سنگ تراورتن کرم روشن تکاب سورت سوپر پلاس

تراورتن تکاب کرم روشن

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن تکاب کرم، یکی از سنگ های با کیفیت تراورتن می باشد که از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج برش و فرآوری می شود. تم رنگی این سنگ کرم روشن تا تیره و گاها مایل به بژ است که در سطح آن هاله هایی مشاهده می شود.


سنگ تراورتن تکاب کرم روشن

سنگ تراورتن تکاب، یکی از باکیفیت ترین سنگ های تراورتن نما می باشد که در مقایسه با سنگ های دیگر، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشد. این سنگ از معادن مختلفی استخراج می شود که تم رنگی اصلی آن ها کرم روشن تا تیره و بژ می باشد. در سطح این سنگ، هاله ها و رگه های تیره رنگ بسیار جذابی نیز مشاهده می شود. اما سورت های سوپر و ممتاز این سنگ ظاهر بسیار یکدست و زیبایی دارند.

به طور ذاتی این سنگ قد و پای بلند و بسیار خوبی دارد و دلیل آن هم استخراج کوپ از معدن در ابعاد بزرگ و سلامت کامل سنگ است. تراورتن تکاب بهترین گزینه برای نمای رومی ساختمان ها محسوب می شود. از نظر ظاهری، سورت های تیره ی تراورتن تکاب بژ شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن بمانی نژاد دارد و هم از نظر کیفی، هر دو سنگ به همدیگر نزدیک هستند.

سنگ تراورتن کرم تکاب

ویژگی های تراورتن تکاب 

سنگ تراورتن کرم تکاب به دلیل کیفیت بسیار خوب و تم رنگ جذاب آن، به عنوان یکی از مشهور ترین و پر کاربرد ترین سنگ های تراورتن نما محسوب می شود. از ویژگی های بسیار خوب این سنگ، به سورت بندی کاملا یکدست پارت های آن می توان اشاره کرد. یک سورت دقیق و مشخص این سنگ را می توان در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه، به راحتی تامین نمود. از دیگر مزیت های بسیار عالی این سنگ می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن کرم تکاب تراکم بسیار خوب و تخلخل مناسبی دارد. این سنگ به دلیل تراکم بالا، مقاومت خوبی در برابر فشار و ضربه دارد. تخلخل مناسب این سنگ سبب چسبندگی ایده آل آن با ملات نیز می شود. شایان ذکر است که برای گیرایی بهتر سنگ ها فارغ از نوع و جنس آن، بهتر است سنگ را اسکوپ کنید.

این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و بهترین گزینه برای نمای بیرونی ساختمان های مناطق مرطوب، سردسیر و یا گرمسیر می باشد. از این سنگ می توان در نما های رومی شمال کشور با رطوبت زیاد و یا شهر های سردسیر همچون تبریز استفاده نمود.

تراورتن تکاب بافت متراکم و به اصطلاح استخوانی دارد. به همین دلیل از ساب پذیری فوق العاه عالی برخوردار است و سطح آن براق و درخشان می باشد. یکی از ویژگی های خوب سنگ تکاب این است که این سنگ به مراتب و با گذشت زمان، قابلیت دو درجه سفید تر شدن را دارد. با گذشت زمان تم رنگی این سنگ یک مقدار روشن تر می شود و به زیبایی آن می افزاید.

ارتفاع یا قد و پای سنگ های طولی تراورتن تکاب به طور ذاتی بلند می باشد. سنگ هایی که طول بلندی دارند، هنگام استفاده در نمای ساختمان نیاز به بند کشی کمتری دارند و ظاهر ساختمان را یکدست و جذاب به نماش می گذارند.

کاربرد سنگ تراورتن کرم تکاب

این سنگ در دسته بهترین سنگ های تراورتن بازار قرار دارد و از این سنگ بیشتر در نما های رومی ساختمان استفاده می شود. بهتر است تمام سنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان، اسکوپ شوند تا خطر سقوط سنگ در دراز مدت و در زمان زلزله را به حداقل برساند. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج و در دو نوع صیقلی و چرمی فرآوری می گردد. از مهمترین کاربرد های این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • نمای اصلی ساختمان ها
  • نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان ها
  • بدنه دیوار پارکینگ و راه پله
  • ساخت صراحی، نرده سنگی و آبنما
  • سنگفرش محوطه های بیرونی و پشت بام

 

قیمت سنگ تراورتن تکاب کرم روشن

این سنگ بسیار زیبا، علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد ذکر شده، از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر سنگ های تراورتن با رنگ یکسان برخوردار است و این خود یکی از بهترین ویژگی های سنگ به حساب می آید. اما پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های ساختمانی موثر هستند. به عنوان مثال سورت سنگ و میزان رگه ها و هاله های سطح سنگ می تواند در قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی بگذارد. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر باشد و سطح آن یکدست تر، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

معدن این سنگ دارای سینه کار های مختلفی می باشد که سنگ استخراج شده از هر کدام، قیمت متفاوتی دارد. معروف ترین سینه کار معدن تکاب، معدن تکاب سلیمی است. فاصله محل فرآوری سنگ ها یا همان کارخانه تا معدن نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی بگذارد. هر چقدر فاصله سنگ تا معدن زیاد باشد، هزینه حمل سنگ خام بیشتر می شود و سبب افزایش قیمت نهایی سنگ می شود.

کیفیت ساب، فرآوری و برش از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری سنگ ها است. نحوه ی فرآوری سنگ ها، موجدار و بی موج بودن، چرمی یا صیقلی بودن سنگ ها می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی بگذارد. سنگ هایی که به صورت موجدار فرآوری می شوند، به دلیل محبوبیت کمتر این سنگ ها نسبت به سنگ های بی موج، قیمت مناسب تر و ارزان تری دارند. تراورتن کرم روشن تکاب قیمت بسیار مناسبی دارد و از نظر کیفی نیز شباهت زیادی به سنگ های تراورتن آبگرم محلات دارد.

سنگ تراورتن تکاب موجدار

معدن سنگ تراورتن تکاب

معدن این سنگ در استان آذربایجان غربی، در نزدیکی روستای آق بلاغ همدان از توابع شهرستان تکاب قرار دارد. این معدن دارای سینه کار های متفاوتی می باشد که از معروف ترین آنها می توان به دو معدن تکاب توکلی و معدن تکاب سلیمی اشاره نمود. از دیگر سنگ های تراورتن باکیفیت می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن حاجی آباد _ تراورتن ابیانه ممتاز _ سنگ تراورتن عباس آباد _ تراورتن کرم رامشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط