اسلب مرم سفید قروه

سنگ اسلب مرمر سفید

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های اسلب سفید مرمر، جزو مستحکم ترین و زیبا ترین سنگ های ساختمانی جهان محسوب می شود. ایران جزو کشور های غنی از معادن سنگ مرمر سفید در جهان می باشد که به صورت فرآوری شده در سایز های اسلب و یا کوپ، سنگ خود را به کشور های بسیار زیادی صادر می کند.


سنگ مرمر چیست

سنگ های مرمر نوعی سنگ دگرگونی هستند که از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده‌ اند. کانی اصلی تشکیل دهنده آن کلسیت است. رنگ های مختلف موجود در انواع سنگ مرمر به دلیل وجود کانی ها و مواد معدنی در بافت و ساختار سنگ می باشد.

مرمر سفید قروه

سنگ اسلب مرمر سفید

به طور کلی سنگ های مرمر جزو محبوب ترین و زیبا ترین سنگ های طبیعی جهان شناخته می شوند. سنگ های مرمر عموما در ابعاد اسلب برش و فرآوری می شوند تا نقش و طرح سنگ به وضوح قابل مشاهده باشد.

در بافت سنگ های مرمر سفید، رگه های تیره و روشن و معمولا به رنگ قهوه ای قابل مشاهده است که جذابیت سنگ را دو چندان می کند. این سنگ ها دارای ویژگی های بسیار خوبی هستند.

سنگ های مرمر قابلیت عبور نور از خود را دارند. این به تنهایی بهترین ویژگی برای سنگ های مرمریت محسوب می شود. با نور پردازی بر این سنگ، می توان جلوه ی خاصی به محیط بخشید.

تراکم بسیار بالا و استحکام فوق العاده ی این سنگ، از دیگر مزیت های خوب این سنگ می باشد. سنگ های مرمر از مقاومت فشاری و سایشی بسیار بالایی برخوردار هستند و در قسمت های مختلفی از ساختمان قابل استفاده می باشند.

جذب آب تقریبا صفر سنگ های مرمر، سبب گردیده تا از آن در قسمت های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی و حمام های لوکس استفاده کنند. این سنگ مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد و به هیچ وجه ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

ساب پذیری بسیار عالی و سطح براق این سنگ، باعث شده تا طراحان و سازندگان بسیار زیادی را به خود جذب کند. این سنگ سطح براق و درخشانی دارد و استفاده از آن در قسمت های داخلی ساختمان، جذابیت و گرمی خاصی به محیط می بخشد.

مرمر سفید همدان

معدن سنگ مرمر سفید

معادن سنگ مرمر سفید در ایران غالبا در شهر های قروه واقع در سنندج، کرمان و همدان می باشد. سنگ مرمر هرات واقع در افغانستان نیز جزو معروف ترین سنگ های مرمر جهان شناخته شده است. گفتنی است بخش معدن کشور ما در میان ۱۵ قدرت معدنی جهان قرار دارد و یکی از کشورهای غنی از حیث دارایی‌ های معدنی محسوب می شود و در بسیاری از ذخایر مواد معدنی در دنیا ثروتمند است.

ایران با دارا بودن 40 میلیارد تن ذخایر قطعی سنگ در رتبه دهم جهان و برخورداری از چهار میلیارد تن ذخایر قطعی سنگ‌های تزئینی در رتبه چهارم جهان قرار دارد.

اسلب مرمر سفید قروه

قیمت سنگ اسلب مرمر سفید

در میان سنگ های مرمر سفید، در ابتدا سنگ مرمر همدان از قیمت مناسبی برخوردار است. سنگ مرمر قروه بعد از آن از قیمت بالا تری برخوردار است زیرا که میزان رگه ها و هاله های رنگی در سطح سنگ بسیار کمتر است. در نهایت سنگ مرمر هرات با زمینه سفید و خطوط بسیار کم رنگ و از طرفی به دلیل وارداتی بودن، از قیمت بالایی برخوردار است.

با این حال پارامتر های بسیار زیادی از جمله ابعاد و ضخامت سنگ، کیفیت برش، ساب و فرآوری، سورت سنگ و میزان رگه های سطح سنگ و … بر قیمت سنگ موثر است.مرمر سفید قروه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »