سنگ تراورتن رامشه کرم روشن

سنگ تراورتن رامشه

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن رامشه به دلیل زمینه رنگی کرم و زیبا در کنار کیفیت خوب و قیمت بسیار مناسب، یکی از معروف ترین سنگ های ساختمانی است. این سنگ از معادن مختلفی استخراج می شود که اصلی ترین معدن آن در اصفهان همراه با سینه کار های مختلفی است.


سنگ تراورتن رامشه

سنگ رامشه یکی از سنگ های تراورتن زمینه روشن بازار با تم رنگی کرم می باشد. این سنگ همانند سایر سنگ های تراورتن، بر اساس نوع رنگ در سورت های مختلفی تقسیم می گردد. تراورتن رامشه از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به برخی از سورت های سنگ تراورتن حاجی آباد دارد. با این تفاوت که تخلخل سنگ رامشه بیشتر و قیمت آن ارزان تر از سایر سنگ های تراورتن می باشد. در واقع این سنگ در دسته سنگ های تراورتن ارزان قیمت قرار دارد و اغلب در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می گردد.

سنگ تراورتن کرم روشن رامشه همانند سایر سنگ های تراورتن، به دو صورت موجدار و بی موج برش داده شده و به روش های صیقلی و چرمی فرآوری می شود. معمولا سنگ های تراورتن کرم روشن موجدار، جهت صادرات تولید و فرآوری می شوند و یا در بازار داخلی، طرفداران خاص خود را دارند.

سنگ تراورتن رامشه سفید

ویژگی های تراورتن رامشه

مهمترین و اصلی ترین ویژگی تراورتن رامشه، میزان تخلخل آن است. خلل و فرج موجود در بافت سنگ های تراورتن سبب می گردد تا سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات داشته باشند و وزن سنگ سبکتر از سایر سنگ های ساختمانی باشد. به همین دلیل است که اغلب از تراورتن ها در نما های مرتفع ساختمان ها استفاده می شود.

این سنگ سینه کار های مختلفی دارد که از بهترین و محبوب ترین آنها باید به معدن رامشه مالکی (ملک زاده) و معدن رامشه ثنایی اشاره کرد. سنگ هایی که از این دو معدن استخراج می شوند، کیفیت بسیار خوبی دارند و به هیچ عنوان دچار شوره نمی شوند. تراورتن رامشه مالکی گزینهی بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای برای نمای بیرونی مناطق سردسیر و یا مرطوب است.

طرح، رنگ و لعابی که این سنگ دارد در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان آن نسبت به سنگ های مشابه، یکی از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد. تراورتن کرم رامشه ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است. این سنگ نور را منعکس می کند و زیبایی و شکوه خاصی به فضای اطراف خود می بخشد.

 

موارد استفاده از سنگ تراورتن رامشه

تراورتن کرم رامشه معمولا در ابعاد عرض 40 طولی و گاها ابعاد فرشی، به دو صورت موجدار و بی موج، و به روش های صیقلی و یا چرمی تولید می گردد. از این سنگ علاوه بر استفاده در محیط های بیرونی ساختمان، جهت صادرات به کشور های همسایه به کار برده می شود. استفاده در فضا های داخلی و دکوراسیون های داخلی از این سنگ نیز بسیار مرسوم است. برخی از طراحان و سازندگان، از سنگ های تراورتن همچون سنگ تراورتن دره بخاری در نمای اصلی ساختمان استفاده می کنند و برای فضا های داخلی ساختمان، از سنگ رامشه به دلیل قیمت مناسب تر آن استفاده می کنند. 

سنگ تراورتن رامشه به دلیل جنسیت و بافت خوبی که دارد، در هنگام برش کاری و ابزار زنی های مختلف، دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود. از این سنگ در نما های رومی، کلاسیک و مدرن با تلفیق آجرنما و چوب نیز استفاده می شود.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • دیوار های پارکینگ و پیلوت
  • بدنه دیوار راه پله
  • صراحی و ساخت نرده سنگی
  • تهیه جدول سنگی
  • ساخت درپوش از درجات ضعیف آن

 

قیمت سنگ تراورتن رامشه کرم روشن

با توجه به سورت بندی های مختلفی که این سنگ دارد، قیمت آن نیز متفاوت می باشد. میزان تخلخل سنگ و کیفیت آن نیز بر قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در بحث فرآوری سنگ، هرچقدر ساب سنگ بیشتر باشد سنگ صیقلی تر و براق تر می گردد و جنس و کیفیت متریال مورد استفاده همچون مواد رزین و اپوکسی، تاثیر زیادی در ماندگاری و حفظ ظاهر زیبای سنگ دارد. نحوه برش سنگ به صورت موجدار و بی موج نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بگذارد. معمولا سنگ های تراورتن موجدار قیمت مناسب تری نسبت به سنگ های بدون موج دارند.

اما به طور کلی این سنگ از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های تراورتن مشابه خود دارد. از سورت های سوپر و ممتاز این سنگ در نما های بیرونی و اصلی و از سورت های ضعیف تر آن بیشتر برای مصارف پشتکاری استفاده می گردد.

سنگ تراورتن رامشه سفید

معدن سنگ تراورتن رامشه

سنگ رامشه دارای معادن زیاد سنگ تراورتن است. اصلی ترین معدن این سنگ در استان اصفهان، شهر رامشه قرار دارد. این معدن دارای سینه کار های مختلفی است که از بهترین آنها باید به معدن رامشه مالکی (ملک زاده) اشاره کرد. برخی از سنگ های تراورتن رامشه مالکی از نظر ظاهری، شباهت زیادی به تراورتن دره بخاری دارند و کیفیت آن نیز فوق العاده عالی است. اگر قصد خرید این سنگ با ضمانت در سورت بندی و کیفیت سنگ را دارید، می توانید از مجموعه بازرگانی سنگ هویدا با قیمت بسیار مناسب و استثنایی تهیه کنید. از دیگر محصولات باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن محلات _ تراورتن عسلی لوشان _ سنگ تراورتن عباس آباد _ انواع سنگ ترامیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط