سنگ تراورتن سلطانی

سنگ تراورتن دهشیر موج دار

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن ها از سنگ های تزئینی رسوبی هستند که در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارند. یکی از سنگ هایی که امروزه به دلیل قیمت مناسب و تم رنگی کرم عسلی محبوبیت زیادی در بازار داخل و صادرات پیدا کرده است، سنگ تراورتن دهشیر موج دار می باشد.


سنگ تراورتن دهشیر موج دار

تراورتن دهشیر یزد، در تم رنگی کرم، عسلی و شکلاتی است که در سورت های مختلف با هاله و رگه های بسیار زیبا یافت می شود. این سنگ به دو صورت موج دار و بدون موج برش می خورد و به صورت صیقلی و چرمی فرآوری می گردد. سنگ تراورتن دهشیر موج دار به دلیل موج های منظم و بسیار زیبا، از معروف ترین و پر کاربرد ترین سنگ های ساختمانی ایران محسوب می شود.

این نوع سنگ مورد توجه مهندسان قرار گرفته است و بیشتر در پروژه ها، به عنوان نمای خارجی و دیوار های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ تراورتن کاشان نیز دارد. معدن این سنگ در استان یزد قرار دارد و عمدتا در کارخانجات سنگ اصفهان به صورت تایل، پلاک 40 طولی و حتی اسلب نیز تولید می شود.

 

برخی از ویژگی های بسیار خوب این سنگ

این سنگ از معادن مختلفی استخراج می شود که ویژگی های آنها تقریبا یکسان و شبیه به هم می باشد. سنگ تراورتن دهشیر به عنوان پر طرفدار ترین سنگ تراورتن صادراتی ایران محسوب می شود که دلیل اصلی آن، قیمت بسیار مناسب و تم رنگی جذاب آن می باشد. از ویژگی های کلی این سنگ می توان اشاره کرد بهک

  1. طرح و نقش بسیار زیبا و شیک
  2. قابلیت برش خوری و ابزار خوری بسیار خوب
  3. قابل تامین بودن یک سورت مشخص این سنگ در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه
  4. ساب پذیری بسیار خوب
  5. وزن سبک و تخلخل مناسب
  6. چسبندگی ایده آل با ملات ساختمان

این سنگ از یک کوه با سینه کار های مختلف استخراج می شود. برخی از این معادن، سنگشان شوره دارد ولی سنگ های صادراتی از معادن بسیار خوب و بدون شوره استخراج می شوند. صنایع سنگ هویدا این سنگ را با تضمین عدم شوره به مشتریان خود ارائه می دهد.

تراورتن دهشیر موج دار صادراتی

کاربرد های سنگ تراورتن دهشیر موج دار

معمولا سنگ های موج دار در نما های مدرن با ترکیب با سنگ هایی از جمله تراورتن سفید عباس آباد جذابیت خارق العاده ای را خلق می کنند. در نما های کلاسیک به سبک رومی، با فرآوری چرمی نیز این سنگ استفاده می شود که نمایی فوق العاده شیک و خاص را بوجود می آورد. سنگ تراورتن دهشیر موج دار چرمی عمدتا جهت صادرات به کشور های اروپایی تولید می شود. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای های اصلی ساختمان، نما های رومی و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان و دیوار پارکینگ
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • استفاده از اسلب این سنگ در دکوراسیون های داخلی ساختمان
  • سنگفرش حیاط و پشت بام ساختمان ها

 

عوامل های موثر بر تعیین قیمت سنگ های تراورتن

پارامتر های مختلف و بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های تراورتن به خصوص تراورتن دهشیر تاثیر گذار است. این سنگ در سورت های مختلف با توجه به میزان یکدستی سنگ تعیین می شود. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و موج های آن منظم تر باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد.

ضخامت و ابعاد سنگ ها نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است. هر چقدر ابعاد سنگ بیشتر باشد و ضخامت سنگ نیز بیشتر شود، قیمت سنگ افزایش می یابد. کیفیت ساب و فرآوری، میزان دقیق بودن ضخامت سنگ و تلورانس بسیار پایین، گونیا بودن نیز در قیمت سنگ ها تاثیر می گذارد. نکته ی بسیار مهم این است که کیفیت فرآوری سنگ در شوره زدن یا نزدن آن تاثیر زیادی می گذارد. به همین دلیل کیفیت فرآوری و مواد مورد استفاده جهت فرآوری سنگ، تاثیر زیادی در تعیین قیمت آن دارد.

 

صنایع سنگ هویدا با سابقه کاری بالا در صنعت صادرات و تولیدات داخلی، این سنگ را در متراژ های بالا برای مشتریان خود تولید و تامین می کند. از دیگر سنگ های تولیدی این مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن ابیانه سفید _ تراورتن دره بخاری ممتاز _ سنگ تراورتن تکاب _ تراورتن حاجی آباد کرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز
اخبار و مقالات

انواع سنگ تراورتن سفید

سنگ های تراورتن به دلیل ویژگی های بسیار خوب و تنوع فراوان در طرح و رنگ، می توانند بهترین انتخاب برای نما های رومی، کلاسیک

ادامه مطلب »