سنگ اسلب سایمان

سنگ اسلب سایمان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب سایمان با تم رنگی سفید همراه با خطوط مورب و منظم طوسی رنگ، یکی از بهترین سنگ های چینی ایران و جهان شناخته شده است. معمولا این سنگ به صورت بوک مچ فرآوری می شود و در صنعت ساختمان کاربرد های گوناگونی دارد.


سنگ اسلب سایمان

زمینه رنگی سنگ چینی سایمان سفید می باشد که در سطح آن خطوط و رگه های بسیار زیبای طوسی رنگ که به صورت مورب هستند، مشاهده می شود. این سنگ از خانواده ی سنگ های کریستالین ماربل ایرانی است که استحکام بسیار بالایی دارد.

سنگ چینی سایمون معمولا در ابعاد تایل یا اسلب و به صورت صیقلی فرآوری می شود. این سنگ از معادن استان کردستان استخراج می شود و به دلیل طرح و نقش جذاب و منحصر به فرد، به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد. سنگ های اسلب چینی ازنا و اسلب سفید الیگودرز تا حدودی شبیه به این سنگ می باشند و همچنین کیفیت بسیار بالایی نیز دارند.

اسلب چینی سایمون

ویژگی های سنگ اسلب چینی سایمان

این سنگ متشکل از بلور های بسیار ریز کریستالی می باشد و از علت های تراکم بالای سنگ چینی سایمون به حساب می آید. طرح و نقش فوق العاده زیبا و تم رنگی سفید این سنگ، از مهمترین دلایل محبوبیت این سنگ محسوب می شوند. از ویژگی های خوب این سنگ می توان اشاره نمود به:

خاصیت بلوری و کریستالی این سنگ منجر به ساب پذیری و شفافیت بسیار خاص آن شده است. این سنگ تراکم بسیار بالایی دارد و از نظر استحکام، در دسته ی سنگ های بسیار مقاوم و مستحکم بازار شناخته می شود. 

سنگ سایمان مقاومت بالایی در برابر فشار، سایش و ضربه دارد. این سنگ نسبت به رطوبت نیز بسیار مقاوم است و گزینه ی خوبی برای استفاده در قسمت های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی می باشد.

تم رنگی روشن و سطح صیقلی این سنگ، قابلیت انعکاس نور را برای آن بوجود آورده است. به طوری که استفاده در هر فضایی، شکوه و روشنایی خاصی به فضای اطراف خود می بخشد.

از بهترین قابلیت های این سنگ، قابلیت فرآوری به صورت اسلب های بوک مچ و فورمچ می باشد. به دو برگ اسلب که هنگام قرار گیری در کنار یکدیگر، طرح و نقش آنها در همدیگر ادامه پیدا می کند و به صورت قرینه می باشد، اسلب بوک مچ می گویند.

یکی از مشکلات سنگ های ساختمانی، زمانی که به عنوان سنگ کانتر آشپزخانه استفاده می شوند، پس از مدتی دچار لک می گردند و ظاهر سنگ را زشت می کنند. سنگ اسلب سایمون گزینه ی عالی برای فضا هایی همچون آشپزخانه می باشد. زیرا که مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی خانگی همچون آبلیمو و آبغوره دارد و هنگام تماس با این مواد، به هیچ عنوان تخریب یا دچار لک نمی شوند.

بهترین گزینه علاوه بر سنگ چینی سایمان برای فضا هایی همچون آشپزخانه، سنگ های گرانیت همچون اسلب گرانیت سبز بیرجند، اسلب گرانیت مشکی زبرا و سنگ های مرمریت که زمینه ای شلوغ همچون اسلب مرمریت گلدن بلک دارند، می باشد. سنگ اسلب مشکی الیگودرز نیز گزینه ی فوق العاده خوبی برای این گونه فضا ها نیز می باشد.

اسلب سایمون

موارد استفاده از سنگ اسلب سایمان

امروزه با پیشرفت علم، سنگ های ساختمانی اکثر در ابعاد بزرگ اسلب تولید و فرآوری می شوند. زیرا که پرتی و ضایعات بسیار کمتری نسبت به ابعاد تایل و پلاک تولید می کنند. این سنگ ها به دلیل ابعاد بسیار بزرگی که دارند، طرح سنگ را به خوبی به نمایش می گذارند و استفاده از این گونه سنگ ها، حس شکوه و آرامش خاصی به فضای اطراف خود منتقل می کنند. از دیگر سنگ های مشابه زمینه روشن می توان به سنگ اسلب نیریز اشاره نمود.

اغلب از سنگ های اسلب در فضا های داخلی ساختمان استفاده می گردد. از بیشترین کاربرد های این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • پوشش دیوار های داخلی ساختمان ها به صورت بوک مچ
  • سنگ کف لابی ساختمان ها و هتل ها
  • دکوراسیون داخلی واحد های اداری و مسکونی
  • فضای تی وی روم 
  • سرویس های بهداشتی و حمام های لوکس
  • سنگ رویه کابینت و فضای آشپزخانه ها
  • میز های پیشخوان اداره ها و دفاتر تجاری
  • سنگ کف هال و پذیرایی واحد های مسکونی لوکس
  • دکوراتیو و دکوراسیون مغازه های تجاری
  • طراحی و ساخت پله پیچ ها و پله های لوکس و مجلل
  • و …

 

معدن سنگ چینی سایمان

معدن این سنگ با استخراج سالانه بیش از 24 هزار تن سنگ خام (کوپ)، در استان کردستان و در شهرستان قروه واقع گردیده است. این معدن به عنوان یکی از مهمترین معادن سنگ چینی کشور محسوب می شود که کوپ و اسلب آن به کشور های بسیار زیادی در سراسر جهان صادر می گردد.

سنگ های اسلب چینی سایمون نسبت به نمونه های مشابه خارجی، قیمت بسیار مناسبی دارند و دلیل آن هم وجود معدن آن در کشور ایران می باشد. اما پارامتر هایی در تعیین قیمت این سنگ دخیل هستند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

اسلب بوک مچ سایمان

قیمت سنگ اسلب سایمان

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های چینی به خصوص سنگ های اسلب سایمون تاثیر گذار هستند. این پارامتر ها بازه ی قیمتی تقریبا مشخصی را برای این سنگ بوجود آورده اند. از مهمترین آنها می توان به ابعاد و ضخامت سنگ های اسلب اشاره نمود. ابعاد سنگ اسلب هر چقدر بزرگ تر باشد، معمولا قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. ضخامت سنگ های اسلب معمولا 2 سانت یا 3 سانتی متر می باشد که هر چقدر ضخامت سنگ بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

سورت سنگ از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ است. به این معنا که هر چقدر سطح سنگ روشن تر و پاک تر باشد و میزان خطوط سطح سنگ کمتر و منظم تر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

کیفیت ساب و فرآوری نیز بر تعیین قیمت این گونه سنگ ها بسیار موثر است. هر چقدر سنگ ساب بهتری خورده باشد، سطح آن براق تر می گردد و نشان دهنده ی کیفیت خوب فرآوری و استفاده از ساینده های مرغوب در فرآوری سنگ می باشد. مواد های رزین و اپوکسی پر کننده، اگر از جنس مرغوبی باشند، طول عمر، ماندگاری و سلامت سنگ را افزایش چشمگیری می دهند.

به طور کلی این سنگ از نظر قیمتی مناسب است و دلیل اصلی آن هم وجود معدن آن در کشور خودمان می باشد. برای هماهنگی، بازدید و خرید این سنگ، حتما با ما تماس بگیرید. بازرگانی هویدا با راه اندازی دو شوروم یکی در استان اصفهان و دیگری در استان قم، آماده همکاری با سازندگان و انبارداران سراسر کشور می باشد. یکی از مشهور ترین و محبوب ترین سنگ های اسلب بازار، سنگ اسلب پرشین اسکاتو می باشد. برای مشاهده این سنگ و مشخصات آن، حتما مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »