اسلب مرمریت نجف آباد کم خط

اسلب مرمریت نجف آباد

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب مرمریت نجف آباد یکی از مشهور ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت مشکی محسوب می شود که در سطح آن رگه های نا منظم سفید رنگ مشاهده می شود. از لحاظ قیمتی مرمریت نجف آباد نسبت به سایر سنگ های مشابه خود در جهان، قیمت بسیار مناسبی دارد.


سنگ اسلب مرمریت نجف آباد

مرمریت نجف آباد زمینه رنگی کاملا مشکی دارد که در سطح آن خطوط سفید نا منظم پراکنده شده است. این سنگ بسیار زیبا جزء قدیمی ترین و شناخته شده ترین سنگ های مرمریت مشکی کشور به حساب می آید که به خاطر رنگ و نقش منحصر به فرد خود شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. این سنگ مشکی در کل دنیا طرفدار دارد و در کشور های دیگر، آن را با عنوان سنگ مرمریت پارس ( Pars Marble ) می شناسند. مرمریت نجف آباد به صورت سابیده و صیقلی، و هوند در ابعاد مختلف تایل، پلاک و اسلب فرآوری و تولید می شود.

سنگ نجف آباد سورت بندی مختلفی دارد و بر اساس میزان کم و زیاد بودن رگه و خط های سفید دسته بندی می شود. اگر در سطح سنگ، رگه و خط های زردی وجود داشته باشد، قیمت سنگ کاهش می یابد. یکی دیگر از سنگ های بسیار زیبا و مشکی که شباهت زیادی به سنگ نجف آباد دارد، مرمریت مشکی لاشتر است. معادن هر دوی این سنگ ها از یک رشته کوه استخراج می شوند که به دلیل فاصله ی مکانی، ظاهری متفاوت دارند.

 

مشخصه اصلی و ویژگی مرمریت نجف آباد

این سنگ تمام ویژگی های بسیار خوب سنگ های مرمریت را دارا می باشد. از بهترین مزیت های این سنگ می توان اشاره نمود به:

این سنگ تراکم بسیار خوب و تخلخل پایینی دارد. ساب پذیری فوق العاده این سنگ و سطح براق آن، از ویژگی های بسیار خوب این سنگ محسوب می شوند.

سنگ مشکی نجف آباد مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد. این سنگ مقاومت خوبی در برابر سایش نیز دارد و به همین دلیل به عنوان سنگ کف ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود. این سنگ جذب آب بسیار پایینی دارد و می توان از آن در مکان های مرطوب استفاده نمود.

سنگ های اسلب نجف آباد قابلیت ایجاد قاب های بسیار زیبای بوک مچ و فور مچ را دارا می باشند. اسلب های بوک مچ و فور مچ به دو یا چهار ورق سنگ اسلب گفته می شود که طرح و نقش هر یک از سنگ ها در دیگری به صورت قرینه ادامه پیدا می کند و طرحی زیبا را بوجود می آورند.

این سنگ قیمت مناسبی نسبت به سایر سنگ های مشابه خود دارد و کیفیت و ماندگاری بالای آن، از بهترین مزیت های این سنگ محسوب می شوند. از نظر ظاهری سنگ مرمریت نجف آباد، شباهت بسیار زیادی به مرمریت مشکی بلک رز یا  همان سنگ مرمریت شهرضا دارد. تفاوت این سنگ ها در میزان رگه های سطح سنگ است که در سنگ بلک رز، رگه های طلایی زیبایی نیز دیده می شود.

به طور کلی سنگ های مرمریت مشکی نباید در نمای ساختمان ها استفاده شوند. زیرا که در اثر تابش نور خورشید، بعد از مدتی دچار رنگ پریدگی می شوند و ظاهر زیبای خود را از دست می دهند. اما با این حال، طراحان زیادی هستند که بدون داشتن دانش کافی یا اسرار از سوی کارفرما، از این سنگ در نما های خارجی ساختمان استفاده می کنند.

سنگ های اسلب مشکی نجف آباد در دو سورت کم خط و پر خط تولید و فرآوری می شود.

اسلب بوک مچ مرمریت نجف آباد

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

از سنگ های اسلب مشکی به خصوص مرمریت نجف آباد بیشتر در فضا های داخلی ساختمان استفاده می شوند. استفاده از این سنگ در مکان های عمومی ساختمان ها همچون لابی ساختمان های اداری و مسکونی، گرمی و شکوه خاصی به محیط اطراف خود می بخشد. اسلب های نجف آباد قیمت بسیار مناسبی دارند و در ساختمان های معمولی و لوکس قابل استفاده می باشند. ترکیب این سنگ سنگ بسیار زیبا با سنگ های سفید همچون سنگ چینی ازنا، یا سنگ چینی الیگودرز، زیبایی خارق العاده ای را بوجود می آورد. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف لابی هتل ها و ساختمان های مسکونی
  • بدنه دیوار ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی
  • دستگاه سرویس پله و بدنه دیوار پله
  • سنگ کف آسانسور
  • سنگ رویه کابینت آشپزخانه
  • کانترتاپ ها و میز های پیشخوان
  • سنگ فضای تی وی روم
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • ویترین مغازه های تجاری لوکس

برای محافظت و جلوگیری از ایجاد لک بر روی سنگ کابینت و یا سنگ های سرویس بهداشتی چه باید کرد؟

بهترین راه حل برای سوال مرسوم فوق، استفاده از مواد پوششی آب گریز نانو می باشد. در این روش با قرار گرفتن یک لایه پوششی محافظ بر سطح سنگ، کیفیت، دوام و ماندگاری سنگ افزایش قابل توجهی پیدا می کند. استفاده از مواد پوششی آبگریز نانو در سنگ های کابینت و سرویس های بهداشتی از جذب آب توسط سنگ جلوگیری کرده و از ایجاد لک بر روی سنگ جلوگیری می کند. این مواد نظافت و شست و شوی سنگ را نیز راحت تر می کنند.

پوشش های نانو در جلوگیری از آلودگی و کثیفی سطوح هم بسیار اثر بخش است. سنگ اسلب سایمان یکی از معروف ترین سنگ های چینی سفید رنگ می باشد که کاربرد های مشابهی با این سنگ دارد. برای آشنایی با این سنگ حتما مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

 

معدن سنگ مرمریت نجف آباد

معدن این سنگ مشکی در استان اصفهان، چهل کیلومتری غرب اصفهان و دوازده کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نجف آباد واقع گردیده است. این سنگ مشهور به صورت کوپ ( سنگ خام ) و یا به صورت فرآوری شده به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. از دیگر سنگ های پرطرفدار مشکی می توان به سنگ اسلب مشکی الیگودرز اشاره نمود.

اسلب مرمریت نجف آباد پر خط

قیمت اسلب و تایل این سنگ زیبا

معیار ها و پارامتر های بسیار زیادی بر قیمت یک سنگ ساختمانی تاثیر می گذارد. از مهمترین آنها می توان به ابعاد، اندازه و ضخامت سنگ اسلب اشاره نمود. هر چقدر ابعاد سنگ اسلب بزرگ تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. معمولا سنگ های اسلب با ضخامت 2 سانت و 3 سانت تولید و فرآوری می شوند.

طرح و نقش سنگ و میزان خطوط سطح سنگ از دیگر عوامل موثر بر قیمت آن می باشد. هر چقدر خطوط سفید سطح سنگ کمتر و منظم تر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. کیفیت ساب و فرآوری سنگ در کنار کیفیت برش از دیگر پارامتر های بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ می باشد. هر چقدر ساینده های سطح سنگ از کیفیت بهتری برخوردار باشند، سبب می گردد سطح سنگ برق تر و درخشان تر شود و قیمت سنگ را افزایش می دهد.

به طور کلی این سنگ قیمت مناسبی نسبت به سنگ های مشابه خود دارد و جزء یکی از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران شناخته می شود. از دیگر محصولات مشابه می توان اشاره کرد به:

اسلب مرمریت گلدن بلک _ سنگ مرمریت سمفونی _ اسلب مشکی اسپایدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »