گرانیت مشکی زبرا

بهترین سنگ گرانیت مشکی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های گرانیت مشکی امروزه کاربرد فراوانی در قسمت های مختلف ساختمان دارد و توجه طراحان و سازندگان بسیار زیادی را به خود جلب نموده است. حال این سوال پیش می آید که بهترین سنگ گرانیت مشکی از کدام معدن استخراج می شود و با چه برندی در بازار شناخته می شود.


بهترین سنگ گرانیت مشکی ایران

سنگ های گرانیت به عنوان مستحکم ترین و باکیفیت ترین سنگ های ساختمانی شناخته می شوند. این سنگ ها از توده های مذاب تشکیل می شوند و بر اثر فوران های شدید آتشفشانی پدید آمده اند. علت استحکام و مقاومت بالای گرانیت مشکی، وجود سیلیس در ساختار سنگ است.

ایران یکی از بزرگترین کشور هایی است که معادن بسیار زیادی از سنگ گرانیت را در خود جای داده است. گرانیت مشکی در ایران از معادن مختلفی استخراج می شوند که به ترتیب می توان اشاره کرد به:

گرانیت مشکی نطنز

سنگ گرانیت مشکی نطنز دارای تم رنگی مشکی دودی است که در بافت سنگ دانه های بسیار ریز سفید رنگ مشاهده می شود. در سطح این سنگ خطوط محو سفید رنگ نیز مشاهده می شود که در این خطوط در سایز های اسلب زیبایی خیره کننده ای را خلق می کند و به گرانیت مشکی زبرا شهرت پیدا کرده است. سنگ گرانیت نطنز را به صورت اپوکسی و رنگ فرآوری می کنند تا سطح سنگ کاملا مشکی و یکدست مشاهده شود. این رنگ و اپوکسی به هیچ وجه از بین نمی رود و اکثر کشور های وارد کننده، این سنگ را به صورت اپوکسی شده خریداری می کنند.

معدن این سنگ با چندین سینه کار در استان اصفهان و در منطقه ی نطنز قرار دارد. از معروف ترین سینه کار های گرانیت نطنز باید به معدن مولایی و سینه کار علیزاده اشاره کرد. معادن سنگ گرانیت مشکی نطنز با استخراج ماهیانه بیش از 3 هزار تن در کیلومتر پنج جاده ی نطنز به سمت روستای اوره است.

انواع سنگ مشکی نطنز

  • گرانیت مشکی مولایی  ( رنگ تیره با خطوط چاپی )
  • گرانیت مشکی علیزاده  (رنگ تیره با کمی هاله های درشت تر)
  • سنگ گرانیت دکتر حسینی  (یکدست و کمی روشن تر)
  • گرانیت مشکی شفق  ( روشن و موجدار)

سنگ گرانیت نطنز

سنگ گرانیت چایان

سنگ گرانیت مشکی چایان از دیگر سنگ های محبوب مشکی بازار است که تم رنگی مشکی ( مشکی تر از سنگ گرانیت نطنز بدون اپوکسی ) خیره کننده ای دارد. معدن این سنگ در استان همدان قرار دارد و به عنوان یکی از محبوب ترین سنگ های گرانیت در سراسر دنیا شناخته می شود. گرانیت مشکی چایان از نظر قیمتی نسبت به سنگ گرانیت مشکی نطنز، تا حدودی گران تر است. از این سنگ به دلیل تم رنگی مشکی تر و عدم خطوط سفید، عمدتا به عنوان سنگ قبر و سنگ مزاری استفاده می کنند.

 

گرانیت مشکی تویسرکان

سنگ گرانیت مشکی تویسرکان یکی دیگر از باکیفیت ترین و زیبا ترین سنگ های گرانیت با تم رنگی مشکی و طبیعی است. این سنگ رقیب اصلی سنگ های گرانیت وارداتی است و عمدتا به عنوان سنگ مزار استفاده می شود. گرانیت تویسرکان سورت های مختلف و بسیار زیادی دارد که در درجات پایین آن رگه های سفید مشاهده می شود.

سورت سوپر این سنگ کاملا مشکی است که همچون آیینه تصویر را انعکاس می دهد و در بافت خود دانه های بسیار محو نوک مدادی رنگ دارد. اگر با دقت زیاد و از فاصله ی نزدیک به این سنگ مشاهده کنیم متوجه می شویم که این سنگ طبیعی است و نیازی به اپوکسی ندارد. دلیل اصلی قیمت بسیار بالای این سنگ نیز تم رنگی مشکی و طبیعی بودن آن است. معدن این سنگ در استان همدان واقع شده است و یکی از با ارزش ترین معادن گرانیت مشکی ایران محسوب می شود.

 

کاربرد های کلی این سنگ ها در صنعت ساختمان

سنگ های گرانیت عمدتا مستحکم ترین سنگ های ساختمانی در جهان شناخته می شوند و مقاومت فشاری و سایشی بسیار بالایی دارند. این سنگ ها جذب آب ناچیزی دارند و از ویژگی های خوب این سنگ ها به آنتی باکتریال بودن آنها می توان اشاره کرد. این سنگ ها از تجمع آلودگی جلوگیری نموده و اجازه رشد قارچ و کپک را نمی دهند.

گرانیت ها در ابعاد اسلب، تایل و پلاک های طولی تولید می شوند و به صورت صیقلی، فلیم یا آتشخور و کوبیک نیز فرآوری می شوند. از این سنگ ها می توان در تمام قسمت های ساختمان استفاده نمود. بهتر است از سنگ های گرانیت در نمای ساختمان های مرتفع به دلیل وزن سنگین و تراکم بالای این سنگ ها استفاده نکرد. از کاربرد های کلی این سنگ ها می توان اشاره کرد به:

  • دیوار نمای بیرونی و داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد های تجاری، اداری و لابی ساختمان های مسکونی
  • استفاده در آشپزخانه و همچنین آزمایشگاه ها به عنوان صفحه کابینت
  • سنگفرش پارک ها، محوطه های بیرونی و پیاده رو ها
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • کفپوش پارکینگ و ترکیب با سنگ های روشن

قیمت انواع سنگ گرانیت مشکی

پارامتر های مختلفی در قیمت سنگ های گرانیت مشکی تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال و در درجه ی اول می توان به معدن استخراج شده ی این سنگ اشاره کرد. گرانیت نطنز، سپس چایان و بعد از آن گرانیت تویسرکان قیمت بالاتری دارند. کیفیت فرآوری در قیمت سنگ های ساختمانی تاثیر بسیار زیادی می گذارد. عمدتا دستگاه های برش کارخانجات کالیبر نیستند و ضخامت دقیقی ندارند. قیمت سنگ هایی که با دستگاه برش کالیبر یا دستگاه مولتی وایر تولید شده اند بیشتر است، زیرا سنگ گونیا و ضخامت یکسانی دارد.

سنگ های رنگ و اپوکسی شده از لحاظ قیمتی گران تر هستند. ابعاد و ضخامت نیز بر روی قیمت نهایی سنگ ها بسیار موثر است و هر چقدر طول و عرض و همینطور ضخامت سنگ بیشتر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. به طور کلی بهترین سنگ گرانیت مشکی در ایران را می توان هر سه گرانیت نطنز، توسرکان و چایان معرفی کرد. این سنگ به کشور های بسیار زیادی از جمله عراق، ترکیه، روسیه، ارمنستان، افغانستان، عمان و … صادر می شود. اگر قصد خرید و صادرات سنگ های گرانیت سفید و مشکی را دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

گرانیت سفید نطنز _ سنگ گرانیت نهبندان آستان _ سنگ گرانیت خرمدره _ گرانیت مروارید مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط