سنگ تراورتن ابیانه سفید

قیمت تراورتن ابیانه سفید ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن ابیانه دارای تم رنگی کرم روشن تا سفید همراه با هاله ها و رگه های طوسی می باشد. قیمت تراورتن ابیانه سفید ممتاز بسیار مناسب است و در دسته ی سنگ های باکیفیت نما قرار دارد. در ادامه بیشتر با این سنگ زیبا آشنا خواهید شد.


سنگ تراورتن ابیانه سفید ممتاز

تراورتن ابیانه دارای تم رنگی سفید روشن همراه با کمترین میزان رگه و هاله های طوسی و مشکی است. این سنگ از کیفیت بسیار خوب و سطح برقی برخوردار است و جزء پرفروش ترین سنگ های تراورتن محسوب می شود. این سنگ سورت بندی بسیار زیادی دارد و در تم های رنگی مختلف دسته بندی می شود.

تراورتن ممتاز ابیانه دارای زمینه ای یکدست و سفید با کمترین میزان رگه و هاله می باشد. این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به تراورتن عباس آباد و تراورتن دره بخاری دارد. با این تفاوت که قیمت سنگ تراورتن ابیانه بسیار مناسب تر و ارزان تر است. یکی از ویژگی های کلی سنگ های تراورتن، بافت متخلخل این سنگ ها است. اما هر چقدر تخلخل سنگ کمتر باشد و جنسیت سنگ متراکم تر باشد، کیفیت و ساب پذیری سنگ بهتر خواهد بود. تراورتن ابیانه نیز همانند اکثر سنگ های نما، از معادن مختلفی استخراج می شود و سینه کار های متفاوتی دارد.

معدن سنگ تراورتن ابیانه سفید

معدن سنگ تراورتن ابیانه در استان اصفهان، شهرستان نطنز و در روستای ابیانه قرار دارد. این معدن یکی از فعالترین معادن سنگ تراورتن ایران محسوب می گردد و دارای سینه کار های مختلفی است. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معدن ابیانه اسماعیلی و معدن ابیانه گودرزی اشاره کرد. سنگ های استخراج شده از این دو معدن، بافت و جنسیت استخوانی دارند و سورت پفکی (تخلخل بالا) از سنگ های این معادن بسیار کمتر یافت می شود.

در کمتر کارخانه ای سورت بندی سنگ ها علاوه بر ظاهر و تم رنگی سنگ، بر اساس جنسیت سنگ ها صورت می گیرد. در کارخانجات بازرگانی سنگ هویدا، سنگ ها علاوه بر دسته بندی بر اساس ظاهر، بر اساس کیفیت و میزان تخلخل نیز دسته بندی می شوند. بدین صورت که سنگ هایی که جنسیت استخوانی و متراکمی دارند در یک دسته و سنگ هایی که تخلخل بالایی دارند در دسته ی دیگر قرار گرفته و برای مصارف پشتکاری توصیه و با قیمت ارزان به فروش می رسند.

 

ویژگی های تراورتن ابیانه ممتاز

از جمله برترین مزایای این سنگ می توان به ابزار خوری عالی آن اشاره کرد. این سنگ در هنگام برش شکسته نمی شود و به خوبی می توان ابزار های مختلف فارسی بر و غیره را روی این سنگ ایجاد نمود. 

  • تراکم خوب و تخلخل مناسب
  • مقاومت فشاری و سایشی ایده آل
  • جذب آب ناچیز
  • به هیچ وجه شوره نمی زند
  • بهترین گزینه برای استفاده در مناطق سردسیر و مرطوب
  • چسبندگی بسیار مناسب به ملات
  • ساب پذیری فوق العاده و سطح یکدست
  • قیمت مناسب نسبت به سایر سنگ های تراورتن سفید

لایه یو وی موجود بر روی این سنگ باعث محافظت از این محصول در برابر تابش آفتاب شده است. این سنگ از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. از این سنگ بیشتر در نما های رومی و کلاسیک ساختمان های مجلل استفاده می شود. از سنگ ابیانه می توان در نمای بیرونی ساختمان های مناطق مختلف کشور با شرایط جوی مختلف استفاده نمود. با اینکه این سنگ بافتی متخلخل دارد و چسبندگی آن با ملات بسیار خوب است، توصیه می شود که جهت استفاده در بدنه نما حتما تمامی سنگ ها اسکوپ شوند.

قیمت این سنگ نسبت به تراورتن سفید عباس آباد مناسب تر است و می توان این دو سنگ را تا حدودی از نظر کیفیت نیز با هم مقایسه کرد. استفاده از این سنگ به عنوان سنگ کف پشت بام و حیاط نیز در اکثر ساختمان ها سورت می گیرد. در اجرای نما های مدرن، این سنگ سفید را می توان با سنگ های مشکی همچون گرانیت مشکی نطنز یا سنگ طرح چوب ترموود تلفیق کرد. ترکیب این سنگ با سنگ های تراورتن کرم عسلی نیز می تواند نما های کلاسیک و رومی جذابی را بوجود آورد.

تراورتن سفید ابیانه سوپر ممتاز

قیمت تراورتن ابیانه سفید ممتاز

پارامتر هایی همچون ضخامت سنگ، ارتفاع سنگ، کیفیت برش و فرآوری ، کیفیت ساب و سورت سنگ بیشترین تاثیر را بر قیمت سنگ می گذارد. به طور کلی هر چقدر سنگ روشن تر باشد از قیمت بیشتری برخوردار است. میزان یکدستی سورت سنگ و عدم بازی رنگ در ورق های مختلف سنگ از عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ می باشد. سینه کار و معدن سنگ تراورتن نیز در تعیین قیمت آن تاثیر بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال بهترین معدن این سنگ معدن ابیانه اسماعیلی است که از نظر کیفی و قیمتی، نسبت به سایر معادن دیگر این سنگ، بهتر و بالا تر است.

اما به طور کلی سنگ تراورتن ابیانه با قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های تراورتن سفید بازار همچون عباس آباد و آتشکوه، همراه است.

یکی از مزیت های بسیار خوب این سنگ، قد و پای بلند و بسیار خوب آن می باشد. هر چقدر ارتفاع سنگ های طولی بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر است اما در این سنگ، ارتفاع بلند یک مزیت ذاتی برای آن محسوب می شود. آن هم به دلیل اندازه کوپ های استخراج شده از معدن می باشد. اگر قصد خرید این سنگ با قیمت بسیار مناسب و کیفیت و دقت سورت بندی عالی را دارید، می توانید با ما تماس بگیرید. از دیگر سنگ های باکیفیت نما می توان اشاره کرد به:

تراورتن کرم روشن تکاب _ تراورتن آبگرم محلات _ سنگ ترامیت سفید همدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط