اسلب گرانیت آبرنگی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ گرانیت آبرنگی با زمینه رنگی سبز همراه با هاله ها و رگه های مشکی و رنگی می باشد. این سنگ از معادن شهر بیرجند استخراج می شود و جزو سنگ های صادراتی ارزشمند به حساب می آید


سنگ گرانیت آبرنگی بیرجند

یکی از بزرگترین خاستگاه های سنگ گرانیت ایران، استان خراسان جنوبی می باشد. سنگ گرانیت سبز بیرجند از معروف ترین سنگ های تزئینی این استان است که گاها با نام گرانیت سبز آبرنگی شناخته می شود. گرانیت سبز بیرجند با چندین طرح و نقش متنوع و زیبا در قسمت های مختلف ساختمان های لوکس استفاده می شود. سالانه میزان قابل توجهی از گرانیت آبرنگی بیرجند به صورت کوپ خام و فرآوری شده، به سراسر جهان صادر می گردد. این سنگ را می توان به عنوان زیباترین و منحصر بفرد ترین سنگ گرانیت کشور معرفی نمود که عملیات ساب به صورت صیقلی و چرمی روی آن انجام می شود. در فرآوری به صورت چرمی، سطح سنگ برجسته می باشد و حالتی بسیار جذاب و منحصر به فردی را به خود می گیرد.

سنگ گرانیت سبز بیرجند با نام های گرانیت سبز جنگلی، گرانیت سبز درباری ، گرانیت آبرنگی بیرجند و گرانیت سبز دانه اناری نیز شناخته می شود که طرح و رنگ های متفاوت این سنگ، نام خای متفاوتی را به خود اختصاص داده است.

گرانیت سبز جنگلی بیرجند

ویژگی های گرانیت آبرنگی

به طور کلی سنگ های گرانیت منطقه بیرجند، در دسته سنگ های با کیفیت قرار دارد که از ویژگیه های بسیار خوب برخوردار می باشند. این سنگ به صورت صیقلی و یا چرمی، در دسته کالا های صادراتی ایران قرار دارد که به کشور های مختلفی از قبیل چین، هند، پاکستان و کشور های حاشیه خلیج فارس صادر می گردد. از بهترین مزیت های این سنگ می توان اشاره نمود به:

این سنگ تراکم بسیار بالایی دارد و از نظر مقاومت در برابر فشار و یا سایش، بسیار مقاوم می باشد. گرانیت سبز بیرجند استحکام بسیار خوبی دارد و در برابر ضربه نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.

جذب آب این سنگ بسیار ناچیز است. از این رو، از گرانیت آبرنگی می توان در قسمت های مرطوب نیز استفاده نمود. 

این سنگ به دلیل تراکم بسیار بالا، ساب پذیری بسیار خوبی نیز دارد. معمولا این سنگ را به صورت چرمی فرآوری می کنند که مانند یک بوم نقاشی بسیار جذاب و زیبا به چشم می آید. بهترین ویژگی این سنگ که سبب شهرت آن شده است، ظاهر منحصر به فرد و خاص آن می باشد.

 

کاربرد سنگ گرانیت سبز آبرنگی بیرجند

از این سنگ به صورت اسلب، پلاک و یا تایل می توان در تمام قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود. از آنجایی که این سنگ از نظر قیمتی نسبت به سنگ های گرانیت وارداتی، بسیار مناسب می باشد و از طرفی ویژگی های بسیار خوبی دارد، به عنوان یکی از رقیب های سنگ های وارداتی محسوب شده است. یکی دیگر از بهترین سنگ های گرانیت ایران که از معادن نطنز استخراج می شود، گرانیت بلک زبرا می باشد. حتما مطالبی را که در رابطه با آن نوشته ایم را مطالعه کنید.

اغلب از این سنگ در قسمت های داخلی ساختمان استفاده می کنند. از جمله:

  • دیوار های داخلی ساختمان
  • ورودی ساختمان ها و لابی هتل ها
  • دکوراسیون داخلی منازل
  • سرویس پله و بدنه دیوار پله ساختمان های لوکس
  • سرویس های بهداشتی
  • حمام های مستر
  • پیشخوان و کانتر مراکز تجاری
  • قاب دور آسانسور
  • سنگ رویه کابینت و فضای داخل آشپزخانه
  • شومینه 
  • فضا و محوطه سازی روف گاردن

اسلب گرانیت سبز آبرنگی

قیمت سنگ گرانیت سبز بیرجند

پارامتر های بسیار زیادی بر قیمت گرانیت آبرنگی بیرجند تاثیر می گذارد. مثلا ابعاد و ضخامت سنگ ها هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ بیشتر است. سنگ هایی که در ابعاد و اندازه اسلب فرآوری می شوند قیمت بالاتری نسبت به ابعاد تایل دارند.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ، سورت سنگ می باشد. هر چقدر میزان رگه ها و نقوش سطح سنگ منظم تر باشند و طرحی زیبا و خاص را بوجود بیاورند، سنگ قیمت بالا تری دارد.

کیفیت برش و نحوه ی فرآوری سنگ نیز، بر قیمت آن بسیار موثر است. به طور کلی این سنگ از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های گرانیت وارداتی دارد و می توان از آن در تمام قسمت های داخلی ساختمان استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »