سنگ تراورتن آتشکوه

تراورتن سفید آتشکوه

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن سفید آتشکوه یکی از زیبا ترین سنگ های بازار است که در سورت های مختلف سوپر، ممتاز و درجه یک در بازار تولید می شود. این سنگ تم رنگی سفید دارد که در سطح آن رگه ها و هاله های کرم و طوسی مشاهده می شود. تراورتن آتشکوه در دسته گران قیمت ترین سنگ های سفید نما قرار دارد که دلیل آن هم کیفیت بسیار خوب این سنگ است.


سنگ تراورتن آتشکوه

تراورتن آتشکوه جزء خیره کننده ترین و با کیفیت ترین سنگ های سفید تراورتن است. تم رنگی این سنگ سفید همراه با موج های زیبا و منظم می باشد. سورت سوپر آتشکوه از زمینه رنگی سفید و کاملا یکدست برخوردار است و کیفیت فوق العاده ی آن نیز ستودنی می باشد. در برخی از سورت های ضعیف این سنگ، رگه ها و لکه های کرم، طوسی، صورتی و سیاه رنگ مشاهده می شود.

سنگ آتشکوه رنگ زیبا و جذابی دارد و از سنگ هایی همچون تراورتن سفید دره بخاری، روشن تر و تمیز تر است. این سنگ همانند سایر سنگ های تراورتن به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شود. از نظر ظاهری تراورتن سفید آتشکوه، شباهت زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد دارد. امروزه فرآوری چرمی نیز یکی از روش های تولید سنگ است که اغلب طراحان خاص اینگونه سنگ ها را می پسندند. در فرآوری چرمی، سنگ تا حدودی ساب می خورد ولی خلل و فرج سطح سنگ با مواد ماستیک و رزین پر نمی شود. این مدل سنگ را کشور های اروپایی به شدت می پسندند و در نما های کلاسیک خود استفاده می کنند.

 

مزایای سنگ تراورتن سفید آتشکوه

سنگ تراورتن آتشکوه به عنوان یکی از قدیمی ترین و باکیفیت ترین سنگ های سفید بازار شناخته می شود که ویژگی های منحصر به فردی دارد. تنها مشکل این سنگ، قیمت بسیار بالای آن است که دلیل آن هم قیمت بسیار بالای کوپ این سنگ می باشد. از بهترین ویژگی های این سنگ می توان اشاره کرد به:

این سنگ ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است. یکی از اصلی ترین دلایل ساب پذیر بودن خوب سنگ های تراورتن، تراکم بالا و تخلخل کم این سنگ ها است. تراورتن آتشکوه از تراکم بسیار خوب و مناسبی برخوردار است. 

به دلیل تراکم بسیار خوب و جنسیت استخوانی و تو پُر تراورتن آتشکوه، این سنگ مقاومت فشاری و سایشی مناسبی دارد. تخلخل پایین این سنگ سبب چسبندگی ایده آل آن با ملات شده و باعث وزن سبک سنگ شده است. 

سنگ تراورتن آتشکوه بهترین گزینه برای نما های بیرونی و خارجی ساختمان های مناطق سردسیر، گرمسیر و مرطوب محسوب می شود. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را تحت هیچ شرایطی از دست نمی دهد. 

به دلیل صادرات کوپ سنگ آتشکوه به کشور های مختلف دنیا، این سنگ تا حدودی کم یاب شده است و یکی از اصلی ترین دلیل های قیمت بالای آن همین بحث می باشد. اما کیفیت فوق العاده عالی این سنگ را، سنگ های تراورتنی دارند که معدنشان در مجاورت معدن آتشکوه است.

کاربرد های این سنگ در صنعت ساختمان

سنگ آتشکوه به دلیل رنگ سفید و سطح یکدست، جزء سنگ های لوکس ساختمانی محسوب می شود. این سنگ در ابعاد مختلفی برش و فرآوری می گردد. اغلب از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان ها، نما های رومی و کلاسیک استفاده می گردد. تلفیق این سنگ با سنگ طرح چوب، یا تراورتن سیلور تکاب در نما های مدرن، نمایی فوق العاده جذاب را بوجود می آورد.

  • نمای اصلی ساختمان ها، نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیزاین و زیبا سازی دیوار های داخلی
  • ساخت مصنوعات ساختمانی، صراحی، آبنما و …
  • جهت محوطه سازی ساختمان ها
  • سنگفرش محوطه های بیرونی ساختمان و پشت بام
  • استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • سنگ پله قسمت های خارجی ساختمان

 

معدن سنگ تراورتن آتشکوه

معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات و در سه کیلومتری شرق شهر نیم ور قرار دارد. این معدن ابتدا توسط زنده یاد آقای قنبر رحیمی افتتاح و به بهره برداری رسید. این معدن با استخراج سالیانه بیش از 500 هزار تن سنگ تراورتن آتشکوه، جزء فعالترین معادن ایران محسوب می شود. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معدن شهاب سنگ و معدن کمیته امداد اشاره نمود. از دیگر سنگ های باکیفیت نما می توان اشاره کرد به:

تراورتن کرم تکاب _ سنگ تراورتن ابیانه _ سنگ تراورتن عباس آباد _ تراورتن آبگرم محلات _ انواع سنگ سفید نما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط