تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

انواع سنگ تراورتن سفید

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن به دلیل ویژگی های بسیار خوب و تنوع فراوان در طرح و رنگ، می توانند بهترین انتخاب برای نما های رومی، کلاسیک و حتی مدرن باشند. در این مقاله به معرفی و بررسی انواع سنگ تراورتن سفید از لحاظ کیفیت و قیمت خواهیم پرداخت.


سنگ تراورتن بهترین انتخاب برای نمای ساختمان

سنگ های تراورتن نوعی از سنگ های رسوبی هستند که دارای بافتی متخلخل و وزن سبک می باشند. این سنگ ها تنوع بی شماری در طرح و رنگ دارند و کشور ایران به عنوان یکی از غنی ترین کشور ها از لحاظ تعداد معادن بی شمار و متنوع در سنگ تراورتن است. تراورتن ها پس از استخراج از معادن و منتقل شدن به کارخانجات سنگبری، به روش های گوناگونی از جمله صیقلی، چرمی، هوند فرآوری می شوند. برش به دو صورت موج دار و بی موج بر روی این سنگ ها صورت می گیرد.

سنگ های تراورتن موج دار، عمدتا جهت صادرات برش می خورند و به روش صیقلی یا چرمی تولید می گردند. برای اطلاعات بیشتر از انواع سنگ تراورتن صادراتی، می توانید با ما تماس بگیرید. دلیل اصلی اینکه سنگ های تراورتن بهترین متریال برای نما های ساختمان محسوب می شوند، ویژگی های بی شمار و منحصر به فرد این سنگ ها است. از ویژگی های اصلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • بافت متخلخل و وزن سبک
  • جذب ملات بسیار خوب و چسبندگی ایده آل با ملات
  • ماندگاری بسیار بالا و طول عمر بلند
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • تنوع قیمتی مختلف ( در هر رنج قیمتی موجود است.)
  • روح بخشیدن به ساختمان (نوعی ارزش افزوده برای بنا محسوب می شود.)
  • عدم شوره و سازگار بودن با هر نوع آب و هوایی (بستگی به معدن سنگ دارد.)

 

انواع سنگ تراورتن سفید

سنگ های تراورتن با تم رنگی سفید، از معادن مختلفی استخراج می شوند. این سنگ ها سورت بندی های مختلفی دارند و هر چقدر زمینه ی سنگ یکدست تر و کم رگه و هاله تر باشد، در دسته های ممتاز و سوپر قرار می گیرد. سنگ های تراورتن سفید معمولا قیمت بالاتری نسبت به سنگ های کرم دارند و عمدتا در ساختمان های مجلل و لوکس استفاده می شوند. در ادامه به معرفی انواع سنگ تراورتن سفید محبوب و پر طرفدار می پردازیم و کیفیت و قیمت این سنگ ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

بهترین و مشهور ترین سنگ های تراورتن سفید به ترتیب عبارتند از:

تراورتن عباس آباد، به عنوان مشهور ترین و قدیمی ترین سنگ تراورتن سفید در بازار است. این سنگ تنوع بی شماری در طرح دارد و از لحاظ قیمتی، در دسته ی سنگ های گران قیمت بازار قرار دارد. تراورتن عباس آباد نه تنها زیبایی منحصر به فردی دارد، بلکه از لحاظ کیفی، فوق العاده عالی و بی نظیر است.

معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات و در روستای نیم ور قرار دارد. سنگ تراورتن سفید آتشکوه، از لحاظ ظاهری و کیفی، شباهت فوق العاده زیادی به سنگ عباس آباد دارد. از آنجایی که تراورتن آتشکوه سفید کمیاب است، این سنگ قیمت بالاتری نسبت به تراورتن عباس آباد دارد.

تراورتن عباس آباد-انواع سنگ تراورتن سفید

تراورتن دره بخاری نیز همانند سنگ عباس آباد، جزو قدیمی ترین و مشهور ترین سنگ های تراورتن بازار قرار دارد که تقریبا تمام سازندگان این سنگ را به خوبی می شناسند. معدن سنگ دره بخاری نیز در محلات و در نزدیکی معدن عباس آباد قرار دارد. این سنگ کیفیت فوق العاده عالی دارد و عموما در تم های رنگی کرم تیره تا روشن و سفید یافت می شود. سنگ های تراورتن دره بخاری سفید، قیمت بالایی دارند ولی تقریبا از سنگ عباس آباد ارزان تر هستند.

سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

سنگ تراورتن سفید ابیانه، از دیگر سنگ های فوق العاده زیبا با تم رنگی روشن است. این سنگ از سینه کار های مختلفی از جمله اسماعیلی، گودرزی و صلصالی استخراج می شود. سنگ تراورتن ابیانه صلصالی، شباهت فوق العاده بالایی به سنگ تراورتن عباس آباد دارد. با این تفاوت که تراورتن عباس آباد، تراکم بالا تری نسبت به سنگ ابیانه دارد و کیفیت سنگ عباس آباد خیلی بالا تر است.

معدن سنگ تراورتن ابیانه در استان اصفهان، شهر کاشان و در روستای ابیانه قرار دارد.  تراورتن سفید ممتاز ابیانه قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر سنگ های تراورتن سفید (عباس آباد، آتشکوه و دره بخاری) دارد. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و با شرایط مختلف جوی شمال و جنوب کشور سازگار است.

تراورتن ابیانه سفید

سنگ تراورتن کمشچه، از دیگر سنگ هایی است که دارای زمینه رنگی سفید می باشد که از لحاظ ظاهری با سنگ های تراورتن عباس آباد، ابیانه و دره بخاری مقایسه می شود. این سنگ تخلخل بیشتری نسبت به عباس آباد و دره بخاری دارد و از لحاظ قیمتی، مناسب تر است. معدن سنگ کمشچه نیز در استان اصفهان قرار دارد و بیشتر در دو شهرک صنعتی محمود آباد و شهرک صنعتی رضوانشهر تولید می شود.

تراورتن کمشچه مقدار کمی هاله و رگه هایی به رنگ قهوه ای و صورتی در طرح خود دارد که در سورت های سوپر آن، اصلا به چشم نمی خورد. زیبایی، طول عمر بالا و همچنین مقاومت بالا، سنگ تراورتن کمشچه را در برابر تغییرات دمایی هوا، به یکی از بهترین گزینه ها برای سنگ نما تبدیل کرده است.

تراورتن سفید کمشچه

سنگ تکاب، یکی از بهترین و با کیفیت ترین سنگ های ساختمانی است که سورت های سوپر آن تم رنگی سفیدی دارند و از لحاظ قیمتی، بسیار مناسب می باشند. تراورتن سفید تکاب در دسته بی نقص ترین سنگ های تراورتن قرارد دارد که با تمام شرایط مختلف آب و هوایی سازگار است.

این سنگ عموما در تم رنگی کرم یافت می شود و سورت های سوپر سفید آن، کمیاب است. معدن این سنگ نیز در استان آذربایجان غربی، در نزدیکی روستای آق بلاغ همدان از توابع شهرستان تکاب قرار دارد. بهترین معادن این سنگ نیز، معدن توکلی، سلیمی و معدن تیموری می باشد.

سنگ تراورتن تکاب سوپر

تراورتن آبگرم از دیگر سنگ های باکیفیت و ارزان قیمت بازار با تم رنگی کرم روشن و سفید است. معدن این سنگ در استان محلات قرار دارد و به تراورتن محلات نیز مشهور است. تخلخل این سنگ مناسب و قابلیت بسیار خوب برش پذیری و ابزار خوری دارد.

تنها عیب این سنگ، شوره زدن آن در مکان های مرطوب با بارندگی بالا است. اما اگر از ملات با کیفیت در زمان اجرا استفاده شود، این سنگ دچار شوره نمی شود.

تراورتن آبگرم سوپر

سنگ تراورتن رامشه نیز شهرت بسیار زیادی در صنعت ساختمان دارد و کاربرد آن، در نمای ساختمان می باشد. این سنگ در تم های رنگی عسلی، کرم و سفید یافت می شود که در سطح آن با توجه به سورت سنگ، هاله های قهوه ای و صورتی نیز مشاهده می شود.

تراورتن سفید رامشه معمولا از معادن مالکی و معدن قریب شاهی استخراج می شود که تراورتن سفید رامشه قریب شاهی، قیمت بسیار مناسب و ارزانی در مقایسه با سنگ های تراورتن سفید معرفی شده، دارد. تراورتن رامشه بافت متخلخل بالایی دارد و تنها عیب آن، مشکل شوره زدن آن است. این سنگ برای نما های مناطق مرطوب و یا سردسیر، اصلا توصیه نمی شود. شایان ذکر است که شوره زدن سنگ، به ملات مورد استفاده و آب ملات نیز بستگی دارد.

معدن سنگ تراورتن رامشه در استان اصفهان قرار دارد و در دسته سنگ های ارزان قیمت نما قرار گرفته است.

تراورتن سفید طبس نیز یکی از اقتصادی ترین ترین سنگ های سفید نما از لحاظ قیمتی محسوب می شود. این سنگ سورت بندی های بسیار زیاد و مختلفی دارد که سورت سوپر آن تم رنگی سفید یکدستی دارد. سورت های ممتاز آن نیز از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به تراورتن عباس آباد و یا ابیانه دارند.

این سنگ از جنسیت پفکی با تخلخل بالایی برخوردار است و گزینه ی مناسبی برای نما های برجسته ی رومی محسوب نمی شود. زیرا سنگ هایی که تخلخل بالایی دارند، در زمان برش کاری و ابزار زنی، ممکن است دچار ترک خوردگی و شکستگی شوند. معدن سنگ طبس در فاصله ۴۵۰ کیلومتری شمال شرق یزد و ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهرستان طبس قرار دارد.

  • سنگ تراورتن طرق

تراورتن طرق یکی از سنگ های باکیفیت نما با تم رنگی عسلی، کرم و سفید می باشد. این سنگ کیفیت قابل قبولی دارد و سورت های سوپر و ممتاز آن شباهت زیادی به تراورتن آتشکوه دارد. تراورتن سفید طرق سوپر، قیمت بسیار مناسبی دارد و تخلخل این سنگ مناسب می باشد. بهترین معدن سنگ تراورتن طرق، سینه کار شاهزیدی است. این معدن در روستای طرق، منطقه ی کشه و در 75 کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد.

 

سنگ تراورتن نمای ساختمان را از کجا بخریم؟

پارامتر های بسیار زیادی هستند که در قیمت سنگ های ساختمانی تاثیر می گذارند. به عنوان مثال کیفیت برش و ساب، کیفیت فرآوری سنگ، ضخامت و ابعاد سنگ و … در قیمت سنگ های تراورتن تاثیر گذار است. اگر قصد خرید سنگ تراورتن سفید برای ساختمانتان را دارید، حتما به برخی از نکات توجه کنید.

  • سنگ نما را حتما از یک کارخانه و مجموعه ی معتبر تهیه کنید.
  • قبل از خرید سنگ، حتما از مجموعه های مختلف قیمت را بررسی کنید.
  • اولویت خریدتان کیفیت سنگ و سپس ظاهر و قیمت آن باشد.
  • فاصله ی معدن سنگ تا کارخانه سنگبری در قیمت تاثیر گذار است.
  • اصفهان و سپس تهران، قم و محلات از اصلی ترین مراکز تولید سنگ تراورتن در ایران هستند.

شما می توانید انواع سنگ تراورتن سفید را با بهترین قیمت به صورت نقد و حتی چکی، از مجموعه صنایع سنگ هویدا تهیه کنید. برای آشنایی با انواع سنگ ترامیت سفید، می توانید مقاله ای که در رابطه با آن نوشته ایم را مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط