سنگ رویه کابینت

فهرست مطالب این نوشته

از آنجایی که محیط آشپزخانه تقریبا در تماس با انواع مواد اسیدی و شیمیایی خانگی از جمله آبلیمو و آبغوره است، از این رو انتخاب متریال مناسب برای کانتر و سنگ کابینت اهمیت بسیاری دارد.


سنگ رویه کابینت

انتخاب بهترین متریال برای رویه کابینت، علاوه بر افزودن زیبایی خاص به محیط آشپزخانه، می تواند سالیان سال دوام و ماندگاری داشته باشد. همیشه بین دو متریال چوب MDF و سنگ، برای ساخت و یا قسمت رویه کابینت رقابت بسیار زیادی بوده است. هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه به ویژگی های سنگ اشاره می کنیم.

 

ویژگی های کابینت با رویه سنگ

انتخاب سنگ مناسب برای رویه کابینت اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا که آشپزخانه محیطی در تماس با مواد اسیدی، چرب و روغنی، رطوبت و … است و متریال انتخاب شده برای رویه کابینت باید مقاومت های کافی را داشته باشد.

  • مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • مقاومت فشاری بالا
  • زیبایی منحصر به فرد
  • جذب آب ناچیز

 

انتخاب سنگ رویه کابینت

حال بررسی کنیم که چه سنگی برای رویه کابینت انتخاب کنیم تا مقاومت ها و ویژگی های لازم را داشته باشد.

  • سنگ گرانیت: سنگ های گرانیت، علاوه بر زیبایی مقاومت بسیار بالایی دارند. سنگ های گرانیت مشکی زبرا و سفید نطنز، گرانیت سبز جنگلی و … جزو سنگ های معروف و پرطرفدار به حساب می آیند که به عنوان رویه کابینت استفاده می شود. در واقع سنگ های گرانیت می توانند بهترین گزینه برای قسمت های مختلف آشپزخانه باشند. زیرا این سنگ ها علاوه بر جلوه ی زیبا، طول عمر و ماندگاری فوق‌العاده بالایی دارند و به هیچ عنوان تخریب نمی شوند.

سنگ کابینت گرانیت

  • سنگ های مرمریت: برخی از سنگ های مرمریت، در برابر مواد اسیدی همچون آبلیمو، مقاومت کافی را ندارند و زود تغییر رنگ می دهند. توصیه می شود به هیچ عنوان از سنگ های مرمریت مشکی همچون مرمریت لاشتر، مرمریت گلدن بلک و … به عنوان سنگ رویه کانتر و کابینت استفاده نشود. با این حال خیلی از افراد از این سنگ ها برای محیط آشپزخانه خود استفاده می کنند. بهترین سنگ مرمریت قابل استفاده برای محیط آشپزخانه، مرمریت مجستیک رز می باشد. برخی از سنگ شناسان این سنگ را جزء سنگ های شبه گرانیت می‌دانند.

سنگ کابینت مجستیک رز

  • سنگ های چینی: سنگ های چینی علاوه بر زیبایی می توانند بهترین گزینه نیز باشند. سنگ چینی لایبید طرح پاندا، چینی ازنا و الیگودرز نیز جزو معروف ترین سنگ های چینی به حساب می آیند. این سنگ ها ظاهر بسیار زیبا، کیفیت بسیار خوب و دوام بسیار بالایی دارند. از بهترین ویژگی های سنگ های چینی سفید، براقیت و شفافیت جذاب آن می باشند.

سنگ چینی رویه کابینت

  • سنگ مرمر: بدون شک بهترین گزینه برای انتخاب سنگ برای فضای آشپزخانه و سنگ رویه کانترتاپ ها، سنگ مرمر می باشد. این سنگ علاوه بر ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فرد، در دسته ماندگار ترین و با دوام ترین سنگ های ساختمانی قرار دارد. این سنگ جلوه ی زیبا و گرمی خاصی به محیط آشپزخانه می بخشد. از این سنگ بیشتر در آشپزخانه های ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود. سنگ های مرمر سفید قروه بهترین گزینه برای آشپزخانه های لاکچری و لوکس می باشد.سنگ مرمر کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط