گرانیت مشکی زبرا

سنگ اسلب گرانیت مشکی نطنز

فهرست مطالب این نوشته

گرانیت ها جزو مقاوم ترین سنگ های ساختمانی هستند که در کلیه قسمت های ساختمان قابل استفاده می باشند. سنگ اسلب گرانیت مشکی نطنز با خطوط کم و بسیار زیبای سفید، در دسته سنگ های محبوب صادراتی ایران می باشد.


سنگ اسلب گرانیت مشکی نطنز

گرانیت نطنز مشکی یکی از عالی ترین و خاص ترین سنگ ها در تم رنگی مشکی است که بیشتر در کشور به صورت اسلب و تایل تولید به صورت صیقلی و بر طبق سفارشات، به صورت چرمی یا فلیم شده تولید و عرضه می شود.

گرانیت ها از دسته سنگ های آذرین هستند که با گذر زمان از ماگما های حاصل از آتشفشان ها به وجود می آیند. این سنگ ها دارای بافت دانه ای متوسط و درشت می باشند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. گرانیت مشکی نطنز با نام تجاری گرانیت بلک زبرا، یکی از زیبا ترین و خاص ترین سنگ های گرانیت ایران با خطوط بسیار زیبای سفید است. این سنگ از نظر ظاهری، شباهت بسیار زیادی به برخی از سورت های سنگ گرانیت مشکی تویسرکان نیز دارد.

سنگ گرانیت به علت فشار هایی که برای به وجود آمدنش صرف شده است،بسیار مقاوم و استهکام بالایی در برابر ضربه ،فشار،گرما ،سرما و … دارد. فلدسفات و کوارتز، نیز از مواد تشکیل دهنده ی سنگ های گرانیت می باشند که سبب مقاومت فوق العاده خاص و بالای این سنگ ها شده است.

 

ویژگی های منحصر به فرد گرانیت ها

در بافت سنگ های گرانیت، معمولا آهن وجود دارد که توسط آتشخور کردن سطح سنگ و سوزاندن سنگ، بافت زبر و خاصی ایجاد میشود. گرانیت ها بافت متراکم بسیار بالایی دارند و از جذب آب ناچیزی برخوردار هستند. از بهترین ویژگی های این سنگ می توان به مقاومت بالای این سنگ ها در برابر مواد شیمیایی و اسیدی اشاره کرد. گرانیت مشکی نطنز در تماس با مواد اسیدی و قلیایی به هیچ عنوان دچار رنگ پریدگی نمی شود و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. به همین دلیل کاربرد بسیار بالایی در آشپزخانه ها و یا آزمایشگاه ها دارد. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • تراکم پذیری بسیار بالا
  • استهکام و مقاومت بسیار بالا
  • ساب پذیری بسیار عالی و سطح براق
  • طرح رنگ خاص و شیک  

سنگ اسلب گرانیت مشکی

از اسلب های گرانیت در کجا می توانیم استفاده کنیم؟

سنگ های مشکی از جمله گرانیت مشکی نطنز اسلب یکی از جذاب ترین و شیک ترین سنگ های مشکی خاورمیانه است که به صورت تایل و اسلب تولید می شود. اسلب گرانیت بلک زبرا عمدتا به صورت صیقلی و چرمی تولید می شود و در سبک های معماری مختلف ساختمان، استفاده می شوند. ترکیب این سنگ خاص با سنگ های گرانیت تم روشن، همچون اسلب گرانیت دلیکیت شاندیز، زیبایی خارق العاده ای را خلق می کند.

از کاربرد های کلی این سنگ در صنعت ساختمان می توان اشاره کرد به:

  1. سنگ رویه کابینت و میز های پیشخوان
  2. دکوراسیون های داخلی ساختمان ها
  3. استفاده در پله های دوبلکس و شیک
  4. سنگ کف آسانسور و قاب دور آسانسور
  5. سنگفرش لابی هتل ها و ساختمان های لوکس
  6. مورد استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام ها

 

معدن استخراج سنگ گرانیت مشکی نطنز

سنگ گرانیت مشکی نطنز از معادن واقع در استان اصفهان و در شهر نطنز استخراج می شود که سالانه بیش از بیست هزار تن از آن معادن در ایران استخراج می شود. معدن سنگ گرانیت نطنز سینه کار های مختلفی دارد که همه ی آنها از لحاظ کیفی یکسان و از لحاظ ظاهری تقریبا متفاوت هستند. از سینه کار مختلف این معدن می توان اشاره کرد به:

  • معدن گرانیت مشکی علیزاده
  • سینه کار شفق و احرار
  • معدن گرانیت دکتر مولایی (تقریبا تیره ترین سنگ گرانیت مشکی نطنز و کم خط ترین)
  • سینه کار جناب حسینی

 

قیمت سنگ اسلب گرانیت زبرا چقدر است؟

پارامتر های بسیار زیادی در قیمت گذاری سنگ های گرانیت، به خصوص گرانیت های مشکی تاثیر گذار می باشند. به عنوان مثال سینه کار و معدن استخراج سنگ، تاثیر زیادی در تعیین قیمت سنگ دارد. اصلی ترین عاملی که در قیمت سنگ های گرانیت تاثیر گذار است، نوسان قیمت دلار می باشد. زیرا که سنگ های گرانیت در زمان فرآوری، سگمنت بسیار بالایی مصرف می کنند و قیمت سگمنت بر اساس دلار تعیین می شود.

  • درجه و سورت بندی سنگ
  • حمل و نقل و هزینه های آن (فاصله ی معدن تا سنگبری)
  • کیفیت برش و تولید و فرآوری
  • ابعاد سنگ اسلب و طرح و نقش آن (ضخامت سنگ های اسلب معمولا 2 سانت است.)

صنایع سنگ هویدا، پیشرو در زمینه ی صادرات و تولید و تامین سنگ برای پروژه های مختلف، این سنگ را با بالا ترین کیفیت و قیمت رقابتی، به مشتریان خود ارائه می دهد. از دیگر سنگ های این مجموعه می توان اشاره نمود به:

اسلب گرانیت سفید نطنز _ سنگ اسلب گرانیت نهبندان _ اسلب گرانیت سبز جنگلی بیرجند _ سنگ اسلب گرانیت فیروزه ای مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »
اسلب گرانیت نطنز صادراتی معدن محمدی
اخبار و مقالات

اسلب گرانیت سفید نطنز

سنگ های گرانیت به عنوان یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان قرار دارند که به صورت اسلب و تایل تولید می

ادامه مطلب »