تراورتن کرم عسلی یزد

سنگ تراورتن کرم یزد

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن کرم و کرم عسلی یزد، از محبوب ترین و باکیفیت ترین سنگ های ساختمانی به حساب می آیند که غالبا در نما های رومی استفاده می می کنند. این سنگ از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و از لحاظ کیفی، کیفیت قابل قبول و خوبی نیز دارد. سورت های مختلف این سنگ، تعیین کننده ی قیمت آن می باشند.


سنگ تراورتن کرم یزد

تراورتن کرم و کرم عسلی های موجود در بازار، غالبا از معادن استان یزد استخراج می گردند. سنگ های معادن استان یزد، عمدتا دارای تم رنگی کرم روشن، کرم، عسلی و شکلاتی هستند. این سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند که از نظر ظاهری و ویژگی، متفاوت هستند. به عنوان مثال تراورتن دهشیر و تراورتن بمانی نژاد، دو معدن معروف و محبوب هستند که هر دو در استان یزد واقع شده اند.

سنگ تراورتن دهشیر دارای سطحی یکدست و براق است و سورت بندی آن به راحتی امکان پذیر است. این سنگ را می توان در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه به آسانی تامین نمود. قیمت این سنگ نیز بسیار مناسب و ارزان است. سنگ تراورتن بمانی نژاد یکی دیگر از محبوب ترین سنگ های معادن یزد با تم رنگی کرم عسلی است. این سنگ اغلب به صورت موج پیچ و موج دار است و یکی از اصلی ترین دلایل شهرت آن نیز همان موج های زیبای سطح سنگ است. قیمت سنگ تراورتن بمانی، در مقایسه با سنگ های مشابه خود، یه مقدار بالا است و علت اصلی آن، کیفیت خارق العاده و قد و پای بلند عمده سنگ های آن است. اکثر سنگ های هر دو معدن یزد، شباهت زیادی به سنگ های تراورتن کرم تکاب دارند. عکس زیر از سه سورت مختلف سنگ تراورتن دهشیر است.

سنگ تراورتن کرم عسلی یزد دهشیر

ویژگی سنگ تراورتن کرم یزد

تراورتن یزد یکی از باکیفیت ترین سنگ های موجود در بازار است که از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است. این سنگ به دلیل مزیت های خوب در کنار قیمت مناسب، جزء محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران نیز شناخته می شود.

این سنگ تراکم بسیار خوبی دارد و تخلخل مناسب آن سبب گردیده تا از وزن سبکی برخوردار باشد. خلل و فرج موجود در بافت سنگ های تراورتن، سبب چسبندگی بسیار خوب با ملات دیواره نما می شود. البته بهتر است تمام سنگ های تراورتن نما، همگی اسکوپ شوند و برای گیرایی بهتر با ملات، از چسب بتن در ملات ماسه سیمان استفاده شود.

ساب پذیری بسیار خوب این سنگ و سطح براق آن از مزیت های خوب این سنگ می باشد. تراورتن یزد سطح صیقلی و براقی دارد و استفاده از آن در هر محیط و منطقه ای، باعث ایجاد فضایی زیبا و گرم و دلنشین می شود.

این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و می توان بدون دغدغه در هر منطقه ای با هر آب و هوایی استفاده نمود. البته کیفیت فرآوری سنگ در این امر بسیار موثر است و اگر هر سنگ با کیفیت خوبی فرآوری نشود ممکن است در کوتاه مدت به مشکل برخورد کند.

بهترین مزیت این سنگ، قیمت بسیار مناسب آن نسبت به سنگ های تراورتن مشابه خود در بازار می باشد. تولید بسیار انبوه و در دسترس بودن این سنگ از دیگر ویژگی های این سنگ است. این سنگ را می توان با یک سورت در متراژ های بسیار بالا برای پروژه های انبوه به راحتی تامین کرد.

 

موارد استفاده از این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

از این سنگ ها بیشتر در نما های اصلی ساختمان ها، مخصوصا نما های رومی و کلاسیک استفاده می شود. ترکیب این سنگ بسیار زیبا با سنگ تراورتن سفید عباس آباد یا به طور کلی سنگ های سفید نما، نمای مدرن خارق العاده و چشم گیری را به وجود می آورد. این سنگ بهترین گزینه برای پروژه های انبوه سازی است و دلیل آن هم تم رنگی یکدست و زیبای آن است. یکی دیگر از ویژگی های خوب این سنگ، قابلیت ابزار خوری و ابزار زنی های بسیار عالی نما های برجسته رومی است. این سنگ در هنگام برش و ابزار زنی، دچار ترک خوردگی نمی شود. عکس زیر مربوط به سنگ تراورتن بمانی نژاد است.

  • نمای اصلی ساختمان ها
  • نما های رومی و کلاسیک
  • دیوار های داخلی ساختمان ها
  • محوطه سازی ها
  • ساخت آبنما و مصنوعات سنگی
  • سنگ کف قسمت های بیرونی ساختمان

قیمت سنگ تراورتن کرم یزد

از مهم ترین پارامتر هایی که بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد می توان اشاره کرد به:

ابعاد سنگ، ضخامت، نوع برش، نوع و کیفیت فرآوری، سورت سنگ، قد و پای سنگ عرض 40 طولی از نظر نوع برش، با توجه به تقاضای بالا برای سورت بی موج این سنگ، سبب گردیده تا از سورت های موجدار قیمت بالاتری داشته باشد. بر اساس استاندارد کارخانه ها، عمدتا درجه بندی و سورت بندی سنگ بر اساس کرم عسلی روشن و یکدست بودن آن است که به عنوان سورت های سوپر و ممتاز نیز در بازار شناخته می شود. سورت های سوپر این سنگ، از قیمت بالاتری نسبت به سایر سورت ها برخوردار می باشد.

سنگ های تراورتن معمولا به صورت عرض 40 طولی برش داده شده و به صورت صیقلی یا چرمی فرآوری می شوند. هر چقدر ارتفاع سنگ های طولی بیشتر و بلند تر باشد، نشان دهنده ی کیفیت و سلامت سنگ می باشد و تاثیر مستقیمی بر قیمت سنگ می گذارد. ضخامت سنگ ها نیز هر چقدر بیشتر باشد و در سراسر ورق های سنگ، ثابت باشد قیمت سنگ بیشتر است.

یکی از مهمترین عوامل بسیار موثر بر قیمت سنگ، کیفیت ساب، برش و فرآوری سنگ می باشد. سنگ هایی که در مجموعه بازرگانی هویدا به مشتریان ارائه داده می شود، همگی از بهترین کیفیت ساب و فرآوری برخوردار هستند و قیمت بسیار مناسب و رقابتی دارند. این سنگ ها را می توانید از مجموعه ی ما با بهترین کیفیت صادراتی جهت صادرات و داخلی جهت استفاده در ساختمان هایتان، با قیمت مناسب خریداری کنید. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان اشاره کرد به:

تراورتن آبگرم محلات _ سنگ تراورتن دره بخاری _ تراورتن حاجی آباد _ انواع سنگ ترامیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط