سنگ کابینت مشکی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های کانتر و کابینت، علاوه بر زیبایی باید مقاومت کافی در برابر مواد اسیدی خانگی نیز داشته باشند. در این میان، اکثر مردم سنگ کابینت مشکی با طرح و نقش های متفاوت را بیشتر نسبت به سنگ های دیگر دوست دارند. در این مقاله به معرفی برخی از سنگ های مشکی مناسب برای رویه کانتر و کابینت می پردازیم.


سنگ کابینت مشکی

سنگ های ساختمانی یکی از بهترین متریال هایی است که در صنعت ساختمان کاربرد های گوناگون و بسیار زیادی دارند. اصلی ترین دلیل آن هم دوام و ماندگاری بسیار بالا در کنار تنوع فرآوان در طرح و رنگ می باشد. امروزه اکثریت مردم ترجیح می دهند تا از سنگ های مشکی تیره یا سفید روشن در فضای آشپزخانه خود استفاده کنند.

استفاده از طرح های تیره سنگ به خصوص سنگ کانتر و کابینت مشکی، وقار و جلوه ای نیرومند در آشپزخانه پدید می آورد. به طور کلی انتخاب رنگ و طرح مناسب برای سنگ کابینت، نیازمند توجه به سبک کلی دکوراسیون آشپزخانه است. در برخی از آشپزخانه ها شاید لازم باشد از تضاد رنگی استفاده کنید تا فضا زیبا تر و چشم گیر تر شود.

سنگ کابینت مجستیک رز

جنس سنگ کابینت

سایز های مختلف سنگ کابینت مشکی، در جنس ها، طرح ها و نمونه های مختلفی در بازار عرضه می شوند. رنگ مشکی ممکن است خالص و تیره، روشن و ساده، براق یا ممات و در ترکیب با خطوط و دانه های رنگی باشد. اغلب سنگ هایی که به عنوان سنگ کابینت فرآوری می شوند در ابعاد عرض 60 طولی برش می خورند. اما فضای آشپزخانه شامل کانتر و میز ناهار خوری، کابینت و فضای بین کابینتی می باشد. از این رو عمدتا از سنگ های اسلب برای محیط آشپزخانه استفاده می کنند. زیرا علاوه بر زیبایی منحصر به فرد سنگ های اسلب، می توان آن ها را در ابعاد مختلف برش داد و ابزار های مختلفی بر روی آن ایجاد کرد.

از آنجایی که آشپزخانه محلی است که دائما با رطوبت و مواد اسیدی خانگی مانند آبلیمو و آبغوره در تماس است، از این رو سنگی که برای این محل انتخاب می کنید باید مقاومت ها و ویژگی های لازم را دارا باشد. سنگ کابینت می تواند از جنس مرمر، گرانیت، چینی یا کریستالی و مرمریت باشد. در ادامه به معرفی هر یک از آنها اشاره می کنیم.

 

انواع سنگ مناسب برای فضای آشپزخانه و کابینت

سنگ گراینت و شبه گرانیت:

گرانیت، سنگی طبیعی و مقاوم است که به نگهداری چندانی نیاز ندارد. این سنگ ها بهترین گزینه برای فضا و محیط آشپزخانه هستند. زیرا که نسبت به مواد شیمیایی خانگی بسیار مقاوم هستند و به هیچ عنوان دچار لک و یا رنگ پریدگی نمی شوند. این سنگ ها جذب آب بسیار ناچیزی دارند و نسبت به رطوبت مقاومت فوق العاده خوبی دارند. از معروف ترین سنگ های گرانیت و شبه گرانیت مشکی می توان اشاره کرد به:

سنگ اسلب گرانیت مشکی

سنگ های چینی یا کریستالی

شاید اکثریت مردم فکر کنند که این سنگ ها از کشور چین وارد کشور می شوند، اما عمده ی این سنگ ها از معادن داخل کشور استخراج و تولید می شوند. این سنگ ها به دلیل بافت کریستالی ریز یا درشت به سنگ کریستالین ماربل معروف هستند. سنگ های چینی قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سنگ های گرانیت مشکی دارند و تنوع در طرح و نقش آنها نیز فرآوان است.

این سنگ ها بسیار زیبا هستند و به هیچ عنوان دچار لکه نمی شوند. نظافت این سنگ ها بسیار آسان است و نسبت به رطوبت مقاوم هستند. از معروف ترین آنها باید اشاره نمود به:

اسلب مشکی الیگودرز

سنگ مرمریت مشکی

مرمریت مشکی سنگی بسیار با دوام و کاربردی است که به عنوان سنگ کانتر و کابینت در ایران بسیار استفاده می شود. سنگ های مرمریت به دلیل آهکی بودن، در تماس با مواد اسیدی بسیار واکنش پذیر هستند و انتخاب درست و صحیح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نگهداری این سنگ ها بسیار مهم است زیرا عمدا این سنگ ها در هنگام تماس با مواد مختلف شیمیایی، دچار لک می شوند. از این رو توصیه می شود که حتما این سنگ ها با استفاده از مواد نانو، پوشیده شوند تا ظاهر زیبای خود را با گذشت زمان از دست ندهند.

قیمت این سنگ ها به مراتب از سنگ های چینی و گرانیت بسیار ارزان تر است. از معروف ترین و پر مصرف ترین آنها باید اشاره کرد به:

اسلب مرمریت نجف آباد کم خط

سنگ مشکی کوارتز

یکی از بهترین سنگ های مشکی کانتر و کابینت، سنگ کوارتز مشکی است که از ویژگی های خوب این سنگ می توان اشاره به استحکام بالا و دوام آن، و در عین حال زیبایی آن اشاره کرد. این سنگ به نگهداری کمی احتیاج دارد و در طرح های مختلف، از مشکی مات با رگه های و دانه های سفید گرفته تا مشکی یک دست براق، عرضه می شوند. قیمت این سنگ ها نیز متفاوت و نسبتا بالا است و در ایران طرفدار چندان زیادی ندارد.

اگر قصد دارید تا سنگی بادوام و زیبا در فضای آشپزخانه ی خود استفاده کنید و در انتخاب آن تردید دارید، می توانید جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. بازرگانی سنگ هویدا با ارائه ی یک شوروم اسلب در قم و اصفهان، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط