سنگ اسلب گرانیت نهبندان

اسلب گرانیت نهبندان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. اسلب گرانیت نهبندان آستان با تم رنگی روشن و دانه های درشت در سورت های مختلف تولید و عرضه می شود.


اسلب گرانیت نهبندان

گرانیت نهبندان با نام تجاری (Nehbandan granite) دارای سه نوع آستان (طوسی)، پرتقالی و کرم است که به آن گرانیت گل پنبه ای می گویند. سنگ های گرانیت به طور کلی در دسته سنگ های آذرین درونی هستند که از بافت دانه بندی شده تشکیل می شوند. سنگ گرانیت نهبندان از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ گرانیت سفید نطنز دارد. با این تفاوت که دانه بندی گرانیت نهبندان درشت تر است و در درجات ضعیف تر آن، گاها لکه و غده های مشکی رنگ مشاهده می شود.

گرانیت نهبندان به صورت اسلب، تایل و سایز های مختلف پله به صورت صیقلی تولید می شود. اسلب گرانیت نهبندان آستان یکی از محبوب ترین محصولات صادراتی کشور ایران است که به کشور های بسیار زیادی از جمله ترکیه، امارات، روسیه، ارمنستان و … صادر می گردد. معدن سنگ گرانیت نهبندان در استان خراسان جنوبی و در نزدیکی شهرستان نهبندان واقع شده است. این معدن سینه کار های مختلفی دارد که سینه کار جناب آقای عجمی بهترین سنگ (تم رنگی روشن) را دارد. از دیگر سنگ های منطقه ی نهبندان می توان به سنگ گرانیت دلیکیت اشاره کرد.

 

مهمترین ویژگی های گرانیت نهبندان

به طور کلی سنگ های گرانیت در دسته مستحکم ترین و مقاوم ترین سنگ های ساختمانی طبیعی شناخته می شوند. اصلی ترین ویژگی های سنگ گرانیت نهبندان عبارتند از:

  • استحکام و مقاومت بسیار بالا

سنگ گرانیت نهبندان آستان بافت بسیار متراکمی دارد و از مقاومت فشاری و سایشی فوق العاده بالایی برخوردار است. این سنگ در برابر ضربه نیز مقاومت بسیار خوبی دارد.

  • جذب آب بسیار ناچیز

این سنگ جذب آب بسیار ناچیز و تقریبا صفر دارد و نسبت به رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد.

  • سطح براق و درخشان

اسلب گرانیت نهبندان آستان ساب پذیری فوق العاده عالی دارد و سطح آن براق و درخشان است.

  • سورت بندی راحت

این سنگ در دو سورت سوپر و درجه دو دسته بندی می شود که میزان لکه ها و غده های سطح سنگ تعیین کننده ی درجه سنگ می باشند. قیمت بسیار مناسب و ارزان از دیگر ویژگی های خوب سنگ گرانیت نهبندان است.

گرانیت نهبندان کوجین

موارد استفاده از اسلب گرانیت نهبندان آستان

از سنگ های گرانیت می توان در کلیه فضا های داخلی و بیرونی ساختمان استفاده کرد. ترکیب این سنگ با سنگ هایی همچون سنگ گرانیت مشکی نطنز، زیبایی خارق العاده ای در دکوراسیون های داخلی بوجود می آورد. از کاربرد های کلی اسلب گرانیت نهبندان می توان اشاره کرد به:

  • دیوار های بیرونی ساختمان
  • پوشش دیوار های داخلی ساختمان و لابی مجتمع ها
  • سنگ کف لابی ساختمان ها
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • سنگ رویه کابینت های آشپزخانه
  • رویه کانتر ها و میز های پیشخوان دفاتر عمومی
  • کفپوش پارکینگ و بدنه دیوار پارکینگ
  • محوطه سازی ها و سنگ کف پارک ها

توصیه می شود از این نوع سنگ در مکان هایی که آب دائما بر روی آن جاری است استفاده نشود. زیرا که سنگ نهبندان عنصر آهن به نسبت فراوانی در بافت و ساختار خود دارد که با قرار گرفتن در مجاورت رطوبت و آب طی مرور زمان، سنگ اکسیده می شود و ظاهر زیبای خود را از دست می دهد.

اما شایان ذکر است که این سنگ بهترین انتخاب برای محیط های آزمایشگاهی و یا میز کابینت آشپزخانه ها است. زیرا این سنگ به هیچ عنوان دچار لک نمی شود و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

 

قیمت و پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های ساختمانی

معیار های بسیار زیادی وجود دارد که در قیمت سنگ های ساختمانی به خصوص اسلب گرانیت نهبندان تاثیر گذار است. از اصلی ترین پارامتر های موثر در قیمت عبارتند از:

  • کیفیت فرآوری، ساب، توری و اپوکسی

کیفیت ساب در سنگ های صادراتی اهمیت بسیار بالایی دارد. متریال های مورد استفاده در زمان فرآوری از جمله توری و اپوکسی نه تنها در ماندگاری سنگ تاثیر گذار است، بلکه در قیمت آن نیز تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

  • ابعاد و ضخامت سنگ

هر چقدر ابعاد سنگ اسلب یا تایل بزرگ تر باشد و یا ضخامت آن بیشتر باشد، قیمت افزایش پیدا می کند. ضخامت سنگ های اسلب معمولا دو سانت و سه سانت است.

  • فاصله ی معدن تا کارخانه سنگبری

کرایه حمل کوپ از معدن تا کارخانه تاثیر مهمی در قیمت سنگ های ساختمانی می گذارد. مرکز تولید سنگ های اسلب در ایران و خاورمیانه، در استان اصفهان قرار دارد.

  • سورت و درجه سنگ

هر چقدر لکه و غده ی سطح سنگ کمتر باشد و تم رنگی سنگ روشن تر باشد، قیمت آن بیشتر می شود. صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین انواع سنگ گرانیت در ابعاد اسلب و تایل و ارائه ی فروش با بهترین قیمت، آماده ی همکاری با شما عزیزان است. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ گرانیت خرمدرهاسلب گرانیت فیروزه ایاسلب گرانیت سبز جنگلی بیرجندسنگ اسلب مشکی تویسرکان _ اسلب گرانیت سفید نطنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

اسلب گرانیت نطنز صادراتی معدن محمدی
اخبار و مقالات

اسلب گرانیت سفید نطنز

سنگ های گرانیت به عنوان یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان قرار دارند که به صورت اسلب و تایل تولید می

ادامه مطلب »