سنگ گرانیت مشکی چایان

گرانیت مشکی چایان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ گرانیت مشکی چایان با تم رنگی مشکی و یکنواخت است که گاها شالی های سفید کم رنگ و دانه های سفید دیده می شود. این سنگ در دسته ی مقاوم ترین سنگ های گرانیت بازار محسوب می شود و در ابعاد تایل، پلاک و گاها اسلب تولید می گردد.


گرانیت مشکی چایان

سنگ گرانیت مشکی چایان با زمینه ی مشکی تیره همراه با شالی های سفید کمرنگ و دانه های سفید گاها  در آن دیده می شود. این سنگ یکی از زیبا ترین و باکیفیت ترین سنگ های گرانیت است که بارز ترین ویژگی آن یکنواختی و مقاومت بالای آن است. این سنگ سورت بندی خاصی ندارد و در دو سورت سوپر و ممتاز در بازار یافت می شود. سورت سوپر سطح یکدست و مشکی دارد و از ساب بسیار عالی و آینه ای برخوردار است. اما در سطح سنگ ممتاز چایان، گاها لکه های طلایی و یا خطوط منظم سفید رنگ مشاهده می شود.

سنگ گرانیت چایان از نظر ظاهری، شباهت بسیار زیادی به گرانیت مشکی نطنز دارد. اغلب این سنگ ها در ابعاد عرض 40 طولی، تایل و سایز های مختلف فرشی و گاها اسلب تولید می شوند.

 

ویژگی گرانیت مشکی چایان

به طور کلی سنگ های گرانیت گونه ای از سنگ های آذرین درونی هستند و بافت آنها دارای دانه های متوسط و درشت است. این سنگ ها به عنوان مستحکم ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شوند، به همین علت در سراسر دنیا محبوبیت بسیار زیادی دارند.

بافت بسیار متراکم و مستحکم این سنگ سبب گردیده تا مقاومت فوق العاده بالایی نسبت به فشار و سایش داشته باشد. این سنگ نسبت به ضربه نیز بسیار مقاوم است و می توان آن را در تمام قسمت های ساختمان استفاده نمود.

سطح براق و صیقلی این سنگ به دلیل ساختار متراکم این سنگ نیز است. این سنگ ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و سطح آن آیینه ای و درخشان است.

جذب آب گرانیت چایان بسیار ناچیز و تقریبا صفر است. این سنگ نسبت به رطوبت بسیار مقاوم است و می توان از آن در محیط های با رطوبت بالا استفاده نمود. 

این سنگ نسبت به نور آفتاب و عوامل مختلف جوی نیز بسیار مقاوم است و به هیچ عنوان ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. نظافت این سنگ به دلیل سطح صیقلی آن نیز بسیار آسان و ساده است.

سنگ های گرانیت نطنز بهترین گزینه برای استفاده در فضا های آشپزخانه می باشند. زیرا این سنگ ها مقاومت بالایی نسبت به مواد شیمیایی و اسیدی خانگی دارند و به هیچ وجه دچار لک نمی شوند.

تنها مشکل سنگ های گرانیت مشکی، قیمت بالای آنها در مقایسه با سنگ های مرمریت مشکی همچون مرمریت دهبید اسپایدر است. اما کیفیت و کاربرد های این دو دسته سنگ به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

گرانیت چایان

کاربرد گرانیت مشکی چایان

این سنگ به دلیل کیفیت بسیار بالا و سطح یکنواخت، در قسمت های مختلف ساختمان قابل استفاده است. در ساختمان های تجاری این سنگ را به گرانیت هایی مثل گرانیت سفید نطنز و گرانیت نهبندان ترکیب می کنند و از گرانیت مشکی برای ایجاد طرح های قشنگ استفاده می کنند.

در نما های مدرن ساختمان های لوکس به خصوص در مناطق شمال کشور، این سنگ را با تراورتن سفید عباس آباد ترکیب می کنند تا جلوه ای زیبا و خارق العاده را بوجود آورد. اگر قصد استفاده از این سنگ در نمای بیرونی را دارید، حتما از اسکوپ استفاده کنید.

  • نمای بیرونی ساختمان به خصوص نما های مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش ساختمان ها
  • سنگ پله و بدنه پله
  • رویه کابینت و کانتر تاپ ها یا میز های پیشخوان
  • سنگ کف آسانسور
  • قاب دور آسانسور
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • سنگ مزار

 

معدن گرانیت مشکی چایان

معدن گرانیت چایان در استان همدان و در نزدیکی روستای چایان قرار دارد. ماهیانه به طور میانگین 120 تن سنگ از این معدن استخراج می شود. این سنگ اغلب در ابعاد مختلف تایل، به دو صورت فلیم شده و صیقلی تولید شده و به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد. از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در قیمت این سنگ، قد و پا یا ارتفاع سنگ، کیفیت ساب و برش، ضخامت و ابعاد، سورت سنگ و میزان یکدست بودن سطح آن است. جهت خرید انواع سنگ گرانیت مشکی، حتما با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »