تراورتن عباس آباد ممتاز +14سورت متفاوت

سنگ تراورتن عباس آباد سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن سوپر عباس آباد، یکی از مشهور ترین و زیبا ترین سنگ های نما محسوب می شود. این سنگ علاوه بر تم رنگی سفید و یکدست، تراکم خوب و تخلخل مناسبی دارد و جزء باکیفیت ترین سنگ های نما قرار دارد. در این مقاله با این سنگ و ویژگی های آن بیشتر آشنا خواهیم شد.


سنگ تراورتن سوپر عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از مشهور ترین و زیبا ترین سنگ های تراورتن نما محسوب می شود. معدن سنگ عباس آباد در شهر نیم ور محلات، در استان مرکزی قرار دارد. این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی با سنگ تراورتن سفید دره بخاری دارد.

تراورتن سوپر عباس آباد، با زمینه رنگ کاملا یکدست و سفید، بدون رگه یا به اصطلاح با رگه و هاله های بسیار ریز و کم رنگ و محو، جزء محبوب ترین سنگ های ساختمانی قرار دارد.سورت سوپر این سنگ به دلیل کیفیت بسیار عالی و طرح و نقش زیبایی که دارد، از قیمت تقریبا بالایی برخوردار می باشد.

معدن سنگ عباس آباد در شهرستان محلات (شهر نیم ور) و در روستای باقرآباد استان مرکزی قرار دارد. منطقه نیم ور در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب تهران و ما بین شهرهای دلیجان و محلات قرار گرفته است. نیم ور پر از کوه‌های سنگی و معادن غنی از سنگ تراورتن، فلوئورین و سنگ‌های تزیینی است. از این معادن ماهانه بیش از ۹۰ هزار تن سنگ تراورتن استخراج می‌شود. معدن سنگ سفید عباس آباد سینه کاری های مختلفی دارد که از هر کدام آنها، سنگی زیبا با کیفیت و ظاهری تقریبا متفاوت استخراج می شود. از معروف ترین آنها می توان به معدن عرب، حاج عبدلی، مسلم باقری، قاسمی فر، حسنی پور و … اشاره کرد.

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

ویژگی سنگ تراورتن عباس آباد

بی شک تراورتن عباس آباد، بهترین و باکیفت ترین سنگ تراورتن ایران محسوب می شود. با توجه به اینکه امروزه از سنگ های تراورتن در نمای بیرونی ساختمان و اکثر نما های رومی و کلاسیک استفاده می شود، باید توجه داشته باشیم که سنگ انتخاب شده با آب و هوای منطقه سازگاری داشته باشد و زود از بین نرود.

سنگ تراورتن عباس آباد سوپر، یکی از بهترین سنگ های تراورتن است که می توان از آن در انواع مناطق مختلف، مرطوب، سردسیر، گرم و خشک نیز استفاده کرد. زیرا که این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و تحت هیچ شرایطی، ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

یکی دیگر از ویژگی های سنگ های تراورتن سفید، این است که هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، به مرور زمان سفید تر و روشن تر می شوند. البته شایان ذکر است که این سنگ ثبات رنگ فوق العاده بالایی دارد و به هیچ وجه دچار رنگ پریدگی نمی شود.

تراکم خوب و میزان تخلخل پایین و مناسب این سنگ، از دیگر ویژگی های آن به حساب می آید. این سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات پشت دیوار نما می گیرد. نکته قابل توجه این سنگ که برای استفاده از هر سنگی در نمای بیرونی ساختمان، بهتر است از اسکوپ استفاده شود تا خطر سقوط سنگ در بعد ها و در هنگام زلزله به حداقل برسد.

این سنگ ساب پذیری فوق العاده ای دارد و سطح براق و درخشان آن، زیبایی خیره کننده ای به ساختمان و محیط اطراف می بخشد. به دلیل بافت و جنسیت خوب این سنگ، به صورت صیقلی و چرمی نیز تولید می شوند.

 

کاربرد های بسیار خوب این سنگ در صنعت ساختمان

از این سنگ عمدتا در نمای بیرونی ساختمان های لوکس و مجلل، مخصوصا در مناطق سردسیر یا مرطوب استفاده می شود. زیرا از معدود سنگ های تراورتنی است که نسبت به هر شرایط آب و هوایی مقاوم است. با ترکیب سنگ های مشکی همچون گرانیت مشکی نطنز یا مرمریت دهبید اسپایدر، می توان نما های مدرن جذابی را طراحی نمود. سنگ طرح چوب و سنگ تراورتن سیلور تکاب از دیگر گزینه های بسیار خوب برای ترکیب آن با سنگ عباس آباد در نمای مدرن است.

  • نمای رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار ها و دکوراسیون داخلی ساختمان
  • سنگفرش محوطه های بیرونی و محوطه سازی ها
  • راهرو های مکان های پر تردد مجتمع های مسکونی و تجاری
  • سرویس های بهداشتی، فضای آشپزخانه، محیط تراس ساختمان و …

از آنجایی که این سنگ جنسیت استخوانی بسیار خوبی دارد، از قابلیت برش پذیری و ابزار خوری بسیار خوبی برخوردار است. این سنگ بهترین انتخاب برای نما های برجسته ی رومی است. قد و پای این سنگ نیز به طور ذاتی متوسط است که در نما کاری، نیاز به بند کشی کمتر می شود و نما را زیبا تر نمایان می کند.

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

قیمت سنگ تراورتن سوپر عباس آباد

عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ تراورتن عباس آباد، به شرح زیر است:

  • سورت سنگ و میزان رگه های سنگ
  • رنگ سنگ
  • کیفیت برش و فرآوری
  • کیفیت ساب و براق بودن سنگ
  • ابعاد و ارتفاع سنگ های عرض 40 طولی
  • و …

به طور کلی سنگ تراورتن عباس آباد سوپر از قیمت بالایی برخوردار است و اغلب در نما های لوکس و مجلل رومی و کلاسیک استفاده می شود. اگر قصد دارید تا یک سنگ سفید و زیبا برای ساختمان خود انتخاب کنید ولی قصد دارید تا هزینه ی کمتری کنید، ترامیت سفید کردستان می تواند گزینه ی خوبی برای ساختمان شما باشد. قبل از خرید این سنگ حتما مقاله ای که در رابطه با آن نوشته ایم را مطالعه کنید تا با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

تراورتن عباس آباد سورت بندی های مختلف و بسیار زیادی دارد و در رنگ های کرم و سفید یافت می شود. میزان خطوط و رگه های سطح سنگ، سورت سنگ را تعیین می کنند. هر چقدر سطح سنگ بدون لکه و رگه باشد و تم رنگی سنگ سفید باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. مجموعه بازرگانی هویدا با تولید و تامین انبوه سنگ تراورتن عباس آباد در سورت های بسیار متنوع و ارائه ی فروش به صورت نقدی و شرایطی با بهترین قیمت، آماده همکاری با شما عزیزان است.

از دیگر محصولات مشابه باکیفیت می توان اشاره کرد به:

تراورتن سفید ابیانه _ تراورتن آبگرم محلات _ سنگ تراورتن حاجی آباد _ تراورتن تکاب ممتاز _ انواع سنگ ترامیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط