تراورتن عباس آباد ممتاز +14سورت متفاوت

سنگ تراورتن عباس آباد سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن عباس آباد سوپر یکی از پرطرفدار ترین ، و همچنین جذاب ترین سنگ نمای ساختمان با تم سفید یکدست می باشد. سفیدی سنگ عباس آباد چشم هر مخاطبی را به خود جلب می کند و عمدتا در نما های بیرونی ساختمان ها کاربرد دارد.


سنگ تراورتن عباس آباد سوپر

سنگ تراورتن عباس آباد سفید سوپر یکی از زیبا ترین و خوش رخ ترین سنگ های تراورتن دنیا است . از ویژگی های سنگ عباس آباد می توان به رنگ و طرح منحصر به فرد و خیره کننده در کنار کیفیت خارق العاده ی آن اشاره کرد که مورد توجه خوش سلیقه هایی است که میخواهند نمایی لوکس و خاص داشته باشند. از نظر ظاهری این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن ابیانه نیز دارد.

سورت سوپر این سنگ، تم رنگی سفید یکدست با کمترین میزان رگه و هاله می باشد که در نما های مدرن، به خوبی با هر نوع متریال دیگر از جمله سنگ، چوب و حتی آجرنما ترکیب می شود و نمایی جذاب را خلق می کند. معمولا سنگ عباس آباد سوپر به صورت بدون موج و به روش صیقلی فرآوری می گردد.

 

دیگر ویژگی های سنگ عباس آباد سوپر

به طور کلی سنگ تراورتن عباس آباد به عنوان یکی از بی نقص ترین سنگ های تراورتن دنیا محسوب می شود که مناسب استفاده در نمای تمامی مناطق جهان با هر شرایط آب و هوایی است. از ویژگی های کلی این سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ساب پذیری فوق العاده عالی و سطح براق و درخشان
  • تخلخل مناسب و کم و همچنین وزن سبک و عالی
  • نگرانی برای چسبندگی با ملات در این سنگ اصلا وجود ندارد.
  • سنگ عباس آباد ظاهر زیبا و شیک دارد.
  • این سنگ تحت هیچ شرایطی شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.
  • نگهداری و نظافت این سنگ در طول سال بسیار راحت است.

 

برخی از کاربرد های این سنگ بسیار زیبا

عمدتا سنگ های تراورتن در ساختمان ها تحت نمای اصلی ساختمان ها استفاده می شوند. تراورتن سفید عباس آباد سوپر به دلیل قیمت بالایی که دارد، بیشتر در ساختمان های لوکس، نمایی جذاب ایجاد می کند. ترکیب این سنگ سفید با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب در نما های مدرن، زیبایی خارق العاده ای را خلق می کند.

  1. نمای خارجی و بیرونی ساختمان
  2. تولیدات برخی مصنوعات سنگی مانند حوضچه ، گلدان و… .
  3. دیواره های داخلی هتل ها ،رستوران ها،لابی و… .
  4. استفاده از اسلب سنگ عباس آباد در دفاتر های شرکت و … .
  5. استفاده به عنوان سنگ پله قسمت های بیرونی ساختمان
  6. سنگفرش روف گاردن ها

تراورتن عباس آباد

قیمت سنگ عباس آباد سوپر

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد بستگی عوامل مختلفی دارد. به عنوان مثال کیفیت سورت بندی و عدم بازی رنگ در دسته ی سنگ تراورتن عباس آباد اهمیت بسیار بالایی دارد. ضخامت استاندارد سنگ ها 1.7 و 1.8 سانتی متر است که هر چقدر کمتر باشد، قیمت کاهش می یابد و از معایب برش و فرآوری سنگ نیز محسوب می شود. زیرا سنگ هایی که ضخامت پایینی دارند، به خوبی اسکوپ نمی شوند.

کیفیت برش به معنای ضخامت و عرض یکسان است و عدم ترک خوردگی در سنگ می باشد. کیفیت فرآوری به معنای این است که از بهترین متریال در زمان فرآوری به روش درست استفاده شده باشد که طول عمر زیبایی سنگ را افزایش می دهد.

در سنگ های تراورتن سفید سوپر عباس آباد، بعضی از کارخانه ها سنگ چسبی یا سنگ کوره به مشتری ارائه می دهند که از معایب سنگ محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

ویژگی های بسیار مهم هر سنگ نما

امروزه از سنگ های تراورتن و سنگ های ترامیت در نما های روشن استفاده می کنند که این دو سنگ با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. در رابطه با سنگ های ترامیت حتما مطالعه کنید. سنگ های تراورتن نما اصلی ترین ویژگی که باید داشته باشند، این است که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار باشند و دچار شوره نشوند. البته شوره زدن سنگ های ساختمانی به جز کیفیت سنگ، به کیفیت فرآوری داخل کارخانه و همینطور کیفیت ملات سنگکار بستگی دارد. ویژگی هایی که هر مشتری به دنبال آن است عبارتند از:

سنگ تراورتن ساب پذیری خوبی دارد و دارای سطح براق، و همچنین نور را به خوبی از خود منعکس میکند. البته این سنگ ها به روش هوند و مات نیز تولید می شوند.

تخلخل و بازی رنگ در دسته های تراورتن یک موضوع طبیعی است که هر چقدر این بازی رنگ کمتر و حد اقل باشد، بهتر است. هرچه سنگ تخلخل کمتری داشته باشد از درون پر و استخوانی تر محسوب می شود.

سنگ های تراورتن باتوجه به جذب آبی که دارند، حفرات آن ها با رزین و ماستیک پر می شود و جذب آب سنگ را به حداقل یعنی صفر می رسانند. این سنگ ها بهترین متریال برای نمای ساختمان محسوب می شوند.

مطالب مرتبط: انواع سنگ سفید نما

 

معدن استخراج سنگ تراورتن عباس آباد

معدن این سنگ واقع در استان مرکزی، شهر نیم ور محلات ، و در نزدیکی روستای باقر آباد است. این معدن جز فعال ترین معدن استخراج تراورتن به شمار میرود، یعنی به زبان ساده شهر محلات یکی از شهر های استخراج مهم تراروتن در دنیا است. معدن سنگ عباس آباد به عنوان یکی از ذخایر و معادن با ارزش ایران، سینه کار های مختلفی دارد که از معروف ترین آنها میشه به سینه کار عرب ،معدن حاج عبدلی، نیکفر ، قاسمی فر و … اشاره کرد.

عمدتا سنگ تراورتن عباس آباد در استان اصفهان و در شهرک های صنعتی محمود آباد، رضوانشهر، میمه، نجف آباد و …، محلات و در شهرک های صنعتی صدریه و ارقده، قم و شمس آباد تهران تولید می شود. از دیگر سنگ های باکیفیت و زیبای مجموعه کارخانجات سنگ هویدا می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن کرم تکاب _ تراورتن عسلی یزد _ سنگ تراورتن دره بخاری _ تراورتن حاجی آباد کرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز
اخبار و مقالات

انواع سنگ تراورتن سفید

سنگ های تراورتن به دلیل ویژگی های بسیار خوب و تنوع فراوان در طرح و رنگ، می توانند بهترین انتخاب برای نما های رومی، کلاسیک

ادامه مطلب »