سنگ کف واحد های مسکونی

سنگ کف واحد های مسکونی

فهرست مطالب این نوشته

انتخاب سنگی مناسب به عنوان کفپوش واحد های مسکونی، علاوه بر به وجود آوردن فضایی زیبا و دلنشین، عمر بسیار خوبی می تواند داشته باشد. در این مقاله به معرفی برخی از سنگ های مناسب برای کف واحد های مسکونی می پردازیم.

سنگ مناسب کف واحد های مسکونی

انتخاب سنگی مناسب برای کف سالن های پذیرایی ساختمان های مسکونی و یا لابی ساختمان ها و هتل ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. سنگی که به عنوان کفپوش سالن ها و فضا های بزرگ و پر رفت و آمد انتخاب می شود علاوه بر زیبایی، باید ویژگی های لازم را دارا باشد.

ویژگی های مورد نیاز سنگ کف واحد

سنگ های ساختمانی مناسب برای کف واحد های مسکونی و یا لابی ها، علاوه بر زیبایی باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

·       مقاومت فشاری بالا

·       مقاومت سایشی بالا

·       مقاوم در برابر خط و خش

·       جذب آب ناچیز

·       تراکم عالی

·       ساب پذیری خوب و سطح براق و آینه ای

·       ضخامت مناسب

جنس سنگ کف واحد مسکونی

سنگ های مورد استفاده به عنوان کف مکان های پر رفت و آمد، باید تراکم بالا و مقاومت فشاری بالایی نیز داشته باشند.

·       سنگ چینی: سنگ های چینی غالبا به رنگ سفید روشن همراه با رگه های طوسی و مشکی رنگ می باشند. سنگ های چینی نیریز، ازنا و الیگودرز جزو محبوب ترین سنگ های چینی به حساب می آیند.

 

·       سنگ مرمریت: سنگ های مرمریت، به دلیل تنوع رنگی بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب جزو بهترین گزینه ها برای انتخاب به عنوان سنگ کف ساختمان می باشد.

از بهترین سنگ های مرمریت روشن می توان اشاره کرد به سنگ مرمریت هرسین، مرمریت خوی، مرمریت دهبید، مرمریت کاشمر و … .

سنگ مرمریت پارادایس به رنگ کرم، بهترین گزینه برای پروژه های بزرگ به حساب می آید. زیرا تولید این سنگ بسیار انبوه، و بازی رنگ سنگ بسیار کم است.

 

·       سنگ مرمر: سنگ مرمر جزو لوکس ترین و بی شک جزو زیبا ترین سنگ های جهان محسوب می شود. مقاومت فشاری و سایشی بالای این سنگ و همینطور ساب پذیری عالی آن، از دلایل محبوبیت مرمر به حساب می آیند. سنگ های مرمر جزو گران ترین سنگ های ساختمانی در مقایسه با سایر سنگ ها به حساب می آیند. از این رو از مرمر بیشتر در ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود.

 

سنگ های گرانیت نیز می توانند گزینه ی خوبی برای استفاده در کف ساختمان ها باشند. سنگ های گرانیت نطنز و نهبندان، جزو محبوب ترین سنگ های گرانیت به حساب می آیند.

اما اغلب از سنگ های گرانیت در مکان های عمومی پر رفت و آمد استفاده می شود. مانند سالن های عمومی، کف پاساژ ها و یا سنگ کف پارکینگ.

سنگ های تراورتن به دلیل تراکم نسبتا پایین نسبت به سنگ های ذکر شده، گزینه ی مناسبی برای کف واحد های مسکونی نیست. زیرا که به مرور زمان باعث شکستگی می شود و از بین می رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت انواع سنگ ساختمانی با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش: حسین موسوی
شماره تلفن همراه : 09129529767
ایمیل: www.hoveidastone@gmail.com
آدرس صفحه اینستاگرام: Hoveyda.stone@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط