سنگ اسلب در قم

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب به سنگ های ساختمانی تزئینی گفته می شود که در ابعاد بسیار بزرگ تولید و فرآوری می شوند. بازرگانی هویدا با تاسیس یک شوروم سنگ اسلب در قم و تولید تخصصی آن در دو استان قم و اصفهان، آماده همکاری با سازندگان و مهندسان می باشد.


سنگ اسلب چیست

از گذشته تا به امروز، سنگ های ساختمانی یکی از پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین مصالح در صنعت ساختمان به شمار می روند. این سنگ ها ابعاد مختلف سایز های فرشی و پلاک های عرض 40 طولی به صورت صیقلی، چرمی، تیشه ای، بوش همر، هوند و … فرآوری می شوند.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، سنگ های ساختمانی را توسط دستگاه های مخصوص اره و مولتی وایر، در ابعاد بزرگ اسلب برش می دهند. به سنگ هایی که ابعاد طول و عرض بیش از 1 متر را دارند، سنگ اسلب گفته می شود. از مزیت های بسیار خوب در این روش فرآوری، تولید ضایعات کمتر سنگ نسبت به ابعاد ریز می باشد. علاوه بر آن، طرح و نقش سنگ در ابعاد سایز بزرگ اسلب، به زیبایی قابل رویت است.

یکی از قابلیت های خوب فرآوری در ابعاد اسلب، قابلیت ایجاد قاب های بسیار زیبای بوک مچ و فور مچ می باشد. به دو ورق سنگ اسلب که هنگام قرار گیری در کنار یکدیگر، طرح و نقش قرینه ای ایجاد می کنند، اسلب بوک مچ می گویند.

سنگ های اسلب می توانند از جنس های گوناگونی باشند که در ادامه به معرفی برخی از انواع آن ها می پردازیم. برای تهیه سنگ اسلب در قم و اصفهان با مناسب ترین قیمت، حتما با ما تماس بگیرید. 

 

سنگ اسلب سایمان

انواع سنگ های اسلب و ویژگی های آن

سنگ های اسلب می توانند از جنس های مختلف تراورتن، مرمریت، گرانیت، چینی یا کریستال و مرمر باشند. اما هر یک از این سنگ ها ویژگی ها منحصر به فرد خود را دارند. وجه مشترک تمامی سنگ های اسلب در فرآوری، استفاده از توری و اپوکسی در پشت ورق سنگ می باشد. با استفاده از این توری ها، مقاومت سنگ را افزایش می دهند و مانع از ترک خوردگی در حین جابجایی سنگ می شوند. از انواع مختلف اسلب های موجود در بازار می توان اشاره کرد به:

سنگ اسلب مرمریت

سنگ های مرمریت نوعی سنگ آهکی تشکیل شده از رسوبات دریا ها می باشند. این سنگ ها از نظر ویژگی، بسیار مقاوم هستند و جذب آب بسیار ناچیزی دارند. مرمریت ها در تم های رنگی مختلف روشن و سفید تا تیره و مشکی یافت می شوند. اغلب این سنگ ها را به صورت صیقلی فرآوری می کنند. این دسته از سنگ ها جزء بادوام ترین سنگ های ساختمانی هستند و کیفیت خارق العاده ای دارند.

جهت استفاده از این سنگ ها به عنوان سنگ کابینت بخصوص سنگ های مرمریت مشکی، جهت ایجاد لک بهتر است تا سنگ ها با استفاده از مواد آبگریز نانو پوشش داده شوند. از این سنگ ها نباید در محیط های بیرونی که در معرض نور خورشید و عوامل مختلف جوی هستند استفاده نمود. از محبوب ترین سنگ های اسلب می توان به سنگ اسلب لاشتر، اسلب مرمریت گلدن بلک، سنگ اسلب نجف آباد و سنگ اسلب دهبید روشن اشاره نمود. این سنگ ها از نظر قیمتی نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند. برای خرید انواع سنگ اسلب مرمریت در قم با ما تماس بگیرید.

اسلب مرمریت نجف آباد کم خط

اسلب چینی یا کریستالی

سنگ های چینی از خانواده سنگ های مرمریت محسوب می شوند با این تفاوت که از ساختاری متفاوت و گاها استحکام بالاتری نسبت به مرمریت ها برخوردار هستند. به دلیل وجود بافت کریستالی ریز یا درشت این سنگ ها، به آن سنگ کریستال نیز گفته می شود. این سنگ ها بر خلاف نام آنها (سنگ چینی) اغلب در ایران تولید می شوند.

سنگ های اسلب چینی از نظر زیبایی، منحصر به فرد هستند و مقاومت بالایی نسبت به رطوبت، فشار و سایش نیز دارند. از معروف ترین این سنگ ها می توان به اسلب چینی نیریز، سنگ اسلب الیگودرز و اسلب چینی سایمون اشاره نمود. قیمت سنگ های اسلب چینی با اسلب های مرمریت تفاوت چندانی ندارند و با اختلاف بسیار ناچیزی گران تر از مرمریت ها هستند.

اسلب مشکی الیگودرز

اسلب گرانیت و شبه گرانیت

سنگ های گرانیت گونه ای از سنگ های آذرین درونی با ساختار و بافت متوسط و درشت می باشند. این سنگ ها به عنوان مستحکم ترین سنگ های طبیعی در جهان شناخته شده اند که از طرح و نقش بسیار جذاب و خاصی برخوردار می باشند. این سنگ ها نیز در تم های رنگی متفاوتی یافت می شوند. اسلب های گرانیت بسیار زیادی از جمله گرانیت سبز آبرنگی و اسلب گرانیت مشکی زبرا در ایران تولید می شوند. اما از دیگر سنگ های محبوب گرانیت، می توان به اسلب گرانیت بلک تاروس اشاره کرد که در دسته سنگ های وارداتی ایران محسوب می شود.

شبه گرانیت ها نیز تقریبا از جنس مشترکی با سنگ های گرانیت هستند که استحکام بسیار بالا و فوق العاده ای دارند. یکی از محبوب ترین سنگ های شبه گرانیت که گاها با نام مرمریت نیز شناخته می شود، اسلب مشکی مجستیک رز می باشد. قیمت سنگ های اسلب گرانیت معمولا بیشتر از سنگ های اسلب مرمریت و چینی می باشند. از این سنگ ها می توان در تمام قسمت های ساختمان، بیرونی و داخلی استفاده نمود.

سنگ اسلب گرانیت فیروزه ای مشهد

سنگ اسلب مرمر

بدون شک، لوکس ترین و زیبا ترین سنگ ساختمانی جهان، سنگ مرمر است. مرمر نوعی از سنگ‌های دگرگونی است که از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده‌است. کانی اصلی تشکیل دهنده آن کلسیت است. سنگ های مرمر نیز جزو مستحکم ترین سنگ های ساختمانی در جهان محسوب می شوند و بهترین ویژگی آنها، قابلیت عبور نور از خود می باشد. با نور پردازی و بک لایت سنگ های اسلب بوک مچ مرمر در فضا هایی همچون لابی ساختمان ها، فضایی دلنشین را می توان خلق کرد.

این سنگ ها را می توان در قسمت های مختلف بیرونی و داخلی ساختمان استفاده نمود. از زیبا ترین سنگ های اسلب مرمر می توان به اسلب مرمر آبی و سنگ اسلب مرمر سبز قروه و کرمان اشاره کرد. تنها مشکل این سنگ، قیمت بسیار بالای آنها می باشد که به همین دلیل بیشتر در پروژه های لوکس و یا جهت صادرات استفاده می شوند. 

سنگ اسلب مرمر آبی

کاربرد سنگ های اسلب در ساختمان

یک سری توضیحات کلی راجع به انواع سنگ های ساختمانی در قسمت فوق، اشاره شد. مثلا از سنگ های مرمریت نمی توان در قسمت های بیرونی ساختمان استفاده نمود و یا از سنگ های اسلب گرانیت در هر فضایی می توان بدون دغدغه استفاده کرد. از مهمترین ویژگی های این سنگ ها می توان اشاره کرد به:

  • پوشش دیوار لابی ساختمان های لوکس و مجلل
  • سنگ کف واحد های مسکونی و مجتمع های لوکس تجاری
  • سنگ کف آسانسور
  • ساخت پله پیج های لوکس و زیبا
  • سنگ کابینت آشپزخانه و فضای آشپزخانه
  • دکوراسیون داخلی منازل همچون استفاده به عنوان سنگ پشت فضای TV روم
  • دکوراتیو و دکوراسیون مغازه های لوکس تجاری
  • کانتر و میز های پیشخوان مراکز عمومی
  • سرویس های بهداشتی و حمام های مستر
  • بدنه دیوار نمای بیرونی ساختمان

 

 

اسلب فورمچ سایمون

مرکز اصلی خرید سنگ اسلب در قم

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های اسلب تاثیر گذار هستند که در درجه ی اول باید به جنس آن اشاره نمود. سنگ های اسلب معمولا با ضخامت 2 و 3 سانت برش داده می شوند که بر اساس سفارش مشتری، هر چقدر ضخامت اسلب بیشتر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ از دیگر معیار های بسیار مهم در قیمت گذاری سنگ می باشد. اگر در فرآیند ساب، هر چقدر ساینده های سطح سنگ جنس مرغوب تری داشته باشند، سنگ ساب بهتری خورده و به اصطلاح از ساب آینه ای برخوردار است. تم رنگی سنگ و سورت سنگ در تعیین قیمت سنگ بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد. هر چقدر سطح سنگ یکدست تر باشد و تم رنگی آن پررنگ تر ( سنگ های روشن هر چقدر سفید تر و سنگ های تیره هر چقدر مشکی تر) باشد و کمتر لکه و رگه داشته باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

بازرگانی هویدا با تاسیس یک مرکز تخصصی سنگ اسلب در قم و تولید انبوه سنگ های اسلب با کیفیت صادراتی در استان اصفهان، آماده همکاری با مهندسان و سازندگان می باشد. اسلب هایی که در شهرک های صنعتی اصفهان و قم تولید می شوند، از نظر قیمتی و کیفیت در بازرگانی هویدا، هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

سنگ اسلب ازنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »