سنگ گوهره خرم آباد

تولید سنگ گوهره خرم آباد

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت گوهره با تم رنگی کرم و هاله های بسیار کم قهوه ای، یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین سنگ های ساختمانی مخصوص مشاعات، راه پله و حتی نمای ساختمان است. صنایع سنگ هویدا با تولید سنگ گوهره خرم آباد با کیفیت صادراتی و قیمت مناسب، این سنگ را برای فروش ارائه می دهد.


توضیحات سنگ مرمریت گوهره

سنگ گوهره خرم آباد جزو اولین سنگ های مرمریت فرآوری شده در کشور است. این سنگ دارای زمینه رنگی کرم روشن است که با توجه به سورت سنگ، گل ها و لکه های قهوه ای در سطح سنگ پراکنده شده اند. این سنگ در سه سورت ممتاز، درجه یک و درجه دو سورت بندی می شود که از جمله سنگ های ارزان قیمت و محبوب صادراتی کشور می باشد. در زمان تولید سنگ گوهره خرم آباد، از مواد ساینده ی مرغوب استفاده می کنند تا این سنگ براقیت و شفافیت لازم را داشته باشد.

در بازار جهانی، سنگ گوهره در دسته سنگ های لایم استون (cream Gohareh Limestone) قرار دارد و از جمله سنگ های آهکی با جذب آب بالا می باشد. اما در ایران، معمولا سنگ گوهره را با نام سنگ مرمریت ارزان قیمت می شناسند. این سنگ هم خانواده ی لایم استون اسلام آباد است که از لحاظ قیمتی یکسان و از لحاظ کیفی، سنگ گوهره بسیار بهتر است. فرآوری های صیقلی، چرمی، هوند، تامبل و حتی بوش همر بر روی مرمریت گوهره انجام می شود و معمولا در ابعاد پلاک 40 طولی، تایل فرشی، پله تولید می شود. این سنگ در ابعاد مختلف صادراتی (با توجه به سفارش مشتری) در ابعاد مختلف تایل و حتی اسلب نیز تولید می شود.

 

ویژگی های مثبت و منفی سنگ گوهره

جنسیت سنگ گوهره آهکی است و همانطور که اشاره کردیم، این سنگ جذب آب بالایی دارد. از این رو بهتر است در مکان های با رطوبت بالا استفاده نکنید. شایان ذکر است که جذب ملات این سنگ مناسب است و چسبندگی ایده آلی با ملات پیدا می کند.

سنگ گوهره ساب پذیری مناسبی دارد و سطح آن درخشندگی نسبتا خوبی دارد. این سنگ روحیه و ظاهری کلاسیک و سنتی دارد و تم رنگی خنثی آن، موجب تلفیق با هر نوع متریال و سنگ دیگر در ساختمان می شود.

بهترین ویژگی سنگ گوهره، قیمت بسیار مناب و ارزان آن در کنار کیفیت قابل قبول آن است. مرمریت گوهره خرم آباد مقاومت فشاری مناسبی دارد اما از لحاظ سایش و خط و خش، مقاومت چندان خوبی ندارد. همینطور این سنگ اگر به خوبی مراقبت از آن نشود، دچار لک می شود. اما سنگ های طبیعی با گذشت چند سال، اگر ظاهر زیبای خود را از دست بدهند، با یک ساب زدن دوباره ظاهر زیبای اولیه خود را بدست می آورند.

بهترین سنگ پله با قیمت مناسب

مهمترین و اصلی ترین کاربرد های این سنگ

از آنجایی که این سنگ ظاهری تقریبا یکدست و بسیار زیبا در کنار تم رنگی خنثی و کرم رنگ دارد، معمولا در فضا های کلاسیک با سنگ های دیگر از جمله مرمریت مشکی دهبید، ترکیب و مورد استفاده قرار می گیرد. صنایع سنگ هویدا با تولید سنگ گوهره خرم آباد در ابعاد مختلف به روش صیقلی، این سنگ را با بهترین قیمت ارائه می دهد. از مهم ترین کاربرد های این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • به عنوان سنگ پله و فضای مشاعات ساختمان

امروزه تمام رفت و آمد ساختمان های مسکونی از قسمت آسانسور ساختمان است و به همین دلیل، اکثریت سازندگان دنبال سنگ پله ای مقاوم با قیمت مناسب هستند. سنگ گوهره با قیمت مناسب و مقاومت خوب، بهترین انتخاب برای کف پله، دیوار پله و فضای راهرو ساختمان های مسکونی است.

  • استفاده به عنوان سنگ کف

مرمریت گوهره تم رنگی خنثی و بسیار زیبایی دارد. این سنگ حس دلنشین و گرمی را به محیط و افراد اطراف منتقل می کند. استفاده از این سنگ در کف ساختمان ها، لابی مجتمع ها، واحد های تجاری و اداری، از گذشته بسیار مرسوم است.

  • پوشش دیوار های داخلی و دکوراسیون ها

سنگ گوهره به صورت اسلب و تایل، به عنوان سنگ بدنه دیوار های داخلی ساختمان ها و لابی ها استفاده می شود. این سنگ در کشور عراق با ضخامت 2.5 سانت با عرض معمولا 25 طولی تولید می شود و بیشتر به عنوان قاب و دور پنجره ها استفاده می گردد.

  • سنگ کابینت و رویه میز های پیشخوان

از سنگ مرمریت گوهره برای رویه میز های پیشخوان دفاتر عمومی به وفور استفاده می کنند. این سنگ کاربرد بسیار زیادی در فضای آشپزخانه نیز دارد و بیشتر به عنوان سنگ کابینت کاربرد دارد.

 

معدن سنگ گوهره و مرکز تولید سنگ گوهره خرم آباد

از قدیمی ترین معادن ایران که از دیرباز، صادرات بسیار گسترده ای به کشور های خارجی را داشته است و همینطور عمده ی نیاز های داخلی ایران را تامین کرده، معدن سنگ لایم استون گوهره خرم آباد است. این معدن در استان لرستان و در نزدیکی شهر خرم آباد قرار دارد که حجم ذخایر آن بالغ بر 17 میلیون تن است. از بهترین سینه کار های معروف معدن گوهره می توان به معادن درب چاه، معدن بنیاد، سینه کار آقای قلایی، سینه کار کوشکی و … اشاره کرد.

سنگ گوهره به صورت کوپ های شیش طرف برش به کشور های بسیار زیادی از جمله چین صادر می شود. اصلی ترین مراکز تولید سنگ گوهره خرم آباد، کارخانجات واقع در استان لرستان شهر های بروجرد، خرم آباد و درود است. برای اطلاع از قیمت سورت های مختلف مرمریت گوهره، می توانید با صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید.

سنگ گوهره درجه دو گلدار

قیمت تولید سنگ گوهره خرم آباد و معیار های تاثیر گذار بر قیمت آن

قیمت سنگ هایی همچون گوهره خرم آباد تقریبا در اکثر کارخانجات یکسان است و سودجویان و دلالان بسیار کمی سراغ این سنگ می روند. با این حال اولین توصیه ما به شما برای خرید یک سنگ با کیفیت برای داخل و حتی صادرات، مراجعه به کارخانه و شرکت معتبر است. از پارامتر هایی که در قیمت این سنگ تاثیر گذار است می توان اشاره کرد به:

  • کیفیت برش و فرآوری

کیفیت فرآوری بدین معناست که ساب سنگ به خوبی انجام شده باشد و سطح سنگ براق و درخشان و کاملا صیقلی باشد. کیفیت برش به معنای گونیا بودن سنگ، عدم ترک داشتن و لب پریدگی، ابعاد و ضخامت دقیق است.

  • سورت و درجه بندی سنگ

مرمریت گوهره در سه سورت کلی ممتاز، درجه یک و درجه دو سورت بندی می شود. هر چقدر سورت سنگ بهتر باشد (سورت ممتاز) قیمت سنگ بیشتر و سطح سنگ یکدست تر و بدون لکه می باشد. کیفیت سورت بندی سنگ نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است و نباید سنگ های صادراتی، سورت های ممتاز و درجه یک را ترکیب کرده باشند. شایان ذکر است که حدود 15 درصد بازی رنگ در تمام سنگ های ساختمانی، امری طبیعی می باشد.

  • اندازه و ابعاد سنگ های ساختمانی

معمولا هر چقدر ابعاد سنگ (طول و عرض) بیشتر شود، قیمت سنگ نیز متناسب با آن افزایش پیدا می کند. ضخامت سنگ ها نیز رابطه ی مستقیم با قیمت سنگ دارد. در سنگ های صادراتی، دیگر معیاری که در قیمت سنگ می تواند تاثیر گذار باشد، کیفیت و نحوه ی بسته بندی سنگ است. برای اطلاعات بیشتر می توانید تماس بگیرید.

  • فاصله ی کارخانه سنگبری با معدن

به دلیل کرایه حمل سنگ از معدن تا کارخانه تولیدی، در سنگ های ارزان قیمت اختلاف زیادی به چشم می آید. به همین خاطر عمده ی تولید کنندگان سنگ گوهره خرم آباد در شهر های بروجرد و درود لرستان قرار دارند.

از دیگر محصولات مجموعه سنگ هویدا می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت آباده کرممرمریت هرسین کرمسنگ مرمریت مشکی نجف آبادمرمریت سفید پرنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط