گرانیت فیروزه ای TV وال

سنگ تی وی روم و فضای پشت تلویزیون

فهرست مطالب این نوشته

در ساختمان های مجلل از سنگ ها در فضا سازی ها و دکوراسیون های داخلی از جمله سنگ تی وی روم و سنگ پشت تلویزیون استفاده می شود.سنگ های به کار رفته در فضای داخلی ساختمان، انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.


متریال های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

سنگ ها از نظر ویژگی، کاربرد های گوناگونی دارند. در طراحی دکوراسیون های داخلی ساختمان، معمولا از سنگ های ساختمانی با ابعاد بزرگ یا اسلب استفاده می شود. اسلب های نیز از نظر رنگ و طرح و جنس، تنوع بسیار زیادی دارند و بسته به سلیقه و سفارش مشتری می توانند از متری 500 هزار تومان تا متری 10 میلیون قیمت داشته باشند.

در ساختمان های لوکس از سنگ های اسلب به عنوان سنگ رویه کابینت، سنگفرش واحد و پذیرایی ساختمان، سرویس های بهداشتی و حمام های مستر، سنگ پشت تلویزیون یا تی وی وال، اتاق خواب ها و … استفاده می شود. البته سنگ های اسلب هرکدام ویژگی های منحصر به فردی دارند و متناسب با آن در ساختمان استفاده می شوند.

سنگ تی وی وال

ویژگی های کلی سنگ های اسلب

سنگ های اسلب با توجه به جنس و نوع شان، مزیت های مختلفی دارند. با پیشرفت علم و فناوری، تولید سنگ اسلب موجب کاهش ضایعات سنگ و پرتی آن شده است. اما فرآوری آن با مشکلاتی برخوردار است. ویژگی هایی که سنگ های اسلب باید داشته باشند، عبارتند از:

به دلیل ابعاد بزرگ سنگ های اسلب، در فرآوری آن برای افزایش مقاومت فشاری آن، از توری های فایبرگلاس استفاده می کنند. با چسباندن توری فایبرگلس و اپوکسی به پشت سنگ، مقاومت سنگ نسبت به فشار و ضربه را افزایش می دهند.

این سنگ ها طرح و نقش سنگ را به زیبایی جلوه می کنند و استفاده از آن در هر فضایی، شکوه خاصی به اطراف خود می بخشد. استفاده از برخی از سنگ های اسلب فضایی کلاسیک و سنتی را بوجود می آورد.

معمولا سنگ اسلب را به صورت بوک مچ و فورمچ فرآوری می کنند. به دو برگ سنگ اسلب که هنگام قرار گیری در کنار یکدیگر، طرح آنها در همدیگر به صورت قرینه ادامه پیدا می کنند، اسلب بوک مچ می گویند. معمولا سنگ پشت تلوزیون یا تی وی روم ها، به صورت بوک مچ یا فورمچ(چهار ورق سنگ اسلب) می باشد.

اسلب ها همانند سنگ های تایل، به صورت صیقلی، چرمی، بوش همر، هوند یا مات و … قابل فرآوری هستند. مثلا سنگ اسلب لاشتر را به روش های مختلفی تولید و فرآوری می کنند.

 

سنگ های مناسب برای TV روم ها و فضا های دکوراتیو:

به طور کلی برای ایجاد فضایی زیبا و محیطی دلباز از سنگ های اسلب در انواع و اقسام فرآوری از جمله فرآوری صیقلی،بوش همر، چرمی، هوند استفاده می کنند. استفاده از سنگ های آنتیک، دکوراتیو و تیشه ای در فضا سازی های داخلی و تی وی روم ها نیز امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

سنگ مرمر:

این سنگ قابلیت عبور نور را از خود دارد و به جرعت می توان گفت که از زیبا ترین سنگ ها به حساب می آید. می توان با نور پردازی هایی به این سنگ، فضایی بسیار زیبا را به وجود آورد. این سنگ به عنوان لوکس ترین سنگ جهان شناخته می شود و قیمت بسیار بالایی دارد. سنگ آلاباستر، یکی دیگر از انواع سنگ ساختمانی است که نور را از خود عبور می دهد. اما ویژگی های آلاباستر با مرمر یکسان نیست. معروف ترین سنگ های مرمر، اسلب مرمر سبز و سنگ اسلب مرمر آبی می باشد. از این سنگ به عنوان سنگ پشت تلویزیون و فضای تی وی روم استفاده بسیار زیادی می شود.

اسلب مرمر آبی

سنگ اسلب مرمریت:

تنوع در رنگ و طرح سنگ های مرمریت بی شمار است، از این رو با توجه به سلیقه ی طراح می توان از اسلب های بوک مچ این سنگ در رنگ و طرح دلخواه استفاده شود. این سنگ ها به دلیل جنسیت بسیار خوب، در هر فضایی قابل استفاده هستند. اما به دلیل انواع مختلف آنها، قبل از استفاده در محیط های خاص، حتما مشورت بگیرید. از معروف ترین سنگ های مرمریت، باید به اسلب مرمریت نجف آباد، اسلب مرمریت مارشال، و سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک در تم رنگی مشکی اشاره نمود. این سنگ ها قیمت متوسطی دارند.

اسلب مرمریت لاشتر

سنگ چینی یا کریستالی:

این سنگ ها ساب پذیری فوق العاده خوبی دارند و در فرآوری صیقلی این سنگ ها، سطح سنگ بسیار درخشان است. رگه های موجود در سطح این سنگ و سایر ویژگی های آن، موجب جذب طرفدارن زیادی شده است. این سنگ ها نسبت به مرمریت ها، از مقاومت و کیفیت بالاتری برخوردار هستند. این سنگ ها معمولا در تم های رنگی مشکی و سفید یافت می شوند. بر عکس نام این سنگ ها، معدن آنها در ایران قرار دارد و تولید و فرآوری آن نیز در ایران صورت می گیرد.

معروف ترین اسلب های چینی، سنگ اسلب بیانکو، اسلب سفید اسکاتو، سنگ اسلب مشکی الیگودرز، اسلب چینی سایمان و اسلب نیریز اشاره کرد. قیمت این سنگ ها نسبت به سنگ های مرمریت، یک مقدار بیشتر است.

اسلب پرسین اسکاتو

سنگ اسلب تراورتن:

از سنگ های تراورتن نیز می توان در فضا های داخلی و یا تی وی روم ها استفاده نمود. این سنگ ها از نظر مقاومت سایشی و فشاری، نسبت به سایر سنگ های ساختمانی ضعیف تر هستند زیرا بافت متخلخلی دارند. وزن سبک این سنگ ها سبب گردیده تا از آنها به عنوان پوشش دیوار ها و یا سنگ پشت تلویزیون نیز استفاده شود. قیمت این سنگ ها متوسط است.

سنگ اسلب تراورتن دره بخاری

اسلب گرانیت:

سنگ های گرانیت به عنوان مستحکم ترین و با دوام ترین سنگ های ساختمانی شناخته می شوند. از این سنگ ها می توان در هر فضایی بدون داشتن دغدغه ی خرابی، استفاده نمود. از معروف ترین گرانیت های داخلی باید به گرانیت مشکی زبرا، اسلب گرانیت جنگلی و سنگ گرانیت فیروزه ای اشاره نمود. گرانیت های صادراتی بسیار زیادی هستند که از نظر زیبایی منحصر به فرد هستند. از معروف ترین آنها باید به اسلب گرانیت بلک تاروس اشاره نمود. قیمت این سنگ ها نیز بسیار بالا است و بیشتر در ساختمان های لوکس استفاده می شود.

سنگ اسلب گرانیت مشکی

سنگ های آنتیک و دکوراتیو:

استفاده از سنگ های دکوراتیو در طراحی دکوراسیون های داخلی بسیار مرسوم است. سنگ های آنتیک فضایی بسیار زیبا را به وجود می آورند. تنها مشکل این سنگ ها، نظافت آنها می باشد. به دلیل سطح زبر، غبار را به خود می گیرند و نظافت آنها سخت است. اما از نظر قیمتی، نسبت به سنگ های اسلب، قیمت بسیار مناسب تری دارند. البته وزن بالای این سنگ ها، از دیگر معایب آن به شمار می رود. از این سنگ ها نیز به عنوان سنگ پشت تلویزیون استفاده می کنند.

سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی

بازرگانی سنگ هویدا با ارائه فروش سنگ با بهترین کیفیت و قیمت بسیار رقابتی در دو استان اصفهان و استان قم، آماده همکاری با مهندسان و سازندگان می باشد. برای اطلاعات بیشتر و خرید انواع سنگ ساختمانی، حتما با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ کف واحد های مسکونی
اخبار و مقالات

سنگ کف واحد های مسکونی

انتخاب سنگی مناسب به عنوان کفپوش واحد های مسکونی، علاوه بر به وجود آوردن فضایی زیبا و دلنشین، عمر بسیار خوبی می تواند داشته باشد.

ادامه مطلب »
اخبار و مقالات

سنگ کف سالن

انتخاب بهترین سنگ برای کف سالن های پذیرایی و لابی هتل ها از اهمیت بالایی برخوردار است. سنگ کف سالن ها علاوه بر زیبایی باید

ادامه مطلب »
اخبار و مقالات

سنگ رویه کابینت

از آنجایی که محیط آشپزخانه تقریبا در تماس با انواع مواد اسیدی و شیمیایی خانگی از جمله آبلیمو و آبغوره است، از این رو انتخاب

ادامه مطلب »