سنگ تراورتن رامشه کرم روشن

سنگ تراورتن رامشه ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن رامشه ممتاز یکی از سنگ های محبوب و پرفروش بازار با تم رنگی کرم روشن می باشد. این سنگ از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و ساب پذیری خوب آن از ویژگی های لازم به ذکر این سنگ می باشد. اگر قصد خرید یک سنگ بسیار زیبا برای نمای ساختمانتان با قیمت و کیفیت مناسب را دارید، یکی از انتخاب های شما می تواند سنگ تراورتن رامشه باشد.


سنگ تراورتن رامشه ممتاز

سنگ تراورتن رامشه دارای تم رنگی کرم روشن همراه با رگه و هاله های تیره رنگ می باشد. این سنگ همانند سایر سنگ های تراورتن دارای سورت های مختلفی می باشد. از نظر ظاهری، تراورتن رامشه شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن حاجی آباد دارد. با این تفاوت که میزان خلل و فرج در بافت سنگ رامشه بیشتر از سنگ حاجی آباد است. از لحاظ قیمتی نیز سنگ تراورتن رامشه در دسته سنگ های قیمت مناسب بازار قرار دارد و سورت های درجه یک و ممتاز این سنگ قیمت بسیار ارزان و مناسبی دارند.

معدن سنگ تراورتن رامشه، در استان اصفهان در ٧۰ کیلومتری جنوب شهرستان ورزنه و ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان واقع شده‌است. این سنگ دارای چندین سینه کار متفاوت است که از معروف ترین آنها باید به معدن رامشه ثنایی و معدن رامشه مالکی اشاره کرد. این سنگ سورت بندی زیادی دارد و در رنگ های سفید، کرم روشن و بژ یافت می شود. معمولا این سنگ به صورت صیقلی و در ابعاد عرض 40 طولی فرآوری می گردد. به دلیل ظاهر زیبا، کیفیت مناسب و قیمت ارزان، این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج، صیقلی یا چرمی تولید می شود و به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد.

 

ویژگی های سنگ تراورتن رامشه ممتاز

مهمترین و اصلی ترین ویژگی تراورتن رامشه، تخلخل متوسط آن است. این امر سبب می گردد تا سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات داشته باشد و نیازی به اسکوپ کردن سنگ نیست. به همین دلیل بیشتر از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. بافت متخلخل سنگ های تراورتن، دلیل اصلی وزن سبکتر این سنگ ها در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی است.

این سنگ از معادن مختلفی استخراج می شود که سنگ های معدن مالکی و ثنایی به هیچ عنوان شوره نمی زنند و کیفیت بسیار خوب و مرغوبی دارند. از این سنگ ها می توان در مناطق با آب و هوای مرطوب و حتی سردسیر نیز استفاده کرد. البته شور زدن یا نزدن سنگ به عواملی همچون کیفیت ملات مورد استفاده و یا کیفیت ضعیف یا قوی فرآوری سنگ نیز بستگی دارد.

طرح، رنگ و لعابی که این سنگ دارد در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان آن نسبت به سنگ های مشابه، یکی از بهترین ویژگی های سنگ تراورتن رامشه می باشد.

این سنگ قابلیت ابزار خوری و برش خوری نسبتا خوبی دارد و در هنگام برش، پرتی و ضایعات تولید نمی کند و دچار شکستگی نمی شود. از سنگ تراورتن رامشه می توان در نما های برجسته ی رومی و کلاسیک استفاده کرد.سنگ تراورتن رامشه سفید

موارد استفاده از سنگ تراورتن رامشه ممتاز

تراورتن ممتاز رامشه به دلیل سطح روشن، براق و کیفیت مناسب، بیشتر در نماهای رومی و کلاسیک ساختمان ها استفاده می شود. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج و به روش صیقلی و چرمی نیز فرآوری می شود. از سنگ تراورتن رامشه در ابعاد فرشی با ضخامت مناسب نیز می توان به عنوان سنگ کف محوطه های بیرونی و داخلی ساختمان نیز استفاده نمود. استفاده از تراورتن رامشه با تم رنگی سفید در نما های مدرن و تلفیق آن با آجرنما یا سنگ طرح چوب ترمووود، بسیار مرسوم است.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف محوطه و محوطه سازی
  • پوشش دیوار راه پله
  • سنگفرش پشت بام
  • ساخت نرده سنگی و صراحی
  • بدنه دیوار پارکینگ ساختمان
  • استفاده به عنوان نمای پشتکاری

 

قیمت سنگ تراورتن رامشه ممتاز

با توجه به سورت بندی های مختلفی که این سنگ دارد، قیمت آن نیز متفاوت می باشد. میزان تخلخل سنگ و کیفیت آن نیز بر قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در بحث فرآوری سنگ، هرچقدر ساب سنگ بیشتر باشد سنگ صیقلی تر و براق تر می گردد و قیمت آن بیشتر است. نحوه برش سنگ به صورت موجدار و بی موج نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بگذارد. میزان تخلخل سنگ نیز هرچقدر کمتر باشد، سنگ از مقاومت فشاری بالاتری برخوردار است و قیمت آن نیز بیشتر است.

اما به طور کلی این سنگ از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های تراورتن مشابه خود دارد و در دسته ی سنگ های تراورتن ارزان قرار دارد. از سورت های ضعیف تر آن بیشتر برای مصارف نما های پشتکاری استفاده می گردد. از سنگ های تراورتن باکیفیت بازار می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن محلات _ تراورتن تکاب کرم _ تراورتن ابیانه ممتاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط