اسلب گرانیت نطنز صادراتی معدن محمدی

اسلب گرانیت سفید نطنز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های گرانیت به عنوان یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان قرار دارند که به صورت اسلب و تایل تولید می شوند. اسلب گرانیت سفید نطنز با ظاهر روشن و دانه بندی ریز بسیار زیبا، به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد.


اسلب گرانیت سفید نطنز

گرانیت ها جزو اصلی ترین سنگ های تشکیل دهنده ی زمین محسوب می شوند که از دانه های معدنی نسبتا بزرگی تشکیل شده اند. این سنگ ها در دسته ی مقاوم ترین و مستحکم ترین سنگ های ساختمانی قرار دارند. اسلب گرانیت سفید نطنز دارای تم رنگی روشن همراه با دانه های خاکستری تیره می باشد که در سطح سنگ به طور گسترده پخش شده اند. گاها لکه ها و غده های مشکی در سطح سنگ به کمی مشاهده می شود که در سورت های ضعیف تر، مقدار غده های سنگ بیشتر و شال های طوسی نیز مشاهده می شود.

گرانیت سفید نطنز در بازار به سنگ گرانیت گل پنبه ای یا فلفلی نیز شهرت دارد. معمولا سنگ های اسلب به صورت صیقلی تولید می شوند که با توجه به سفارشات مشتری، به روش های فلیم شده، کات بروکن یا شیار دار نیز فرآوری می شوند. تا حدودی سنگ گرانیت نطنز به اسلب گرانیت لئوپارد مراغه شباهت دارد که سنگ مراغه مقاومت بیشتر و تم رنگی تیره تری دارد.

امروزه سنگ های اسلب گرانیت سفید نطنز از بازار صادراتی بسیار خوبی برخوردار هستند و جزو اسلب های پر مصرف کلاسیک محسوب می شوند. سنگ نطنز تقریبا خوش قیمت ترین سنگ اسلب بازار را به خود اختصاص داده است که کیفیت بسیار عالی نیز دارد.

 

معادن سنگ نطنز

معادن سنگ گرانیت نطنز با دو تم رنگی مشکی و سفید در استان اصفهان و در شهر نطنز قرار دارند. معدن گرانیت سفید نطنز از مهم ترین و با ارزش ترین منابع ایران است که با چندین سینه کار متفاوت، سنگی با کیفیت از آن استخراج می شود. از سینه کار های معدن سنگ نطنز سفید، می توان اشاره کرد به معادن:

  • علیزاده
  • روح الهی
  • محمدی
  • سعیدی
  • احرار
  • حبیب الهی

معمولا سنگ های گرانیت معدن محمدی به صورت اسلب در ابعاد بزرگ جهت صادرات تولید می شوند. سنگ های معادن حبیب الهی تم رنگی روشن تر و سفید تری دارند و عمدتا به صورت تایل در کارخانجات برش می خورند.

مهمترین و اصلی ترین ویژگی های گرانیت نطنز

سنگ گرانیت نطنز به دلیل بافت بسیار خوب و تراکم بسیار بالا، ساب پذیری بسیار عالی دارد و سطح آن براق و درخشان است. این سنگ از مقاومت فشاری بسیار عالی و مقاومت سایشی بالایی برخوردار است.

یکی از بهترین ویژگی های این سنگ، قابل تامین بودن یک سورت مشخص آن در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه و صادراتی است. گرانیت نطنز خوش قیمت ترین سنگ گرانیت بازار است که تم رنگی روشن و طرحی یکنواخت دارد.

مقاومت و ثبات رنگ در برابر شرایط مختلف جوی از دیگر ویژگی های مثبت این سنگ است. گرانیت نطنز جذب آب بسیار ناچیزی دارد که در محیط های مرطوب قابل استفاده است. این سنگ بهترین گزینه ی مقرون به صرفه برای محیط های آزمایشگاهی محسوب می شود. زیرا که مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد اسیدی و قلیایی دارد و به راحتی ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

تنها عیب سنگ گرانیت نطنز، وزن مخصوص بالای آن است. تقریبا می توان گفت که هر متر مربع از این سنگ، حدودا 59 الی 60 کیلوگرم وزن دارد.

 

موارد استفاده از اسلب گرانیت سفید نطنز

از آنجایی که این سنگ ظاهری یکدست و جذابی دارد، معمولا در فضا های کلاسیک با ترکیب سنگ های دیگر از جمله اسلب گرانیت مشکی، ترکیب و مورد استفاده قرار می گیرد. اسلب گرانیت نطنز به روش های گوناگونی تولید و صادر می گردد که اسلب های صیقلی همچنان شهرت و محبوبیت بسیار بالایی دارند. از مهمترین کاربرد های این سنگ می توان اشاره کرد به:

سنگ کابینت و رویه میز های پیشخوان

این سنگ جذب آب بسیار ناچیزی دارد و به دلیل ساختار بسیار عالی، مقاومت فوق العاده عالی در برابر مواد اسیدی و قلیایی خانگی دارد. ریختن چای یا قهوه و همینطور آبلیمو، به هیچ عنوان در سطح سنگ لک ایجاد نمی کند. (چای، قهوه و آبلیمو دشمن اصلی سنگ های مرمریت است.)

به عنوان سنگ پله

قسمت های راه پله و فضا های مشاعات هر ساختمان، به دلیل رفت و آمد بالا، نیاز به استفاده از یک متریال مستحکم دارد. از گذشته تا به امروز از سنگ های گرانیت مخصوصا نطنز به عنوان سنگ پله و بدنه دیوار راه پله استفاده می کنند. این سنگ گزینه ی بسیار خوبی برای سنگ کف آسانسور نیز به حساب می آید.

استفاده به عنوان سنگ کف

از اصلی ترین و مهمترین کاربرد های گرانیت سفید نطنز، می توان استفاده به عنوان سنگ کف واحد های تجاری، اداری و همینطور لابی ساختمان های مسکونی دانست. این سنگ بهترین انتخاب برای کف پارکینگ ساختمان ها نیز به حساب می آید.

پوشش دیوار های داخلی و بیرونی

از آنجایی که سنگ نطنز ظاهری یکدست دارد، از آن به عنوان سنگ بدنه دیوار های داخلی ساختمان و همینطور دیوار های دست پایین نمای اصلی ساختمان استفاده می کنند. گرانیت نطنز نسبت به نور خورشید، باران های اسیدی و به طور کلی شرایط مختلف جوی بسیار مقاوم است و به هیچ وجه ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

تکسچر گرانیت سفید نطنز

عوامل موثر بر قیمت سنگ های اسلب گرانیت

قیمت سنگ های اسلب همیشه گم بوده است و مورد استفاده دلالان و سودجویان بوده است. از این رو مهمترین توصیه ما به شما، خرید این سنگ از شرکت و کارخانه ای معتبر می باشد. سنگ های اسلب همه با ضخامت های دو سانت و به ندرت ضخامت سه سانت تولید می شوند. از پارامتر هایی که در قیمت این سنگ تاثیر می گذارد، عبارتند از:

  • کیفیت فرآوری، توری، رزین و ساب

در کل هر چقدر هزینه ی فرآوری و کیفیت فرآوری سنگ اسلب بالا تر و بهتر باشد، به قیمت آن افزوده می شود. کیفیت توری و اپوکسی سنگ ها، نه تنها ماندگاری سنگ را افزایش می دهد، بلکه در سنگ های صادراتی اهمیت بسیار بالایی دارد که در قیمت سنگ تاثیر گذار است.

  • سورت و درجه بندی

معمولا اسلب های گرانیت نطنز در دو سورت گرید A و گرید B دسته بندی می شوند که، بر حسب میزان لکه ها، غده ها و شالی های طوسی سطح سنگ دسته بندی می شوند. سنگ های اسلب صادراتی گرید آ، باید از کمترین میزان لکه و غده بر خوردار باشند و از ظاهری تقریبا یکدست و زیبا برخوردار باشند.

  • اندازه و ابعاد سنگ

طبیعتا هر چقدر اندازه اسلب ها بزرگتر باشد، علاوه بر افزایش زیبایی ظاهر سنگ، بر قیمت آن نیز تاثیر گذار است. عموما سنگ هایی که صادر می شوند، در سایز های بزرگ تولید و فرآوری می شوند.

صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین انواع سنگ های اسلب گرانیت، مرمریت و تراورتن، و ارائه ی قیمت رقابتی و مناسب، آماده ی همکاری با شما عزیزان است. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ گرانیت فیروزه ایگرانیت سبز جنگلی بیرجندسنگ گرانیت کسپر نطنز – اسلب گرانیت نهبندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط