تراورتن قرمز آذرشهر

فهرست مطالب این نوشته

یکی از زیبا ترین و خیره کننده ترین سنگ های تراورتن در جهان، تراورتن قرمز آذرشهر است. این سنگ بسیار زیبا سورت های بسیار زیاد و مختلفی دارد و به دو صورت موجدار و بی موج در ابعاد مختلف فرآوری می شود. فرآوری های گوناگون چرمی و صیقلی نیز بر روی این سنگ انجام می گیرد.


سنگ تراورتن قرمز آذرشهر

سنگ تراورتن آذرشهر با زمینه رنگی قرمز، جزو بی نظیر ترین سنگ های تراورتن دنیا محسوب می شود. در سطح این سنگ خیره کننده، رگه های سفیدی مشاهده می شود که تعیین کننده ی سورت سنگ می باشند. تراورتن قرمز آذرشهر را به دلیل رگه های بسیار زیبا در بافت و سطح آن، به دو صورت موجدار و بی موج برش داده و به روش های مختلفی از جمله ساب خورده یا صیقلی، بدون ساب و یا هوند و چرمی فرآوری می کنند. این سنگ در کارخانجات در ابعاد مختلف عرض 40 طولی، تایل های حکمی و اسلب تولید می شوند و برای بازار های داخلی یا صادرات پالت بندی می گردند.

به طور کلی سنگ های تراورتن نوعی سنگ رسوبی هستند که بافتشان متخلخل است. این سنگ ها وزن مخصوص بسیار پایین تری در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی دارند. تنوع فرآوان در این سنگ ها از دیگر مزیت های بسیار تراورتن ها به حساب می آید. یکی دیگر از خاص ترین سنگ های تراورتن ایران و جهان می توان به سنگ تراورتن سیلور تکاب اشاره کرد.

تراورتن سفید عباس آباد ممتاز

ویژگی های تراورتن قرمز آذرشهر

سنگ تراورتن آذرشهر در دسته سنگ های باکیفیت ساختمانی قرار دارد. یکی از بهترین مزیت های این سنگ، تخلخل مناسب این سنگ است. تراورتن آذرشهر بافت و جنسیت بسیار خوبی دارد که در هنگام برش کاری و ابزار زنی های مختلف نما، دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شوند. این سنگ در مقابل نور آفتاب و عوامل مختلف جوی بسیار مقاوم است و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. به همین دلیل از این سنگ در قسمت های بیرونی ساختمان های مناطق شمال کشور نیز می توان استفاده کرد.

سنگ تراورتن قرمز آذر شهر در برابر سرما نیز بسیار مقاوم است. ساب پذیری بسیار خوب این سنگ و سطح براق و درخشان آن را می توان به عنوان یکی از مزیت های بسیار خوب این سنگ دانست. استفاده از سنگ های صیقلی در ساختمان، نور را به خوبی منعکس می کند و زیبایی خاصی به محیط می بخشد. استفاده از سنگ های چرمی آذرشهر، فضایی کلاسیک سبک اروپایی را به فضا القا می کند.

این سنگ سورت های مختلفی دارد و اگرچه فرآوری های مختلف، ابعاد و ضخامت سنگ و … بر روی قیمت این سنگ تاثیر می گذارد، با این حال در دسته سنگ های قیمت مناسب بازار قرار دارد. این سنگ در ابعاد اسلب نیز تولید می شود و اغلب برای صادرات به کشور های گوناگون بسته بندی می گردد.

 

کاربرد سنگ تراورتن قرمز آذرشهر

استفاده از سنگ تراورتن آذرشهر در ساختمان، گرمی و شکوه منحصر به فردی می توان به فضا بخشید. به کار بردن این سنگ در قسمت های مختلف فضا های داخلی و دکوراسیون های داخلی یا ترکیب آن با سایر سنگ های تراورتن همچون تراورتن ابیانه سفید در نما، محیط اطراف را دلنشین تر می کند. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای اصلی ساختمان های کلاسیک و مدرن
  • نمای داخلی ساختمان ها و پوشش دیوار ها
  • ساخت مصنوعات سنگی
  • محوطه سازی باغ ها، ویلا ها و ساختمان های مسکونی
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • سنگ شومینه
  • دکوراسیون های داخلی
  • از اسلب این سنگ در فضای داخلی ساختمان ها و در دیوار لابی ها نیز استفاده می شود.

میز طراحی شده با سنگ تراورتن قرمز آذرشهر

معدن تراورتن قرمز آذرشهر

معدن این سنگ در کیلومتر 15 جاده آذرشهر به بناب در نزدیکی روستای کلوانق در استان آذربایجان غربی قرار دارد. از عواملی که می تواند بر روی قیمت این سنگ تاثیر بگذارد می توان به قد و پا یا ارتفاع سنگ های طولی، کیفیت ساب و فرآوری سنگ، نحوه ی فرآوری سنگ (موجدار و بی موج یا چرمی و صیقلی بودن) و فاصله ی کارخانه تولیدی تا معدن سنگ اشاره کرد. در ادامه برخی از معروف ترین سنگ های تراورتن نما را به شما معرفی خواهیم کرد:

تراورتن سفید عباس آباد _ سنگ تراورتن عسلی تکاب _ تراورتن شکلاتی کاشان _ تراورتن بمانی یزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط