سنگ تراورتن رامشه سفید

سنگ تراورتن رامشه سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن رامشه سوپر یکی از محبوب ترین سنگ های زمینه کرم و روشن بازار است که از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. از نظر ظاهری این سنگ تا حدودی به سنگ تراورتن حاجی آباد شباهت دارد با این تفاوت که میزان تخلخل سنگ تراورتن رامشه یه مقدار بیشتر است.


سنگ تراورتن رامشه سوپر

تراورتن رامشه با تم رنگ کرم روشن تا تیره همراه با رگه ها و هاله های طوسی و صورتی رنگ می باشد. این سنگ همانند سایر سنگ های تراورتن دارای سورت بندی های مختلفی است. در نگاه اول سنگ رامشه شباهت بسیار زیادی به تراورتن ابروبادی حاجی آباد دارد. با این تفاوت که میزان تخلخل در بافت سنگ رامشه بسیار بیشتر است.

تراورتن رامشه سوپر با تم رنگی کرم روشن مایل به سفید و سطح یکدست و براق، جزء سنگ های پرفروش بازار محسوب می شود. به طور کلی سنگ های تراورتن رامشه از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و بیشتر در نما های بیرونی ساختمان ها استفاده می شوند.

اصلی ترین معدن این سنگ در استان اصفهان و در شهر رامشه قرار دارد. این معدن سینه کار های متعددی دارد که از معروف ترین آنها باید به معدن رامشه مالکی و معدن رامشه ثنایی اشاره کنیم. یه نکته ی بسیار مهم اینکه سنگ رامشه به دو صورت موجدار و بی موج و در دو نوع صیقلی و چرمی تولید می شود و علاوه بر بازار داخلی، یکی از محبوب ترین محصولات صادراتی ایران نیز به حساب می آید.

ویژگی های سنگ تراورتن رامشه

مهمترین و اصلی ترین ویژگی تراورتن رامشه، تخلخل مناسب آن است. این امر سبب می گردد تا سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات داشته باشد و نیازی به اسکوپ کردن سنگ نیست. به همین دلیل بیشتر از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود.

از طرفی، تخلخل مناسب این سنگ سبب گردیده تا مقاومت فشاری سنگ نیز ایده آل باشد. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و تحت هیچ شرایطی ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. البته یکی از مهمترین دلایل شوره نزدن سنگ ها، کیفیت فرآوری و کیفیت ملات نیز می باشد.

طرح، رنگ و لعابی که این سنگ دارد در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان آن نسبت به سنگ های مشابه، یکی از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد. سنگ تراورتن رامشه سوپر مالکی یا ثنایی، ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح سنگ براق و درخشان است.

 

موارد استفاده از سنگ تراورتن رامشه سوپر

معمولا کوپ سنگ رامشه پس از منتقل شدن به کارخانه ها، در ابعاد مختلف طولی و فرشی برید می شوند. سنگ ها به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شوند و به دو صورت صیقلی و یا چرمی نیز فرآوری می گردند. از سنگ رامشه سوپر بیشتر در نما های بیرونی ساختمان ها استفاده می شود. استفاده از این سنگ به عنوان سنگفرش ساختمان ها، به دلیل جنسیت سنگ های تراورتن و بافت متخلخل، توصیه نمی شود. البته می توان از ضخامت های بالای این سنگ و سورت های سوپر و ممتاز آن نیز به عنوان سنگ کف محوطه های بیرونی و داخلی استفاده نمود.

ترکیب این سنگ بسیار زیبا با سنگ هایی همچون سنگ طرح چوب در نما های مدرن، زیبایی خارق العاده ای را بوجود می آورد. از کاربرد های کلی این سنگ باید اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان، نما های مدرن، کلاسیک و رومی
  • محوطه سازی ها و سنگفرش قسمت های خارجی ساختمان
  • ساخت نرده سنگی و صراحی
  • ساخت ستون های سنگی و سرستون ها
  • تهیه جدول سنگی
  • پوشش دیوار پارکینگ، پیلوت یا لابی و دیوار راه پله ی ساختمان ها
  • سرویس های بهداشتی

سنگ تراورتن رامشه کرم روشن

قیمت سنگ تراورتن رامشه سوپر

با توجه به سورت بندی های مختلفی که این سنگ دارد، قیمت آن نیز متفاوت می باشد.میزان تخلخل سنگ و کیفیت آن نیز بر قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در بحث فرآوری سنگ، هرچقدر ساب سنگ بیشتر باشد سنگ صیقلی تر و براق تر می گردد و قیمت آن بیشتر است. نحوه برش سنگ به صورت موجدار و بی موج نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بگذارد. معمولا سنگ های تراورتن موجدار در بازار های داخلی به دلیل طرفداران کمتر، قیمت ارزان تری دارند. میزان تخلخل سنگ نیز هرچقدر کمتر باشد، سنگ از مقاومت فشاری بالاتری برخوردار است و قیمت آن نیز بیشتر است.

اما به طور کلی این سنگ از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های تراورتن مشابه خود دارد و در دسته ی سنگ های تراورتن ارزان قرار دارد. از سورت های ضعیف تر آن بیشتر برای مصارف نما های پشتکاری استفاده می گردد. اگر قصد خرید یک سنگ باکیفیت همراه با قیمت مناسب را دارید، می توانید با ما تماس بگیرید. از دیگر سنگ های محبوب می توان اشاره کرد به:

تراورتن ابیانه ممتاز _ سنگ تراورتن تکاب _ تراورتن آبگرم محلات _ سنگ تراورتن عسلی یزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط