اسلب مرمریت مارشال سوپر

اسلب مرمریت مارشال

فهرست مطالب این نوشته

اسلب مرمریت مارشال یکی از شناخته شده ترین سنگ های مرمریت مشکی است که در سطح آن رگه های اسپایدری سفید می باشد. این سنگ اغلب به صورت اسلب تولید می شود و در قسمت های مختلف ساختمان کاربرد دارد.


سنگ اسلب مرمریت مارشال

سنگ مرمریت مارشال دارای زمینه رنگی مشکی و تیره است که در سطح آن رگه های اسپایدری سفید و گاها طلایی مشاهده می شود. این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمریت گلدن بلک دارد با این تفاوت که گل ها و دانه های سطح سنگ مارشال درشت تر است. این سنگ از دانه بندی درشت تری نسبت به سایر سنگ های مشکی مشابه خود برخوردار است.

سنگ اسلب مارشال دارای معادن مختلفی می باشد که دو سورت اصلی آن عبارتند از:

مرمریت بلک مارشال:

در سطح سنگ اسلب بلک مارشال رگه های سفید و روشن بیشتری نسبت به رگه های طلای مشاهده می شود. این سنگ به اسلب مارشال بلک اند وایت نیز شهرت دارد.

مرمریت گلدن مارشال:

مرمریت گلدن مارشال نیز دارای زمینه ی تیره همراه با رگه های اسپایدری و درشت طلایی می باشد. در بافت این سنگ رگه های سفید کمتری دیده می شود. هر دوی این سنگ ها در ابعاد اسلب، تایل و پلاک های عرض 40 طولی برش و به صورت صیقلی فرآوری می شوند. سنگ اسلب مارشال ویژگی های بسیار خوبی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

سنگ اسلب مارشال

ویژگی های سنگ اسلب مارشال

مهمترین مشخصه سنگ های مرمریت تراکم بالای این سنگ ها در کنار استحکام بسیار خوب آنها می باشد. سنگ مرمریت مارشال یکی از بی نظیر ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شود که کیفیت خارق العاده ای دارد. از بهترین ویژگی های این سنگ باید اشاره نمود به:

سنگ مشکی مارشال از تراکم بسیار بالایی برخوردار است و تخلخل در بافت این سنگ به سختی شناسایی می شود. به همین دلیل نسبت به فشار و سایش مقاومت فوق العاده خوبی دارد و نسبت به ضربه نیز بسیار مقاوم است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سنگ در مقایسه با سایر سنگ های مرمریت، جذب آب بسیار ناچیز آن می باشد. این سنگ نسبت به رطوبت نیز بسیار مقاوم است و می تواند گزینه ی مناسبی برای قسمت های مرطوب همچون حمام های مستر باشد.

ساب پذیری فوق العاده عالی این سنگ و سطح براق و درخشان آن از دیگر مزیت های خوب این سنگ محسوب می شود. سنگ مرمریت مارشال نور را به خوبی منعکس می کند و حس خوب و دلنشینی به محیط اطراف خود منتقل می نماید.

این سنگ نسبت به مواد اسیدی و شیمیایی خانگی همچون آبلیمو و آبغوره بسیار مقاوم است. سنگ اسلب مارشال همچون سنگ های چینی مشکی الیگودرز و یا سنگ های اسلب گرانیت مشکی، به هیچ عنوان دچار لک نمی شود و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

اگرچه این سنگ گزینه ی خوبی برای فضای آشپزخانه و استفاده به عنوان سنگ کابینت است، با این حال بهتر است سنگ ها توسط ماده آبگریز نانو، پوشش داده شوند. از بهترین گزینه ها برای محیط آشپزخانه، باید سنگ اسلب مجستیک رز را معرفی کرد.

 

کاربرد های سنگ اسلب مرمریت مارشال

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، سنگ های ساختمانی لوکس را در ابعاد بسیار بزرگ اسلب توسطح دستگاه هایی همچون اره و مولتی وایر تولید می کنند. این روش ضایعات سنگ کمتری نسبت به ابعاد تایل تولید می کند ولی به دلیل مشکلات در فرآوری آنها، سنگ های اسلب از قیمت بالاتری نسبت به سایر ابعاد برخوردار هستند.

از سنگ های اسلب مرمریت، بیشتر در قسمت های داخلی ساختمان استفاده می کنند. از جمله:

  • لابی ساختمان های مسکونی و اداری لوکس
  • سنگ کف لابی هتل ها و مجتمع های تجاری
  • سرویس های بهداشتی و حمام های مستر
  • سنگ رویه کابینت و فضای آشپزخانه
  • دکوراتیو و ویترین مغازه های لوکس
  • میز های پیشخوان مراکز عمومی
  • دستگاه پله، پاگرد ها و دیواره های دستگاه پله
  • قاب دور آسانسور و سنگ کف آن
  • دکوراسیون داخلی واحد های مسکونی لوکس
  • ساخت میز ناهار خوری رستوران ها

 

معدن سنگ مرمریت مارشال

معدن سنگ مرمریت بلک مارشال با استخراج ماهیانه بیش از هزار تن و ذخیره حدود یک میلیون تن در استان مرکزی، شهرستان خمین و در نزدیکی روستای رباط مراد واقع گردیده است. این سنگ دارای چندین سینه کار مختلف می باشد که مشهور ترین معدن استخراج آن، معدن پورحسنی می باشد. این سنگ علاوه بر استفاده در داخل کشور، به کشور های بسیار زیادی در ابعاد اسلب و تایل صادر می گردد. برخی از سورت های این سنگ ممکن است شباهت زیادی به سنگ اسلب مرمریت اسپایدر داشته باشند. دلیل آن هم رگه های اسپایدری موجود در سطح هر دو سنگ است.

 

اسلب مرمریت مارشال سوپر

قیمت سنگ اسلب مرمریت مارشال

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های اسلب مرمریت مشکی تاثیر گذار هستند. مثلا از مهمترین آنها می توان به سورت سنگ و تم رنگی آن اشاره نمود. هر چقدر این سنگ تیره تر باشد و رگه ها و لکه های سطح آن کمتر و منظم تر باشند، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

این سنگ در ابعاد مختلف تولید می شود. هر چقدر ابعاد و ضخامت سنگ ها بیشتر باشد، به دلیل دشواری در تولید و فرآوری آنها، قیمت بیشتری پیدا می کنند. سنگ های اسلب به صورت پشت توری و اپوکسی شده فرآوری می شوند تا نسبت به ضربه مقاوم باشند و در هنگام حمل و نقل دچار ترک خوردگی نشوند.

از دیگر معیار های بسیار مهم و تاثیر گذار در قیمت سنگ، کیفیت ساب و فرآوری است. هر چقدر ساینده های سطح سنگ از جنس مرغوب تری باشند، سنگ ساب بهتری خورده و سطح آن براق و درخشان تر می گردد. با همه ی این توصیفات، سنگ اسلب مارشال از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های مشابه خود برخوردار است. برای سفارش و خرید این سنگ، حتما با ما تماس بگیرید. 

از دیگر نمونه های مشابه می توان اشاره نمود به: سنگ اسلب لاشتر و سنگ اسلب نجف آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »