اسلب بوک مچ پرشین اسکاتو

اسلب چینی الیگودرز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب چینی الیگودرز با زمینه رنگی سفید و خطوط طوسی و مشکی رنگ، جزء محبوب ترین سنگ های چینی به حساب می آید. این سنگ اغلب در ابعاد اسلب فرآوری می شود. از انواع مختلف این سنگ می توان به سنگ چینی پرشین اسکاتو و بیانکو و همینطور چینی پاندا اشاره کرد.


سنگ اسلب چینی الیگودرز

سنگ چینی الیگودرز از نوع سنگ های کریستالین ماربل ایرانی است. زمینه رنگی این سنگ سفید همراه با خطوط نامنظم مشکی و طوسی رنگ است. سنگ چینی الیگودرز ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح براق و صیقلی آن باعث انعکاس نور زیادی می شود. در واقع سنگ چینی از خانواده سنگ های مرمریت می باشند که در نقاط مختلف از نظر میزان دگرگونی و بعضی ترکیبات شیمیایی متفاوت هستند.

سنگ چینی اغلب دارای بلورهای درشت است. این بلورهای درشت وجه تمایز سنگ چینی با سنگهای کربناتی رسوبی است. با این تفاوت که سنگ های چینی مقاومت فوق العاده بالا تری نسبت به سنگ های مرمریت دارند. سنگ چینی الیگودرز اغلب در ابعاد اسلب برش می خورد و به صورت صیقلی فرآوری می شود. فرآوری این سنگ به صورت اسلب علاوه بر مقرون به صرفه بودن، نمای زیبا و طرح منحصر به فرد سنگ را بیشتر نمایان می کند. 

سنگ های چینی الیگودرز انواع بسیار زیاد و مختلفی دارند که هر کدام از نظر ظاهری، با دیگر متفاوت است. از معروف ترین انواع سنگ های الیگودرز می توان به سنگ چینی پرشین اسکاتو، چینی پرشین بیانکو، سنگ مشکی الیگودرز طرح پاندا، سنگ سفید کوهستان و … اشاره کرد. از نظر ظاهری برخی از این سنگ ها شباهت فوق العاده زیادی به سنگ چینی ازنا دارند.

اسلب کوهستان

اسلب سفید کوهستان الیگودرز

ویژگی های سنگ چینی الیگودرز

سنگ های اسلب الیگودرز از تمامی ویژگی های یک سنگ خوب برخوردار هستند. ساب پذیری بسیار عالی این سنگ و سطح صیقلی و درخشان آن، سبب، زیبایی و دلنشینی خاصی به محیط اطراف محل استفاده شده می بخشد. از دیگر مزیت های خوب این سنگ، قیمت بسیار مناسب آن نسبت به سایر سنگ های چینی، مخصوصا سنگ های چینی وارداتی است. به عنوان مثال سنگ چینی پرشین اسکاتو از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ ارب اسکاتو ایتالیا دارد و دلیل نام گذاری این سنگ نیز برگرفته از سنگ ایتالیا است. از مزیت های کلی سنگ های الیگودرز باید اشاره کرد به:

  • مقاومت فشاری بالا
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • جذب آب بسیار پایین
  • تراکم بسیار بالا
  • ساب پذیری فوق العاده و سطح براق
  • مقاوم در برابر نور خورشید و دیگر عوامل جوی
  • مقاوم در برابر مواد اسیدی خانگی
  • قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ

اسلب پرشین اسکاتو

اسلب پرسین اسکاتو

موارد استفاده از این سنگ بسیار زیبا در ساختمان

سنگ های اسلب چینی الیگودرز در طرح ها و رنگ های مختلف این ویژگی بسیار خوب را دارا هستند که در تمامی قسمت های مختلف یک ساختمان لوکس استفاده شوند. این سنگ ها به بهترین شکل ممکن در کارخانجات اصفهان فرآوری می شوند تا ماندگاری بسیار بالایی داشته باشند.

از این سنگ در کلیه قسمت های ساختمان استفاده می شود. برای استفاده از این سنگ در دیوار نمای بیرونی ساختمان، توصیه می شود حتما از اسکوپ استفاده کنید.بهتر است از سنگ های چینی الیگودرز در نمای مناطق بسیار سرد و مرطوب استفاده نشود. زیرا به دلیل رگه های بسیار زیادی موجود در سطح این سنگ، ممکن است در تغییر دما دچار انبساط و انقباض شود و موجب ترک خوردگی گردد.

  • نما های رومی، کلاسیک و مدرن ساختمان های لوکس
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش واحد های مسکونی و تجاری
  • سنگ کف پارکینگ و دیواره پارکینگ
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • سنگ کانتر و رویه کابینت
  • دکوراسیون داخلی واحد های مسکونی
  • دکوراتیو و ویترین مغازه ها و …

اسلب پاندا

اسلب پاندا الیگودرز

قیمت سنگ اسلب الیگودرز

قیمت سنگ های اسلب چینی به ابعاد سنگ، ضخامت و کیفیت فرآوری سنگ بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت، سورت سنگ یا میزان خطوط نامنظم سطح سنگ می باشد. الیگودرز معادن مختلفی دارد که سنگ های متفاوتی با تم رنگی و زمینه های خاص و منحصر به فرد از هر کدام استخراج می شود. از معروف ترین آن ها می توان به سنگ چینی سفید کوهستان، پرشین اسکاتو، اسلب چینی پاندا و …  اشاره کرد. از دیگر سنگ های چینی باکیفیت می توان اشاره کرد به:

سنگ چینی نیریز _ اسلب چینی سایمان _ سنگ چینی فیوژن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »