیمت نما است و بیشتر مورد استفاده در نما های اصلی ویلا ها، آپارتمان ها یا ساختمان های مجتمع های مسکونی است . تم رنگی تراورتن حاجی آباد موجود در بازار، کرم و شکلاتی است.


توضیحاتی در رابطه با سنگ تراورتن حاجی آباد درجه یک

یکی از سنگ های قدیمی ، و همچنین سنگ مقرون به صرفه بازار، تراورتن حاجی آباد است که در رنگ بندی کرم روشن، عسلی و شکلاتی عرضه می شود. این سنگ در میان تمام پیمانکاران و سنگفروشان شهرت دارد و به عنوان یکی از بی نقص ترین سنگ های نما محسوب می شود.

همانطور که می دانید از اسم سنگ تراورتن حاجی آباد درجه یک پیدا است که سورت آن دارای هاله و رگه و همچنین قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سورت های ممتاز و سوپر دارد. این سنگ ساب براق ، ضخامت حدودی 1.8 سانت در عرض 40 طولی با قد و پای تقریبا 80 درصد شمش در مجموعه سنگ هویدا موجود است. از نظر ظاهری، سنگ های حاجی آباد شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن تکاب نیز دارند. این سنگ به دو صورت موج دار و بدون موج برش می خورد و به روش های صیقلی و چرمی (Unfilled) فرآوری می گردد. فرآوری های مختلف از جمله تیشه ای ، چرمی و … نیز بر روی این سنگ انجام میشود.

 

معادن استخراج سنگ حاجی آباد

معدن استخراج سنگ تراورتن حاجی آباد واقع در جنوب شرقی شهرستان محلات در مقابل جاده خمین در استان مرکزی قرار دارد. معدن این سنگ از قدیمی ترین معادن سنگ تراورتن ایران است که سینه کار های مختلف و بسیار زیادی دارد. برای استعلام قیمت کوپ و پلاک 40 طولی این سنگ می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سنگ تراورتن حاجی آباد درجه 1

برخی از ویژگی های سنگ مثبت این سنگ

این سنگ تولید و معدن استخراجش در داخل ایران است و از نظر قیمتی مناسب می باشد.

سنگ تراورتن حاجی آباد به دلیل پر کردن سطح آن با رزین و سوراخ های سطحی آن، در برابر سرما بسیار مقاوم می شود و همچنین ترک و ریزش نخواهد کرد.

تراورتن حاجی آباد نسبت به بقیه سنگ های تراورتن های مشابه خود، از تخلخل کمتری برخوردار است و به همین دلیل در برابر فشار مقاومت بسیار خوبی نسبت به سایر سنگ های تراورتن دارد.

سنگ حاجی آباد به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. این سنگ بهترین انتخاب برای استفاده در مناطق شمالی کشور است، زیرا تا سالیان سال، ظاهر زیبای خود را حفظ می کند.

یکی از ویژگی های مهم این سنگ ، کمتر بودن وزنش نسبت به بقیه تراورتن ها است که مورد توجه مهندسان قرار گرفته است که باعث سبک شدن وزن نما می شود

وزن سنگ تراورتن حاجی آباد درجه یک، به ضخامت و متر مربع ، و میزان تخلخل آن بستگی دارد. ضخامت 17 میلیمتر سنگ حاجی آباد ، وزن کلی آن بین 35 تا 40 کیلوگرم است .

این سنگ ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و سورت های صیقلی آن، سطح براق و درخشانی دارند. سنگ تراورتن حاجی آباد سورت های مختلف و بسیار زیادی دارد. یک سورت مشخص این سنگ قابلیت تامین در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه را نیز دارد.

 

چرا از این سنگ در نما استفاده کنیم؟

همانطور که ویژگی های بسیار خوب این سنگ را با هم مطالعه کردیم، سنگ حاجی آباد کیفیت عالی، وزن سبک، تم رنگی شاد و قیمت بسیار مناسبی دارد. این سنگ قابلیت بسیار خوب برش خوری و ابزار خوری دارد و در هنگام اجرای برش های نما های برجسته ی رومی، دچار ترک خوردگی نمی شود.

ترکیب این سنگ با سنگ های روشن، همچون تراورتن سفید عباس آباد، زیبایی خارق العاده ای را خلق می کند. این سنگ به صورت نرده های سنگی نیز تولید می شود و بیشتر در نما ها، حیاط های ویلا و نرده ی بالکن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ نمای تراورتن عسلی

قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد درجه یک

قبل از خرید هر سنگ تراورتنی، به پارامتر های اصلی تعیین قیمت این سنگ ها دقت کنید. از اصلی ترین آنها باید اشاره کرد به:

  • سورت و سورت بندی دقیق سنگ
  • کیفیت ساب و برش سنگ
  • کیفیت فرآوری و متریال مورد استفاده در زمان تولید
  • ابعاد و ضخامت دقیق سنگ ( ضخامت سنگ ها هر چقدر کمتر، سنگ ضعیف تر می شود.)

از دیگر عواملی که در قیمت سنگ های ساختمانی تاثیر می گذارد، فاصله ی معدن تا کارخانه ی سنگبری است. کرایه حمل کوپ تا کارخانه، در قیمت نهایی سنگ تاثیر گذار است. از دیگر محصولات خوب صنایع سنگ هویدا می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن دره بخاری _ تراورتن ابیانه ممتاز سفید _ سنگ تراورتن رامشه _ تراورتن آبگرم محلات _ سنگ تراورتن سیلور تکاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز
اخبار و مقالات

انواع سنگ تراورتن سفید

سنگ های تراورتن به دلیل ویژگی های بسیار خوب و تنوع فراوان در طرح و رنگ، می توانند بهترین انتخاب برای نما های رومی، کلاسیک

ادامه مطلب »