سنگ تراورتن تکاب موجدار

سنگ تراورتن کرم روشن موجدار

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن ها نوعی سنگ رسوبی با بافت متخلخل هستند که در تم های رنگی سفید، کرم روشن تا تیره و سیلور طوسی یافت می شوند. این سنگ ها به صورت موجدار و بی موج فرآوری می شوند. سنگ تراورتن کرم روشن موجدار تکاب یکی از محبوب ترین و باکیفیت ترین سنگ های تراورتن است که علاوه بر ظاهر زیبا، قیمت مناسبی نیز دارد. در ادامه بیشتر با این سنگ آشنا خواهیم شد.


سنگ تراورتن کرم روشن موجدار

امروزه سنگ های تراورتن به دلیل تنوع رنگی فرآوان در طرح و رنگ و از طرفی مقاومت بسیار خوب در برابر آب و هوای بیرونی، شهرت بسیار زیادی در استفاده در نمای بیرونی ساختمان پیدا کرده اند. این سنگ ها قابلیت برش به دو صورت موجدار و بی موج را دارند و در دو نوع چرمی و صیقلی تولید می شوند. در ایران بیشتر از سنگ های بدون موج در نمای بیرونی و نما های رومی یا کلاسیک استفاده می کنند. سنگ های تراورتن موجدار جزء محصولات محبوب صادراتی به حساب می آیند و بیشتر سنگ های موجدار به صورت صیقلی یا چرمی، صادر می شوند. این سنگ ها در برخی از نما های مدرن و در دکوراسیون های داخلی ساختمان ها، کاربرد زیادی را دارند.

سنگ تراورتن کرم روشن موجدار یکی از سنگ های پر طرفدار بازار های داخلی و صادراتی محسوب می شود. این نوع سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند که یکی از محبوب ترین آنها، تراورتن کرم روشن تکاب است. این سنگ از نظر ظاهری، موج های بسیار زیبا و منظمی در سطح خود دارد و از نظر کیفی، در دسته سنگ های بسیار مقاوم و عالی قرار گرفته است. از نظر ظاهری، برخی از سورت های موجدار و بی موج این سنگ، شبیه به سنگ تراورتن رامشه می باشند.

تراورتن تکاب موجدار

ویژگی های تراورتن کرم روشن تکاب موجدار

تراورتن تکاب سینه کار های بسیار زیاد و مختلفی دارد که سنگ هر کدام از برخی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. اما در میان تمام سینه کار های معدن تکاب، معدن تکاب سلیمی یکی از سینه کار هایی است که بهترین و باکیفیت ترین سنگ ها را از آن استخراج می کنند. این سنگ جنسیت فوق العاده عالی، متراکم، قرص و استخوانی دارد و تخلخل آن بسیار مناسب و کم است. هر چقدر سنگ خلل و فرج کمتری داشته باشد، مقاومت سنگ افزایش پیدا می کند و هنگام برش کاری و ابزار زنی، دچار ترک خوردگی نمی شود. ساب پذیری سطح این سنگ، فوق العاده عالی و براق است.

وزن این سنگ نسبت به سایر متریال های مورد استفاده در نما، سبکتر است و چسبندگی ایده آلی با ملات دارد. سنگ تراورتن کرم روشن تکاب موجدار معدن سلیمی، کیفیت بسیار عالی دارد و به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. این سنگ بهترین انتخاب برای نمای ساختمان های مناطق سردسیر و مرطوب است. تراورتن تکاب به طور ذاتی قد و پای بلندی دارد که این خود نشان دهنده ی سلامت سنگ است. قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن با تمام این ویژگی های بسیار خوب، از برترین مزیت های سنگ تکاب است. سنگ های موجدار به دلیل مشتری های خاصی که دارند، قیمتشان نسبت به سنگ های بی موج، ارزان تر و مناسب تر است.

 

کاربرد سنگ تراورتن کرم روشن موجدار

سنگ های تراورتن موجدار طرفداران خاص خود را دارند و بیشتر این سنگ ها در دکوراسیون های داخلی ساختمان ها استفاده می شوند. در نما های مدرن نیز این سنگ ها کاربرد های به خصوصی دارند و با سنگ طرح چوب ترموود یا آجرنما ترکیب و تلفیق می شوند. در واقع سنگ هایی که به صورت موجدار تولید می شوند، بیشتر مشتریان صادراتی دارند و به کشور های عربی و اروپایی صادر می شوند. به عنوان مثال سنگ تراورتن سیلور تکاب موجدار نیز از دیگر سنگ های بسیار محبوب و پر طرفدار در سراسر جهان است. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان ها
  • دیوار های داخلی، دیواره پیلوت و پارکینگ
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • پوشش دیوار سرویس های بهداشتی
  • سنگ بدنه دیوار راه پله
  • دیوار های دکوراتیو فضا های داخلی
  • ساخت میز های سنگی دکوراتیو

سنگ تراورتن کرم روشن تکاب موجدار

معدن سنگ تراورتن تکاب موجدار

معدن سنگ تراورتن کرم تکاب در روستای آق بلاغ همدان واقع در جنوب استان آذربایجان غربی است. محدوده ی این معدن مساحتی حدود 235 هکتار دارد. سنگ های موجود در معدن شماره یک، سه لایه به ارتفاع 8 تا 9 متر دارد و ضخامت آن به طور کلی به 25 متر نیز می رسد. زمانی که با استفاده از این آمار و ارقام قصد می کنیم که میزان ذخیره این معدن را محاسبه کنیم، به عدد 600 هزار تن می رسیم. ولی جالب است بدانید که این مقدار ذخیره مقدار محدوده جنوبی معدن است و ظرفیت معادن شمالی این منطقه برآورد نشده است. این معدن سینه کار های مختلفی دارد که از باکیفیت ترین آنها باید به معدن تکاب سلیمی و معدن تکاب توکلی اشاره کرد. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان معرفی کرد:

سنگ تراورتن دره بخاری _ تراورتن عباس آباد ممتاز _ سنگ تراورتن ابیانه سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط