سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

تراورتن سوپر دره بخاری

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن سوپر دره بخاری همراه با تم رنگی کرم روشن و سفید و بدون لکه و ظاهری یکدست می باشد. این سنگ جزء مرغوب ترین سنگ های تراورتن نما به حساب می آید و کیفیت خارق العاده ای دارد.


سنگ تراورتن دره سوپر بخاری

تراورتن دره بخاری دارای تم رنگی کرم روشن و سفید همراه با رگه ها و هاله های تیره و طوسی رنگ می باشد. این سنگ از نظر جنس، کیفیت و ظاهر جزو سنگ های مرغوب نما محسوب می شود. سنگ تراورتن دره بخاری بر اساس ظاهر و ویژگی، در سورت های مختلف سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو دسته بندی می شود.

این سنگ مانند سایر سنگ های تراورتن، به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود. این سنگ در ابعاد عرض 40 طولی و ابعاد مختلف فرشی در دو نوع ساییده یا صیقلی و چرمی فرآوری و تولید می گردد.

تراورتن سوپر دره بخاری دارای کیفیت بسیار عالی و ظاهری سفید و یکدست می باشد. از نظر ظاهری این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد به خصوص سورت های سوپر آن که ظاهرشان یکدست است، دارد. البته سنگ های تراورتن دره بخاری هستند که دارای تم رنگی کرم روشن و سطحی یکدست می باشند. بدین منظور که سنگ های تراورتن سورت سوپر، بدین معنا نیستند که همگی از تم رنگی سفید برخوردارند، بلکه ممکن است تم رنگی آنها کرم یکدست و یا کرم متمایل به سفید باشد. در واقع سورت بندی سنگ در هر کارخانه ای متفاوت است و هر کارخانه ممکن است معیار های منحصر به فرد خود را در سورت بندی سنگ در نظر گیرد.

سنگ تراورتن سفید دره بخاری

ویژگی های سنگ تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن سوپر دره بخاری، علاوه بر ظاهر زیبا، سفید و یکدست، از تمام مزایای یک سنگ تراورتن با کیفیت را دارا می باشد.

این سنگ تراکم بسیار خوبی دارد و میزان تخلخل آن مناسب است. بافت متخلخل آن سبب گردیده تا وزن سبکی داشته باشد و علاوه بر آن سبب چسبندگی بسیار خوب با ملات پشت دیوار نما شده است. البته طبق آیین نامه، تمام سنگ های نمای ساختمان، فارغ از نوع و جنس، همگی باید اسکوپ شوند تا خطر سقوط سنگ را در هنگام زلزله یا در دراز مدت به حداقل و صفر برسد.

تراورتن دره بخاری از ساب پذیری فوق العاده خوبی برخوردار است و سطح برق و درخشان این سنگ باعث جذابیت ساختمانتان می شود. استفاده از این سنگ در هر محیطی، فضا را دلنشین می کند و حس خوبی به افراد منتقل می نماید.

جذب آب این سنگ بسیار ناچیز است. از سنگ های دره بخاری می توان در نمای بیرونی ساختمان های هر منطقه ای از جمله مناطق سردسیر، گرمسیر و مرطوب استفاده نمود. این سنگ به هیچ عنوان ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد و شوره نمی زند.

تراورتن دره بخاری در بازار به صورت انبوه تولید می شود و قیمت آن در کنار کیفیت عالی این سنگ، مناسب و قیمت سورت های سوپر آن تقریبا بالا است.

 

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

سنگ های تراورتن کرم روشن و سفید، به دلیل ظاهر زیبا، اغلب در نما های رومی و کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. سورت های سوپر این سنگ به رنگ سفید، در نما های مدرن نیز با تلفیق و ترکیب با چوب ترموود یا سنگ طرح چوب ، سنگ هایی همچون سنگ تراورتن سیلور تکاب و آجرنما زیبایی خیره کننده ای را خلق خواهند کرد. اغلب این سنگ زیبا و جذاب به صورت صیقلی فرآوری می شود، اما سنگ های چرمی که با سفارشات مشتری تولید می شوند، در هر فضایی، حس کلاسیک و قدیمی را به محیط اطراف خود منتقل می کنند. از بیشترین کاربرد های این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان های لوکس و مجلل
  • دیوای های داخلی ساختمان، دیوار پارکینگ، پیلوت و راه پله
  • سنگفرش محطوه های بیرونی
  • محوطه سازی ها
  • سنگ کف پشت بام ساختمان ها
  • ساخت انواع مصنوعات سنگی، صراحی یا نرده سنگی و …

سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

معدن سنگ تراورتن دره بخاری

معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات، جاده خمین و در مجاورت معدن تراورتن حاجی آباد قرار دارد. این معدن سینه کار های مختلفی دارد که از هر یک از آن ها، ماهانه بیش از 15 هزار تن تراورتن دره بخاری استخراج می گردد. شهرستان محلات نیز مهد سنگ های تراورتن باکیفیت ایران محسوب می شود و سنگ هایی از جمله تراورتن آتشکوه، سنگ تراورتن حاجی آباد و تراورتن عباس آباد از آنجا استخراج می شود. استان اصفهان نیز بزرگترین تولید کنند سنگ های تراورتن می باشد که به دلیل تولید بسیار انبوه، سنگ را با قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر شهرستان ها به مشتری های خود ارائه می کند.

یکی دیگر از بهترین سنگ های تراورتن بازار که قیمت بسیار مناسبی دارد و شباهت زیادی به سورت های ممتاز سنگ دره بخاری دارد، سنگ تراورتن تکاب ممتاز می باشد. برای آشنایی بیشتر با این سنگ حتما مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

قیمت سنگ دره بخاری درجه یک و قیمت سنگ دره بخاری ممتاز، اهمیت بسیار بالایی به طرح و نقش سنگ و سورت بندی سنگ و همینطور کیفیت فرآوری آن دارد. قیمت سنگ دره بخاری کرم مناسب تر از قیمت سنگ دره بخاری سفید با هاله های بسیار کم می باشد. سنگ نما دره بخاری در ابعاد 40 طولی و در سورت های متنوع در صنایع سنگ هویدا موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط