سنگ تراورتن دره بخاری ممتاز

تراورتن سفید دره بخاری

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن سفید دره بخاری دارای تم رنگی کرم روشن و زمینه یکدست می باشد. سورت های سوپر و ممتاز این سنگ از تم رنگی سفید و براق و بدون لکه برخوردار هستند. کیفیت و مرغوبیت این سنگ نیز از ویژگی های معروف این سنگ می باشد.


تراورتن سفید دره بخاری

تراورتن دره بخاری یکی از بهترین و مرغوب ترین سنگ های تراورتن روشن در بازار است. تم رنگی این سنگ کرم روشن می باشد که هاله های تیره کمرنگ در سورت های ضعیف تر آن مشاهده می شود. سنگ تراورتن دره بخاری سوپر دارای زمینه رنگی سفید یکدست و بدون لکه و هاله می باشد و از تخلخل بسیار خوب و پایینی برخوردار است. این سنگ به دلیل کیفیت بسیار بالا و ظاهر زیبایی که دارد، در دسته سنگ های گران قیمت بازار قرار دارد و بیشتر در ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود.

این سنگ همانند سایر سنگ های تراورتن به دو صورت موجدار و بی موج برش و به صورت صیقلی یا چرمی فرآوری می گردد. سنگ های صیقلی بیشتر در نمای بیرونی ساختمان و سنگ های چرمی اغلب به عنوان سنگفرش محوطه های بیرونی و دیوار های داخلی استفاده می گردد. از نظر ظاهری و تم رنگی، این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد نیز دارد.

سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

ویژگی ها و مزایا

تراورتن دره بخاری بی شک یکی از با کیفیت ترین سنگ های ساختمانی کرم و سفید محسوب می شود که ویژگی های خارق العاده ای دارد. از مزیت های بسیار خوب این سنگ می توان اشاره نمود به:

این سنگ تراکم خوب و تخلخل بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل از ساب پذیری فوق العاده برخوردار است. هر چقدر تراکم سنگ ها بالا تر باشد، سنگ ساب پذیری بهتری دارد و تخلخل مناسب سنگ سبب چسبندگی بسیار عالی با ملات دیوار می شود.

تراورتن سفید دره بخاری به دلیل بافت و ساختار خوبی که دارد، به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. سنگ های تراورتن سفید به مرور زمان با قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، سفید تر و پاک تر می شوند.

تولید انبوه در سورت های مختلف و قابل تامین بودن آن در هر متراژی از ویژگی های این سنگ می باشد. قیمت سورت سفید این سنگ یک مقدار بالا است و بیشتر در ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود.

لایه ی یو وی قرار گرفته بر روی سطح این سنگ در زمان فرآوری، از سنگ در برابر نور خورشید و اشعه های آن محافظت می کند و ظاهر زیبای سنگ را از بین نمی برد. به طور کلی تراورتن دره بخاری از قدیمی ترین سنگ های بازار است که تمام ویژگی های بسیار خوب یک سنگ تراورتن نما را دارد. سنگ های سفید بسیار زیادی همچون ترامیت سفید همدان در بازار وجود دارند که علاوه بر کیفیت بسیار خوب و ظاهر زیبا، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند، اما از نظر ویژگی با سنگ دره بخاری یکسان نیستند. برای آشنایی با این سنگ حتما مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

 

موارد استفاده از این سنگ در صنعت ساختمان

این سنگ معمولا به صورت عرض 40 طولی و صیقلی تولید می گردد. به دلیل ویژگی های خوب ذکر شده در فوق، از این سنگ می توان در محیط های مختلف ساختمان استفاده نمود. تلفیق این سنگ بسیار زیبا با چوب و یا سنگ طرح چوب و آجرنما یا ترکیب با سنگ هایی مثل سنگ تراورتن سیلور تکاب موجدار، شکوه و عظمت خاصی به ساختمان می بخشد. معمولا این سنگ بسیار زیبا در ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان، نما های کلاسیک، رومی و مدرن
  • دیوای های داخلی ساختمان
  • سنگفرش محطوه های بیرونی
  • محوطه سازی ها
  • سنگ کف پشت بام ساختمان ها
  • ساخت انواع مصنوعات سنگی

تراورتن دره بخاری آذرنوش

معدن سنگ تراورتن دره بخاری

معدن سنگ دره بخاری، سینه کار های مختلفی دارد که از هرکدام ماهانه بیش از 15 هزار تن سنگ استخراج می شود. از معروف ترین سینه کار های این معدن باید به معدن آذرنوش، معدن دره بخاری خاتم، سینه کار نیکفر کربلایی و نیکفر منصوری و … اشاره کرد. این معدن در استان مرکزی، شهرستان محلات، جاده خمین و در مجاورت معدن سنگ حاجی آباد قرار دارد. از دیگر محصولات مشابه می توان اشاره نمود به:

سنگ تراورتن حاجی آبادتراورتن سفید ابیانه _ سنگ تراورتن بمانی نژاد _ سنگ تراورتن کمشچه _ تراورتن کرم روشن تکاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط