سنگ تراورتن رامشه سفید

قیمت سنگ تراورتن رامشه سوپر

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن رامشه سوپر با تم رنگی کرم روشن و یکدست، از کیفیت و ظاهر بسیار شیک و زیبایی برخوردار است. این سنگ ساب پذیری خوبی دارد و تخلخل مناسب این سنگ، سبب چسبندگی خوب آن با ملات می شود. قیمت سنگ تراورتن رامشه سوپر و ممتاز در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن مشابه خود از نظر ظاهری، بسیار مناسب و ارزان است.


سنگ تراورتن رامشه سوپر

سنگ تراورتن رامشه با زمینه رنگی کرم روشن تا تیره همراه با رگه ها و هاله های طوسی و صورتی رنگ می باشد. این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به تراورتن حاجی آباد ابر و بادی دارد. با این تفاوت که بافت سنگ رامشه از خلل و فرج بسیار زیادی برخوردار است و مقاومت فشاری پایینی دارد. تراورتن رامشه سوپر یکی از پر فروش ترین سنگ های تراورتن بازار با تم رنگی کرم روشن و سطح یکدست می باشد. به طور کلی سنگ های تراورتن رامشه از قیمت بسیار مناسب و ارزان تری نسبت به سایر سنگ های تراورتن بازار برخوردار هستند.

معدن اصلی این سنگ در استان اصفهان منطقه آب ترش رامشه، روستایی در نزدیکی جرقویه علیا اصفهان قرار گرفته است. این سنگ جنسیت خوبی دارد و اگر فرآوری صورت گرفته بر روی این سنگ از کیفیت مقبولی برخوردار باشد، ماندگاری سنگ افزایش پیدا می کند و سنگ سالیان سال، ظاهر زیبای خود را حفظ می کند. قیمت سنگ تراورتن رامشه بسیار مناسب و ارزان است. از همین رو این سنگ را به دو صورت موج دار و بی موج و به روش های صیقلی و چرمی تولید می کنند و به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. از دیگر سنگ های فوق العاده باکیفیت ساختمانی، باید به سنگ تراورتن تکاب اشاره کرد. برخی از سورت های سنگ تکاب نیز شبیه به تراورتن رامشه است، با این تفاوت که قیمت سنگ تکاب بیشتر و کیفیت آن فوق العاده عالی تر است.

 

ویژگی های تراورتن رامشه

مهمترین و اصلی ترین ویژگی تراورتن رامشه، تخلخل بالای آن است. این امر سبب می گردد تا سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات داشته باشد و نیازی به اسکوپ کردن سنگ نیست. به همین دلیل بیشتر از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. این سنگ وزن مخصوص پایین تری نسبت به سایر سنگ های تراورتن دارد و بهترین گزینه برای نما های مرتفع ساختمانی محسوب می شود.

از طرفی، تخلخل بالای این سنگ سبب گردیده تا مقاومت فشاری سنگ کمتر از سنگ های مشابه خود باشد. کیفیت فرآوری سنگ در ماندگاری سنگ تاثیر فوق العاده زیادی دارد. همینطور اگر در فرآوری این سنگ، از متریال های مناسب و باکیفیت استفاده نشود، ماندگاری سنگ کاهش پیدا می کند و احتمال شوره زندن سنگ ها در مناطق مرطوب یا مناطق با بارنگی بالا، افزایش می یابد. البته همانطور که ذکر شد، کیفیت متریال مورد استفاده در فرآوری سنگ ها بسیار تاثیر گذار است.

ساب پذیری این سنگ بسیار خوب و مناسب است. این سنگ سطح براق و درخشانی دارد و به دلیل تم رنگی روشن، نمایی جذاب و دلنشین را بوجود می آورد. سنگ رامشه قابلیت بسیار خوب ابزار خوری و برش کاری را دارد و در هنگام برش و ایجاد ابزار های مختلف نما های برجسته کلاسیک و رومی، دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود.

طرح، رنگ و لعابی که این سنگ دارد در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان آن نسبت به سنگ های مشابه، یکی از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد. این سنگ در سه سورت سوپر، ممتاز و درجه یک و در تم های رنگی کرم تا کرم روشن و سفید در بازار یافت می شود. قیمت سنگ تراورتن رامشه سوپر در مقایسه با اکثر سنگ های تراورتن های مشابه خود از نظر ظاهری، ارزان تر است. به همین دلیل یکی از سنگ های محبوب ساختمانی برای پروژه های انبوه و بزرگ دولتی می باشد.

سنگ تراورتن رامشه کرم روشن

موارد استفاده از سنگ تراورتن رامشه سوپر

این سنگ در کارخانجات معمولا در ابعاد پلاک عرض 40 طولی به دو صورت موجدار و بی موج فرآوری می گردد. از سنگ های تراورتن رامشه با ضخامت مناسب در ابعاد فرشی، می توان به عنوان سنگ کف قسمت های بیرونی و داخلی استفاده نمود. ترکیب این سنگ با سنگی همچون تراورتن سیلور تکاب، نمای جذاب مدرن را بوجود می آورد. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان، نما های مدرن، کلاسیک و رومی
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • استفاده از سورت های ضعیف در نما های پشتکاری
  • ساخت نرده سنگی و صراحی
  • محوطه سازی ها
  • سنگفرش پشت بام و حیاط
  • استفاده در سرویس های بهداشتی از سنگ تراورتن چرمی رامشه

 

قیمت سنگ تراورتن رامشه

با توجه به سورت بندی های مختلفی که این سنگ دارد، قیمت آن نیز متفاوت می باشد.میزان تخلخل سنگ و کیفیت آن نیز بر قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در بحث فرآوری سنگ، هرچقدر ساب سنگ بیشتر باشد سنگ صیقلی تر و براق تر می گردد و قیمت آن بیشتر است. نحوه برش سنگ به صورت موجدار و بی موج نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بگذارد. میزان تخلخل سنگ نیز هرچقدر کمتر باشد، سنگ از مقاومت فشاری بالاتری برخوردار است و قیمت آن نیز بیشتر است.

معدن این سنگ سینه کاری های مختلفی دارد که از معروف ترین آنها باید به معدن رامشه مالک زاده، رامشه ثنایی و معدن چابکساران اشاره کرد. این معادن از معروف ترین سینه کاری های سنگ رامشه است که کیفیت بسیار خوبی دارند. یکی دیگر از عواملی که در قیمت سنگ تاثیر می گذارد، معدن و سینه کاری سنگ استخراج شده و تولید شده می باشد.

اما به طور کلی این سنگ از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های تراورتن مشابه خود دارد و در دسته ی سنگ های تراورتن ارزان قرار دارد. از سورت های ضعیف تر آن بیشتر برای مصارف نما های پشتکاری استفاده می گردد. از دیگر سنگ های باکیفیت اشاره کرد به:

تراورتن عباس آباد ممتاز _ سنگ تراورتن آبگرم محلات _ تراورتن کرم یزد _ سنگ تراورتن دره بخاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط