سنگ تراورتن سفید تکاب

تراورتن سفید تکاب

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن تکاب یکی از پرکاربرد ترین و با کیفیت ترین سنگ های مورد استفاده در نمای اصلی ساختمان می باشد. تراورتن تکاب با زمینه رنگی کرم روشن و تیره تا سفید، جزو بهترین سنگ نما در مناطق سرسیر و گرمسیر می باشد. در این مقاله با سنگ تراورتن سفید تکاب آشنا خواهیم شد.


سنگ تراورتن سفید تکاب

سنگ های تراورتن بسیار زیادی هستند که از تم رنگی کرم روشن برخوردار می باشند. اما تنها تعداد محدودی از این سنگ ها، از تمام ویژگی های یک سنگ با کیفیت برخوردار هستند. سنگ تراورتن تکاب، یکی از مشهور ترین و زیبا ترین سنگ های تراورتن بازار است که کیفیت فوق العاده عالی و قیمت مناسبی دارد. این سنگ در تم های رنگی کرم بژ، عسلی، کرم روشن و سفید یافت می شود. معمولا هر چقدر سنگ های تراورتن، از نظر ظاهری روشن تر و سفید تر می شوند، قد و پای سنگ کوتاه تر می شود. اما این سنگ از یک معدن بسیار بزرگ با سینه کاری های مختلفی استخراج می شود که کیفیت و ظاهر هر کدام تقریبا با دیگری متفاوت است.

تراورتن کرم روشن تکاب از نظر بافت و ساختار شباهت بسیار زیادی به سنگ های تراورتن حاجی آباد و تراورتن دره بخاری دارد. با این تفاوت که قیمت سنگ تکاب مناسب تر و ارزان تر است. 

 

ویژگی های تراورتن سفید تکاب

این سنگ بسیار زیبا جزو با کیفیت ترین سنگ های تراورتن در ایران و جهان محسوب می شود. این سنگ به دلیل ساختار متراکم و جنسیت استخوانی که دارد، در برابر فشار و ضربه نیز بسیار مقام است. وجود خلل و فرج در بافت سنگ های تراورتن نیز یک امر بدیهی است. اما میزان تخلخل هر چقدر کمتر باشد، سنگ کیفیت بهتری دارد. از ویژگی های بسیار خوب این سنگ می توان اشاره کرد به:

این سنگ دارای بافت متراکم است که از تخلخل مناسب و کمی برخوردار است. خلل و فرج های موجود در بافت سنگ از اصلی ترین دلایل وزن سبک سنگ های تراورتن است و از طرفی سنگ چسبندگی فوق العاده خوبی با ملات دیوار نما پیدا می کند.

سنگ تکاب به دلیل جنسیت بسیار عالی و بافت استخوانی و متراکم، از ساب پذیری بسیار عالی برخوردار است و سطح آن براق و درخشان می باشد. این سنگ به صورت چرمی و بدون ساب نیز تولید می شود و در ساختمان های سبک کلاسیک و اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد.

تراورتن تکاب به هیچ عنوان شوره نمی زند و تحت هیچ شرایطی، ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. از این سنگ می توان بدون داشتن ترسی، در نمای ساختمان های مناطق سردسیر، گرمسیر و مرطوب استفاده کرد. 

یکی از ویژگی های فوق العاده خوب این سنگ، آن است که تراورتن تکاب اگر در نمای ساختمانی استفاده شود، با گذشت چند سال، تم رنگی آن روشن تر و سفید تر می شود. این سنگ با تابش نور خورشید، تقریبا دو لایه روشن تر و سفید تر می شود و ظاهر فوق العاده زیبایی پیدا می کند.

سنگ تراورتن تکاب سورت های بسیار زیاد و مختلفی دارد. اما یک سورت مشخصل از این سنگ را می توان در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه تولید کرد. قیمت این سنگ نیز بسیار مناسب و ارزان می باشد.

سنگ تراورتن تکاب سوپر

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

سنگ تراورتن تکاب در ابعاد عرض 40 طولی به دو صورت موجدار و بی موج به روش صیقلی و چرمی تولید می شود. این سنگ ها در سایز های نمره نیز به روش های مختلف فرآوری می شوند و به کشور های بسیار زیادی صادر می گردند. تراورتن سفید تکاب، همان سنگ تراورتن کرم بسیار روشن تکاب است. معمولا برخی از کارخانه ها، این سنگ را کوره می کنند تا تم رنگی آن سفید تر شود. اما سنگ های کوره شده از نظر جنسیتی بسیار ضعیف و شکننده هستند. به همین خاطر بهتر است سنگ های تراورتن کوره نشده باشند. 

این سنگ بسیار زیبا با تم رنگی کرم بسیار روشن مایل به سفید، اغلب در نما های بیرونی ساختمان، مخصوصا نما های کلاسیک و رومی مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب این سنگ با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب یا تراورتن قرمز آذرشهر، نما های مدرن جذابی را خلق می کند. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای اصلی ساختمان ها
  • دیواره داخلی ساختمان ها و بدنه دیوار راهرو
  • سنگفرش فضای بیرونی و داخلی ساختمان
  • طراحی دکوراسیون های داخلی
  • ساخت مصنوعات سنگی از قبیل پایه آیفون، گلدان و …
  • سنگ پله قسمت های خارجی و بیرونی ساختمان
  • استفاده در سرویس های بهداشتی 

 

معدن سنگ تراورتن تکاب

معدن این سنگ در جنوب استان آذربایجان غربی، روستای آق بلاع همدان از توابع شهرستان تکاب، قرار دارد. این معدن سینه کاری های مختلفی دارد که از معروف ترین آنها در حال حاظر می توان به معدن تکاب سلیمی و معدن تکاب توکلی اشاره کرد. از دیگر سنگ های باکیفیت و محبوب بازار می توان اشاره کرد به:

تراورتن سفید عباس آباد _ سنگ تراورتن ابیانه _ تراورتن دهشیر ممتاز _ تراورتن آبگرم محلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط