اسلب مشکی الیگودرز

اسلب مشکی الیگودرز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب مشکی الیگودرز دارای تم رنگی مشکی همراه با خطوطی نا منظم به رنگ طوسی و سفید می باشد. این سنگ از جنس سنگ های کریستالین ماربل می باشد که از استحکام و مقاومت فوق‌العاده بالایی برخوردار می باشد.


سنگ اسلب مشکی الیگودرز

سنگ مشکی الیگودرز یکی از با کیفیت ترین سنگ های چینی یا به اصطلاح کریستالی می باشد که از طرح و نقش منحصر به فردی برخوردار می باشد. تم رنگی این سنگ مشکی همراه با خطوط طوسی و سفید می باشد که در سطح این سنگ به صورت نا منظم پخش شده اند.

این سنگ عمدتا به صورت اسلب تولید و فرآوری شده و با نام های دیگری همچون بلک لاین (Black Line)، اسموکی (Smoky) و یا مرکوری (Mercury) در بازار جهانی شناخته می شود. جنس چینی و بلوری سنگ مشکی الیگودرز باعث شده ساب و براقیت بسیار خوبی به خود بگیرد، به طوری که این سنگ انعکاس نور بسیار زیبایی پیدا کند.

اسلب بوک مچ مشکی الیگودرز

مشخصات و ویژگی های سنگ مشکی الیگودرز

به طور کلی سنگ های کریستالی یا چینی از خانواده سنگ های مرمریت محسوب می شوند با این تفاوت که از استحکام بسیار بالاتر و جذب آب پایین تری برخوردار هستند. از دیگر سنگ های معروف و محبوب سنگ چینی الیگودرز، می توان اسلب چینی پاندا را معرفی کرد. از ویژگی های بسیار خوب این سنگ می توان اشاره نمود به:

سنگ چینی الیگودرز تراکم بسیار بالا و تخلخل بسیار ناچیزی دارد. به همین دلیل از ساب پذیری فوق العاده بالایی برخوردار است و سطح آن بسیار براق و درخشان می باشد.

این سنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، ضربه و سایش دارد. جذب آب سنگ مشکی الیگودرز بسیار ناچیز است و در برابر رطوبت مقاوم می باشد. این سنگ نسبت به مواد اسیدی و قلیایی خانگی همچون آبغوره و آبلیمو بسیار مقاوم است و تغییر رنگ نمی دهد.

یکی از بهترین ویژگی های سنگ اسلب مشکی الیگودرز، ایجاد قاب های بسیار زیبای بوک مچ و فورمچ می باشد. اسلب های بوک مچ به دو ورق سنگ اسلب گفته می شود که طرح و نقش آنها هنگام قرار گرفتن در کنار یکدیگر، به صورت قرینه باشد.

به طور کلی این سنگ کیفیت بسیار خوبی نسبت به سایر سنگ های مشابه خارجی و داخلی خود دارد. قیمت آن نیز به دلیل تولید در داخل کشور، مناسب می باشد.

 

موارد استفاده از سنگ اسلب چینی الیگودرز

سنگ های چینی به دلیل استحکام، مقاومت سایشی بسیار بالا و طرح و نقش منحصر به فردی که دارند، می توان از آنها در تمام قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود. از سنگ های اسلب معمولا در ساختمان های مجلل استفاده می کنند. استفاده از سنگ اسلب مشکی الیگودرز به ویژه در طرح های بوک مچ، شکوه و عظمت خاصی به محیط اطراف خود می بخشد. از کاربرد های این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • مناسب برای نما های داخلی ساختمان
  • پوشش بدنه دیوار لابی هتل ها و ساختمان های مسکونی یا اداری
  • سنگ کف لابی هتل ها و واحد های لوکس
  • سنگ فضای تی وی روم
  • دکوراسیون داخلی منازل، اتاق خواب ها و …
  • سنگ کابینت آشپزخانه
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • میز های پیشخوان
  • ویترین مغازه های تجاری
  • بدنه دیوار نمای بیرونی و اصلی ساختمان

بهترین مزیت این سنگ نسبت به سنگ های مرمریت، عدم ایجاد لک در سنگ کابینت می باشد. زیرا که سنگ های چینی مقاومت بالایی در برابر رطوبت و مواد قلیایی یا اسیدی خانگی دارند. البته سنگ های گرانیت همچون اسلب گرانیت آبرنگی و گرانیت فیروزه ای، جزو بهترین گزینه برای فضای آشپزخانه می باشند.

سنگ اسلب الیگودرز مشکی

معدن سنگ چینی الیگودرز

این سنگ دارای معادن مختلفی می باشد. به طور کلی معادن سنگ الیگودرز در استان لرستان و حومه ی شهرستان الیگودرز واقع بوده و نمونه های مختلفی از سنگ چینی از این معادن استخراج می شود.

به دلیل طرح و نقش جذاب و منحصر به فرد این سنگ، اغلب آن را به صورت صیقلی در ابعاد اسلب و تایل تولید و فرآوری می کنند. از سنگ های مرمریت که کاربرد و ویژگی تقریبا یکسانی با این سنگ دارند، می توان به اسلب مرمریت گلدن بلک و اسلب مرمریت نجف آباد اشاره نمود.

 

قیمت سنگ اسلب مشکی الیگودرز

از آنجایی که پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های اسلب تاثیر می گذارد، قیمت این سنگ نیز بر اساس معیار های مختلفی تعیین می گردد. به طور مثال ابعاد و ضخامت سنگ ها هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش می یابد. سنگ های اسلب معمولا با ضخامت 2 سانت و پشت توری تولید می شوند.

هر چقدر طرح و نقش سنگ زیباتر و جذاب تر باشد، قیمت سنگ نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. سنگ های بوک مچ و فورمچ به دلیل دشواری در تولید آنها، قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سایر سنگ های اسلب معمولی دارند.

کیفیت برش، ساب و فرآوری از دیگر عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت این سنگ محسوب می شود. اگر ساینده های سطح سنگ در هنگام فرآوری مرغوب باشند، سنگ ساب بهتری خورده و سطح آن براق و درخشان تر می شود. اما به طور کلی این سنگ قیمت مناسبی دارد و یکی از محصولات صادراتی ایران به سایر کشور ها محسوب می شود.

از بهترین ویژگی های این سنگ در این مجموعه، تنوع بسیار بالا در طرح و نقش و فرآوری تمامی سنگ ها به صورت اسلب های بوک مچ و فورمچ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »