سنگ نمای ساختمان ارزان

سنگ نمای ساختمان ارزان قیمت

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های ساختمان سهم عمده ای از ساخت و ساز را به خود اختصاص داده اند و به عنوان یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی در ایران و سراسر دنیا محسوب می شوند. به همین دلیل سنگ نمای ساختمان ارزان قیمت مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته است.


سنگ نمای ساختمان ارزان قیمت

سنگ های ساختمانی در درسته های گوناگون تراورتن، مرمریت و چینی، گرانیت و ترامیت دسته بندی می شوند. این سنگ ها با توجه به کیفیت و ساختاری که دارند، کاربرد های گوناگونی نیز دارند. امروزه نمای ساختمان ها، با طراحی های مختلف از سنگ و آجر یا چوب (سنگ طرح چوب شیاردار)، جذابیت خلاقانه ای به ساختمان می دهند. اکثر سازندگان به دنبال کاهش هزینه های خود در ساخت و ساز هستند و به دنبال یک متریال مناسب با قیمت ارزان و کیفیت قابل قبول برای هر گوشه از ساختمان خود می باشند. سنگ های ارزان قیمت با کیفیت مناسب، بهترین انتخاب برای نما های جذاب رومی، کلاسیک و حتی مدرن می باشند.

این مورد هم باید در نظر داشت که سنگ ارزان قیمت به منظور کیفیت پایین سنگ و … نیست بلکه برای مدیریت هزینه های ما انتخاب به جا و مناسبی است. سنگ های گرانیت کیفیت بسیار خوبی دارند ولی به دلیل وزن بالا، گزینه ی چندان مناسبی برای نمای ساختمان های مرتفع محسوب نمی شوند. در ادامه به معرفی برخی از محبوب ترین سنگ های نما با قیمت مناسب می پردازیم.

سنگ نمای تراورتن عسلی یزد

ارزان ترین سنگ های تراورتن برای نما

سنگ های تراورتن یکی از سنگ هایی است که به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ، در ایران بسیار طرفدار دارند و مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار دارد،از جمله سنگ های تراورتن ارزان  قیمت عبارت اند از

مطالب مربوط: سنگ تراورتن سفید ارزان

عوامل موثر بر قیمت سنگ های تراورتن ارزان

  1. هر چه مقاومت کمتر و تخلخل بیشتر باشد قیمت سنگ ارزان تر است
  2. هر چه بازی رنگ ،و همچنین سنگ به رنگ شکلاتی و تیره تر بخورد قیمت سنگ ارزان تر می شود. سورت بندی در قیمت سنگ ها تاثیر بالایی دارد.
  3. هر چه قد و پای سنگ کوتاه تر باشد، قیمت سنگ کمتر می شود. به این دلیل که قد و پای سنگ در تعیین قیمت آن اهمیت بالایی دارد.
  4. کیفیت ساب و فرآوری نیز در قیمت سنگ ها تاثیر می گذارد.
  5. عرض استاندارد سنگ ها، 40 سانتی متر است. هر چقدر عرض سنگ ها کمتر (35، 30 و 25 سانتی متر) باشد، قیمت سنگ نیز کاهش می یابد.

 

سنگ ترامیت یا لایم استون

سنگ های ترامیت سفید که اسم بین المللی و جهانی آن ها لایم استون هست جز سنگ های سفید ارزان قیمت می باشند. این سنگ ها جنسیت آهکی دارند و به دلیل آهک بالا، به هیچ عنوان در نمای ساختمان های مناطق مرطوب توصیه نمی شوند. این سنگ ها عمدتا در تم های رنگی سفید و گاها کرم روشن یافت می شوند.

با استفاده از فرآوری UV و یا نانو کردن سنگ های لایم استون، مشکل جذب آب این سنگ ها حل شده است. بهترین ویژگی این سنگ ها، قیمت بسیار مناسب و ارزان در کنار تم رنگی یکدست و جذاب می باشد. از ارزان ترین سنگ های ترامیت می توان اشاره کرد به:

ترامیت کردستان سوپر

سنگ های گرانیت با قیمت ارزان

سنگ گرانیت یکی از پر طرفدار ترین سنگ برای نمای داخلی ساختمان شناخته شده است. این سنگ ها به خاطر جذب آب ناچیز ، و همچنین به خاطر مقاومت فوق العاده بالا در برابر فشار و ضربه، بیشتر در فضا های پر تردد استفاده می شوند. به دلیل وزن بالای این سنگ ها، بهتر است در نما های اصلی مرتفع استفاده نشوند.

سنگ گرانیت در قسمت های مختلف ساختمان از جمله پله ،کف و دیوار کاربرد دارند. گرانیت های مشکی در ترکیب با سنگ های کرم و سفید، نما های مدرن جذابی را بوجود می آورند.

عامل های اصلی در ارزان تر بودن سنگ گرانیت

لازم هست بدانید که سنگ های گرانیت مشکی جز سنگ های نسبتا گران قیمت هستند. به طور کلی پارامتر هایی هستند که در قیمت سنگ های گرانیت سفید و مشکی تاثیر گذار هستند.

  • یکنواخت نبودن و سورت بندی نا مناسب گرانیت در رنگ و طرح شال و غده
  • کیفیت فراوری و نحوه ی فرآوری
  • ابعاد و عرض پایین تر

صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین انواع سنگ های تراورتن و ترامیت، و ارائه با بهترین قیمت و کیفیت عالی، آماده ی همکاری با شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط