سنگ گوهره خرم آباد

قیمت سنگ گوهره ممتاز صادراتی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت گوهره با تم رنگی کرم یکی از مشهور ترین سنگ های صادراتی ایران به حساب می آید. این سنگ سورت های مختلفی دارد که بر اساس گل و لکه های سطح آن درجه بندی می شود. قیمت سنگ گوهره ممتاز صادراتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.


لایم استون گوهره خرم آباد

سنگ های ساختمانی بر اساس ساختار در دسته های مختلف و گوناگونی از جمله مرمریت، تراورتن، گرانیت، لایم استون و … قرار می گیرند. سنگ گوهره یکی از معروف ترین و محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران است که از تم رنگی کرم روشن برخوردار می باشد. در سطح این سنگ لکه ها و هاله هایی مشاهده می شود که سنگ را در دسته های بدون گل و گلدار در سورت های ممتاز، درجه یک و درجه دو طبقه بندی می کند.

سنگ گوهره در بازار به مرمریت گوهره شهرت دارد. اما جنسیت اصلی این سنگ لایم استون است که در دسته ی لایم استون های بسیار مستحکم و کرم رنگ بازار قرار گرفته است. از نظر ظاهری این سنگ تا حدودی شبیه به مرمریت سیسیلی ارومیه است. معدن این سنگ 

لایم استون گوهره صادراتی

ویژگی های لایم استون گوهره خرم آباد

این سنگ تم رنگی خنثی دارد و با هر نوع متریال دیگر به راحتی تلفیق می شود. از آنجایی که این سنگ از خانواده سنگ های لایم استون است، جذب آب آن بالا است. از ویژگی های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

سنگ لایم استون گوهره از سلامت بسیار خوبی برخوردار است و در دسته سنگ های مستحکم قرار دارد. این سنگ مقاومت فشاری بسیار خوبی دارد و در مکان های پر تردد از آن به عنوان سنگفرش استفاده می شود.

ساب پذیری این سنگ نسبتا خوب و مناسب است. سنگ گوهره به طور ذاتی سنگ نرمی به حساب می آید و کوپ های آن از سلامت بسیار خوبی برخوردار هستند. سطح این سنگ براق و زیبا است.

از آنجایی که جنسیت این سنگ لایم استون و جذب آب آن در مقایسه با سنگ های مرمریت بالا است، بهتر است قبل از استفاده نانو شود. این سنگ را با استفاده از مواد آبگریز نانو، جذب آبش را صفر می کنند.

قیمت بسیار مناسب سنگ گوهره سبب شده تا در میان انبوه سازان و سازندگان طرفداران زیادی پیدا کند. این سنگ کیفیت بسیار خوب و استحکام بسیار بالایی دارد و در کنار قیمت مناسب، تبدیل به یکی از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران گشته است.

 

کاربرد اصلی این سنگ در صنعت ساختمان

اگر به دنبال آرامش، شکوه، گرمی، زیبایی و‌ یک فضای دلنشین با جلوه ایی خاص و منحصر به فرد هستید، برای ساختمان خود سنگ گوهره خرم آباد را انتخاب کنید. این سنگ دارای طیف های رنگی روشن است و به زیبایی نور را انعکاس می دهد. بافت این سنگ متراکم است، به همین سبب از آن می توان در مکان های پر رفت و آمد به عنوان سنگ کف استفاده کرد. از کاربرد های کلی این سنگ محبوب می توان اشاره کرد به:

  • استفاده به عنوان سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • سنگفرش کف واحد های ساختمانی
  • سنگ رویه کابینت و محیط آشپزخانه
  • کفپوش پارکینگ ساختمان
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • از سنگ های کوبیک یا سایز های فرشی با ضخامت بالا به عنوان سنگفرش محیط های عمومی استفاده می شود.
  • جداول سنگی

از آنجایی که این سنگ نسبت به آلودگی حساس است، بهتر است از آن در محیط هایی همچون مکانیکی ها استفاده نشود. زیرا اگر روغن بر روی این سنگ ریخته شود، ظاهر زیبای آن خراب می شود و رنگ روغن از سطح سنگ پاک نمی شود. توجه کنید که این سنگ را به هیچ عنوان نباید با شوینده های قوی مانند جوهر نمک تمیز کنید. زیرا باعث خرابی ظاهر زیبای سنگ می شود. 

سنگ مرمریت گوهره خرم آباد (4)

معدن سنگ گوهره خرم آباد

یکی از قدیمی ترین معادن سنگ ایران که از دیرباز صادرات بسیار گسترده ای به خارج داشته است و از طرفی نیاز بازار داخلی را هم تامین کرده است معدن سنگ گوهره خرم آباد است. معدن این سنگ در استان لرستان و در نزدیکی شهر خرم آباد قرار دارد. این معدن سینه کار های بسیار زیاد و متعددی دارد که از آنها سنگ به صورت تک کوپ، دو کوپ و سه کوپ استخراج می شود.

 

قیمت سنگ گوهره ممتاز صادراتی

پارامتر هایی همچون ابعاد و ضخامت، کیفیت ساب و فرآوری، سورت سنگ، فاصله ی کارخانه سنگبری تا معدن، قد و پا و ارتفاع سنگ های طولی و … بر قیمت نهایی سنگ تاثیر می گذارد. این سنگ در کارخانجات در سه سورت ممتاز، درجه یک و درجه دو دسته بندی می شود.

سنگ گوهره سنگ ارزان و خوش قیمتی است به همین سبب به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. سنگ های صادراتی به صورت های مختلفی از جمله پالت صندوق، پالت کف و پالت خرک بسته بندی می شوند. از دیگر سنگ های مشابه، محبوب و باکیفیت می توان اشاره کرد به:

لایم استون اسلام آباد، مرمریت هرسین ممتاز، سنگ مرمریت آباده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »