سنگ تراورتن کرم روشن تکاب سورت سوپر پلاس

قیمت سنگ تراورتن تکاب سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن تکاب یکی از بهترین سنگ های تراورتن موجود در بازار است که اغلب در تم های رنگی کرم روشن تا تیره و حتی سفید یافت می شود. قیمت سنگ تراورتن تکاب سوپر در مقایسه با سایر سنگ های مشابه، بسیار مناسب بوده و این سنگ کیفیت فوق العاده خوبی دارد.


تراورتن تکاب سوپر پلاس

سنگ های تراورتن نوعی سنگ رسوبی هستند که در رنگ های مختلف با بافتی متخلخل یافت می شوند. سنگ تراورتن تکاب یکی از مشهور ترین و باکیفیت ترین سنگ های ساختمانی است که دارای زمینه رنگی کرم، عسلی، شکلاتی و سفید است. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج فرآوری می شود و در سورت های درجه یک، ممتاز، سوپر و سوپر پلاس دسته بندی می شود. یکی از سورت های محبوب این سنگ، سورت موج پیچ آن می باشد.

در سطح سورت های ضعیف این سنگ، رگه ها و یا هاله های طوسی کم رنگ مشاهده می شود که به زیبایی سنگ می افزاید. سنگ تراورتن تکاب جزء برترین سنگ های تراورتن کرم بازار است که از نظر ظاهری، شباهت زیادی به تراورتن حاجی آباد ممتاز دارد. تنها تفاوت بین این دو سنگ، می تواند قیمت مناسب تراورتن تکاب نسبت به سنگ حاجی آباد باشد. البته معدن این سنگ، سینه کار های مختلفی دارد که از معروف ترین آنها باید به معدن تکاب سلیمی اشاره کرد.

 

ویژگی های سنگ تراورتن تکاب کرم روشن

این سنگ در مجموعه بازرگانی سنگ هویدا از ساب بسیار خوبی برخوردار است و با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسد. از ویژگی های بسیار خوب و قابل تحسین این سنگ، می توان اشاره نمود به:

پلاک های عرض 40 طولی تراورتن تکاب به طور ذاتی از قد و پا یا ارتفاع بلندی برخوردار هستند. هر چقدر ارتفاع سنگ های نما بلند تر باشد، در زمان اجرا، نیاز به بند کشی کمتری می شود و ظاهر نما را یکدست و زیبا به نمایش می گذارد.

این سنگ تراکم بسیار خوبی داشته و از تخلخل مناسبی برخوردار است. تراورتن تکاب به دلیل بافت متراکم، مقاومت سایشی و فشاری بالایی دارد و نسبت به ضربه نیز بسیار مقاوم است. تخلخل مناسب این سنگ سبب چسبندگی بسیار خوب آن با ملات می شود.

سنگ تراورتن تکاب گزینه ی مناسبی برای نمای ساختمان های مناطق مرطوب و یا سردسیر می باشد. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و تحت هیچ شرایطی ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سنگ این است که پس از اجرا و بعد از مدتی، تم رنگی سنگ یک تا دو درجه روشن تر، پاک تر و زیبا تر می گردد. روشن تر شدن سطح این سنگ و درخشان بودن آن، باعث افزایش زیبایی ساختمان می شود.

این سنگ قابلیت ابزار زنی و برش کاری بسیار خوبی دارد. تراورتن تکاب ممتاز به هیچ عنوان در برش ها و ابزارزنی ها، دچار ترک و شکستگی نمی شود و قابلیت اجرای انواع ابزار ها و فارسی بر ها را دارد.

قیمت بسیار مناسب و تولید انبوه این سنگ در سورت های مختلف، و از طرفی قابل تامین بودن یک سورت از این سنگ در متراژ های بالا از دیگر مزیت های خوب این سنگ محسوب می شوند.

سنگ تراورتن تکاب سوپر

کاربرد سنگ تراورتن کرم تکاب 

از آنجایی که قیمت سنگ تراورتن تکاب سوپر، بسیار مناسب تر از سنگ های مشابه از جمله سنگ تراورتن دره بخاری یا سنگ تراورتن محلات می باشد، بیشترین کاربرد را در نما های برجسته و رومی ساختمان ها دارد. البته شایان ذکر است که سنگ های تراورتن به دلیل وزن سبک تر نسبت به سایر سنگ های ساختمانی و ویژگی های ذاتی آنها مثل عدم جذب آب و …، بهترین گزینه برای نمای بیرونی ساختمان محسوب می شوند.

این سنگ علاوه بر ابعاد طولی، در سایز های مختلف فرشی به صورت صیقلی و چرمی تولید می شود. سنگ های تکاب موج دار اغلب در دکوراسیون های داخلی یا نما های مدرن استفاده می شوند. ترکیب سنگ تراورتن تکاب سوپر سفید با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب، نما های مدرن و جذابی را خلق می کند. از کاربرد های این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان ها، نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • پوشش دیوار پارکینگ و راه پله
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • سنگ کف پشت بام
  • ساخت صراحی یا نرده سنگی، آبنما و دیگر مصنوعات
  • از سورت های ضعیف تر این سنگ به عنوان درپوش استفاده می شود.

 

نکات مهم قبل از اجرای سنگ نما

برخی از نکات بسیار مهم قبل از اجرای سنگ های نما هست که همه ی سازندگان و مهندسان از آن به طور کامل مطلع باشند. مثلا تمامی سنگ های نما باید اسکوپ شوند. زیرا اسکوپ کردن سنگ خطر سقوط آن را در دراز مدت مخصوصا زمان زلزله، به حداقل می رساند.

سنگ تراورتن تکاب به هیچ عنوان شوره نمی زند اما بهتر است از آب شیرین برای ساخت ملات ماسه سیمان استفاده نمود. برخی از سنگ های تراورتن، به دلیل کیفیت نامرغوبی که دارند، تنها با یک اشتباه کوچک ظاهر زیبای خود را از دست می دهند و دچار شوره می شوند. برای آشنایی با انواع سنگ نما و ویژگی های کلی هر دسته، مطالبی که در رابطه با آنها آماده کرده ایم را مطالعه کنید.

سنگ های نما که به صورت صیقلی فرآوری شده اند را به هیچ عنوان قبل یا بعد از استفاده در ساختمان، رزین نزنید. زیرا اگر بر روی سنگ های صیقلی، یک بار دیگر موقع اجرا رزین بزنید، رزین سنگ بعد از مدتی پوسته می کند و ظاهر زیبای سنگ را از بین می برد.

 

معدن سنگ تراورتن تکاب ممتاز

معدن این سنگ در جنوب استان آذربایجان غربی، روستای آق بلاغ از توابع شهرستان تکاب، واقع‌شده است. این معدن سینه کار های مختلفی دارد که از معروف ترین آنها که باکیفیت ترین سنگ ها از آن استخراج می گردد،باید به معدن تکاب سلیمی و معدن تکاب توکلی اشاره نمود. این سنگ به صورت کوپ یا سنگ خام و فرآوری شده در ابعاد مختلف، به کشور های مختلف صادر می گردد. از دیگر سنگ های باکیفیت نما می توان اشاره کرد به:

تراورتن ابیانه ممتاز _ سنگ تراورتن سفید عباس آباد _ تراورتن کرم رامشه _ تراورتن دهشیر یزد

 

قیمت سنگ تراورتن تکاب سوپر

پارامتر های بسیار زیاد و مختلفی بر قیمت سنگ های تراورتن تاثیر گذار هستند و همه ی آنها در تعیین قیمت سنگ تکاب نیز موثر می باشند. به عنوان مثال هر چقدر ارتفاع سنگ های طولی بیشتر باشد و یا ابعاد سنگ های تایل بزرگ تر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. سنگ های تراورتن معمولا با ضخامت 1.7 تا 2 سانت تولید می شود. ضخامت سنگ های یک پارت، همگی باید یکسان باشد که نشان دهنده ی کیفیت و دقت برش بسیار خوب می باشد.

هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر باشد و هاله های سطح آن کمتر باشد، سنگ در سورت های ممتاز و سوپر قرار می گیرد و قیمت آن افزایش پیدا می کند. بهترین سورت سنگ تراورتن تکاب، سورت سوپر پلاس آن می باشد که سطحی یکدست و بسیار روشن دارد. اینکه سنگ از چه معدن و کدام سینه کار استخراج شده باشد بر قیمت سنگ می تواند تاثیر بسیار زیادی بگذارد. فاصله کارخانه سنگ تا معدن، نیز در تعیین قیمت نهایی سنگ بسیار مهم است. زیرا هر چقدر این فاصله بیشتر باشد، کرایه حمل سنگ خام بیشتری به سنگ خورده و قیمت تمام شده آن افزایش پیدا می کند.

پارامتر های دیگری همچون کیفیت ساب و فرآوری سنگ، نحوه ی فرآوری و برش و … نیز بر قیمت سنگ های ساختمانی بسیار موثر هستند. با این حال قیمت سنگ تراورتن تکاب سوپر مناسب و نسبت به ویژگی های بسیار خوب آن ارزان می باشد.

استان اصفهان قطب صنعتی سنگ های ساختمانی در ایران و خاورمیانه است و به دلیل تولید انبوه، سنگ های آن از قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر شهر ها برخوردار است. بازرگانی هویدا نیز با تضمین کیفیت و فروش این سنگ با بهترین و رقابتی ترین قیمت، آماده همکاری با سازندگان، انبارداران و مهندسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط