سنگ تراورتن عسلی تکاب

نکاتی در رابطه با خرید سنگ ارزان

فهرست مطالب این نوشته

توضیحات کلی

سنگ‌ های ساختمانی بخش مهمی  از هزینه ساخت‌ وساز را به خود اختصاص می‌دهند و انتخاب مناسب می تواند سبب صرفه جویی در هزینه ها شود. به همین دلیل شناخت و تهیه سنگ ارزان و با کیفیت می‌تواند کمک خیلی خوبی به مهندسان و سازندگان از نظر اقتصادی و مالی کند. اما باید توجه داشت که منظور از سنگ ارزان لزوماً سنگ بی‌کیفیت یا نامرغوب نیست بلکه خرید سنگ ارزان راهی برای مدیریت هرچه بهتر هزینه‌ها و بوجود آوردن نمایی زیبا با طول عمر بالا می باشد. در این مقاله نکاتی در رابطه با خرید سنگ ارزان را به شما معرفی می کنیم.

 

انتخاب سنگ مناسب ساختمان

برای خرید سنگ ارزان باید در نظر داشت که چه استفاده ای از آن سنگ قرار است انجام دهیم و از آن در کدام قسمت ساختمان می خواهیم استفاده کنیم. بالاخره هرچه کیفیت و کاربرد سنگ بیشتر باشد از قیمت بیشتری برخوردار است و در این راستا باید بهترین انتخاب را باتوجه به بودجه هزینه هامون انجام بدیم.

سنگ یکی از مصالح مهم و اساسی در ساختمان است که انتخاب نادرست آن هزینه‌های بسیار بالایی شامل میشود. لازم به ذکر است با کسب اطلاعات لازم درباره انواع سنگ و قیمت آنها می‌توانید انتخاب شایسته‌ای انجام دهید. سنگ ها در دسته تراورتن، مرمریت، گرانیت و مرمر دسته بندی می شوند که هر کدام، کاربرد ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

 

نکاتی در رابطه با خرید سنگ ارزان

سنگ نمای بیرونی

اگر سنگی که  موردنظر شما هست قرار است در معرض نور خورشید و سرما قرار بگیرد و یا در فضای خارجی باشد باید با توجه به قیمت آن به مقاومت آن نیز توجه داشته باشید. بهترین سنگ برای نمای بیرونی ساختمان، سنگ های تراورتن هستند. تراورتن ها نیز کیفیت های گوناگونی دارند که برای بخش های مختلف کشور، سردسیر، گرمسیر یا مرطوب، باید با محیط سازگار باشند. زیرا سنگ های تراورتن بی کیفیت به راحتی شوره می زنند.

تراورتن ها در تم های رنگی سفید، کرم، عسلی و شکلاتی یافت می شوند و به صورت موج دار و بی موج تولید می شوند. بهترین سنگ های تراورتن ارزان قیمت بازار، عبارتند از:

بهترین انتخاب برای مناطق با آب و هوای خشک، سنگ های ترامیت هستند که عمدتا تم رنگی سفیدی دارند. سنگ های ساختمانی از دل طبیعت بوجود می آیند و بازی  رنگ در آنها یک امر طبیعی است و باید توجه داشت که سنگ ساختمانی مثل سرامیک و … یک دست نیستند. از ارزان ترین سنگ ترامیت نما می توان به لایمستون سفید اسلام آباد و سنگ گوهره خرم آباد اشاره کرد.

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

سنگ نمای داخلی

سنگ های فضای داخلی معمولا از جنس مرمریت و یا لایم استون هستند. عمدتا از سنگ هایی با تم رنگی خنثی کرم و یا ترکیب سنگ های روشن با سنگ های مشکی در نما های داخلی ساختمان استفاده می کنند. از ارزان ترین سنگ های کرم از جنس مرمریت می توان به مرمریت کرم آباده و سنگ مرمریت گوهره اشاره کرد. ارزان ترین سنگ مشکی نیز مرمریت نجف آباد می باشد.

سنگفرش پارکینگ و حیاط

بهترین و ارزان ترین سنگ هایی که در قسمت های پر تردد ساختمان استفاده می شوند که کیفیت و مقاومت فوق العاده بالایی نیز دارند، می توان به سنگ گرانیت نطنز، گرانیت طوسی نهبندان و سنگ کریستال لایبید اشاره کرد.

 

مهمترین عواملی که بر قیمت گذاری سنگ تاثیر دارد

تا به اینجا برخی از سنگ های ساختمانی قیمت مناسب که جنسیت خوبی نیز دارند را معرفی کردیم. حال باید به برخی از پارامتر هایی که در قیمت این سنگ ها تاثیر بسیار زیادی می گذارد را به شما معرفی کنیم.

  1. کیفیت فرآوری و متریال مورد استفاده در زمان فرآوری
  2. کیفیت ساب سنگ
  3. گونیا بودن و عدم لب پریدگی و شکستگی
  4. کیفیت برش و ضخامت مناسب و استاندارد
  5. کیفیت و میزان دقت در سورت بندی و بازی رنگ حداقل
  6. فاصله ی معدن تا کارخانه سنگب تاثیر ابعاد و اندازه سنگ بر قیمت آن

اندازه‌های سنگ ساختمانی می‌تواند بر قیمت آن‌ها تأثیربسیاربالایی داشته باشد. بیشتر سنگ‌هایی که مورد استفاده بیشتری در ساختمان‌سازی دارند طبق اندازه استاندارد در ایران که همان عرض ۴۰ سانتی‌متر و طول آزاد است، در بازار به فروش میرسند. مفهوم اینکه طول سنگ  آزاد باشد این است که طول هر سنگ می‌تواند متفاوت باشد.ری

در موارد ذکرشده در بالا هرکدام از این مورد ها می‌توانند به ‌نوع مخصوصی بر قیمت‌های یک سنگ تأثیرگذار باشند. برای مثال سنگ‌هایی که رنگ سفید و روشنی دارند امروزه بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده می شود و همین موضوع باعث می‌گردد رنگ‌های روشن از قیمت بالاتری برخوردار باشند.

 

کلام آخر و نتیجه گیری

میزان تخلخل در سنگ‌های ساختمانی که برای نما استفاده می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد هرچه میزان تخلخل یک سنگ نما بیشتر باشد باعث شده است ملات به آن جذب و سیمان آن بالاتر رفته و می‌تواند چسبندگی بهتری ایجاد کند. از طرفی مقاومت سنگ در برابر فشار و ضربه کمتر می شود و همینطور ممکن است در زمان برش کاری، ترد و شکننده عمل کند.

دسته بندی سنگ ها در کارخانه ها به صورت سوپر ، ممتاز ، درجه 1 و 2 سورت می شود. سنگ ارزان قیمت به معنای سنگ درجه یک یا دو نمی باشد. بلکه می تواند سنگی ممتاز با ظاهر و کیفیت بالا همچنین با قیمت ارزان باشد که با شرایط محیطی محل ساختمان شما سازگار است. اگر قصد خرید سنگی زیبا و باکیفیت همچنین با قیمت مناسب را دارید، قبل از خرید حتما با کارشناسان ما مشورت کنید و نکاتی در رابطه با خرید سنگ ارزان را بررسی کنید و در نهایت انتخاب درستی برای ساختمانتان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط