سنگ تراورتن عسلی تکاب

سنگ تراورتن عسلی تکاب

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن تکاب در تم های رنگی مختلف شکلاتی، عسلی، کرم و سفید یافت می شوند. این سنگ یکی از باکیفیت ترین سنگ های ساختمانی است که قیمت مناسبی نیز دارد. سنگ تراورتن عسلی تکاب به صورت های مختلف موج دار، بی موج، موج پیچ و یا دندی موجود است.


سنگ تراورتن عسلی تکاب

تراورتن، نوعی سنگ رسوبی و تزیینی به‌شمار می‌رود که از بجا ماندن رسوبات چشمه‌های آب گرم بوجود می آید. حفرات موجود در این سنگ به دلیل فضای اشغال شده توسط گازهای موجود در آب های گرم منبع رسوب‌گذاری می باشد. تراورتن تکاب نیز یکی از باکیفیت ترین، محبوب ترین و زیبا ترین سنگ های ساختمانی است. منطقه ی تکاب غنی از معادن سنگ تراورتن است که از این معادن سنگ در تم های رنگی مختلف سیلور، دودی، خرمایی، شکلاتی، عسلی، کرم و سفید استخراج می شود.

سنگ تراورتن عسلی تکاب یکی از پر کاربرد ترین و پر فروش ترین سنگ هایی است که در چند سورت مختلف موجدار، بی موج، موج پیچ یا دندی و سوپر یکدست موجود است. این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ تراورتن دره بخاری دارد با این تفاوت که سنگ تکاب از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار است. عمده ی تولید تراورتن تکاب در استان اصفهان و در کارخانجات سنگ شهرک رضوانشهر و محمود آباد صورت می گیرد. صنایع سنگ هویدا نیز با تولید این سنگ در سورت های بسیار زیاد و مختلف و ارائه ی فروش با قیمت مناسب، آماده ی همکاری با سازندگان و انبارداران است.

 

ویژگی های تراورتن تکاب

اصلی ترین ویژگی سنگ های تراورتن، خلل و فرج موجود در بافت سنگ است. این تخلخل به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل می کند و مقاومت سنگ را در برابر آتش سوزی افزایش می دهد. جذب آب سنگ های تراورتن نیز با استفاده از مواد رزین و ماستیک باکیفیت برطرف شده و به صفر رسیده است. از ویژگی های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

از سنگ تراورتن عسلی تکاب می توان در نمای بیرونی مناطق با آب و هوای گرمسیر، سردسیر و مرطوب استفاده کرد. این سنگ سازگار با هر نوع آب و هوای مناطق مختلف کشور ایران است. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

این سنگ به دلیل بافت متراکم و تخلخل کمتر در مقایسه با دیگر سنگ های تراورتن، ساب پذیری فوق العاده عالی و سطح براق و درخشانی دارد. تراورتن تکاب به خوبی نور را منعکس می کند و فضای زیبا و دلنشینی را بوجود می آورد.

چسبندگی سنگ تکاب با ملات بسیار عالی است و از این سنگ می توان در نمای ساختمان های بلند و مرتفع استفاده کرد.  تنوع بسیار خوب در سورت های این سنگ، از دیگر ویژگی های آن است.

تراورتن عسلی تکاب را می توان در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه به راحتی تامین نمود. این سنگ قیمت بسیار مناسبی دارد و از نظر استحکام و مقاومت، کم نظیر است.

تراورتن عسلی تکاب بی موج

کاربرد های کلی این سنگ در ساختمان

سنگ تکاب به خاطر خاصیت تخلخل بسیار خوب و مناسب آن بهترین گزینه برای نماهای داخلی و بیرونی ساختمان است. این تخلخل باعث می‌شود که دوغاب سیمان در این فضاها نفوذ پیدا کند و به عنوان یک اسکوپ طبیعی عمل نماید. البته اسکوپ کردن سنگ نما طبق آیین نامه مهندسی الزامی است.

ترکیب تراورتن عسلی تکاب با سنگ های سفید همچون ترامیت میاندوآب یا تراورتن سفید عباس آباد، نمای فوق العاده زیبا و خاصی را خلق می کند. از کاربرد های کلی این سنگ در ساختمان باید اشاره کرد به:

  • نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان، دیوار پارکینگ یا لابی ساختمان
  • سنگ بغل پله و سنگ کف پله محیط های بیرونی ساختمان
  • سنگفرش حیاط و پشت بام
  • قرنیز دیوار ها
  • ساخت صراحی، نرده سنگی و ابزار های برجسته ی نمای رومی
  • استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام ها به صورت صیقلی و چرمی

 

قیمت تراورتن عسلی تکاب 

پارامتر های مختلف و بسیار زیادی هستند که در قیمت نهایی سنگ های تراورتن تاثیر می گذارند. به عنوان مثال هر چقدر قد و پای سنگ های پلاک عرض 40 طولی بلند تر باشد، قیمت سنگ بیشتر است. قد و پای سنگ های تراورتن تکاب اگر بالای دو متر باشد، سنگ در دسته ی شمش قرار می گیرد. ضخامت سنگ ها نیز در قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد. ضخامت استاندارد سنگ های طولی 1.8 سانتی متر است که به راحتی اسکوپ می شوند و قابلیت برش پذیری خوبی پیدا می کنند.

کیفیت ساب، رزین، ماستیک و دیگر متریال های مورد استفاده در فرآوری سنگ، تاثیر فراوانی در قیمت نهایی سنگ دارد. هر چقدر متریال مورد استفاده باکیفیت تر باشد، طول عمر زیبایی سنگ افزایش پیدا می کند. سنگ های تراورتن موج دار معمولا قیمت مناسب تری نسبت به سنگ های بی موج دارند و سنگ های تراورتن دندی (موج پیچ) معمولا قیمت بیشتری نسبت به سنگ های موجدار و بی موج دارند.

فاصله ی کارخانه سنگبری تا معدن نیز در قیمت نهایی سنگ تاثیر می گذارد و هر چقدر این فاصله کمتر باشد، قیمت سنگ نیز کمتر می شود. شایان ذکر است که اصفهان قطب تولید سنگ ساختمانی در خاورمیانه است و غالبا سنگ های تراورتن را می توان با قیمت مناسب تر از شهرک های صنعتی رضوانشهر و محمود آباد اصفهان تهیه کرد. کارخانجات سنگبری هویدا نیز با تولید انواع سنگ تراورتن و ارائه ی فروش با بهترین قیمت، آماده ی همکاری با سازندگان، مهندسان، معماران، تجار و صادر کنندگان و انبارداران می باشد. عکس زیر مربوط به سنگ تراورتن کرم عسلی تکاب موج دار در سایز و بسته بندی صادراتی است.

معدن سنگ تراورتن تکاب

معدن سنگ تراورتن تکاب در نزدیکی روستای آق بلاغ همدان از توابع شهرستان تکاب، در جنوب استان آذربایجان غربی واقع گردیده است. این معدن بسیار وسیع، سینه کار های مختلف و بسیار زیادی دارد که از هر کدام از این سینه کار ها، سنگ باکیفیت استخراج می شود. صادرات کوپ خام تراورتن تکاب و سنگ های بریده شده ی آن در ابعاد مختلف فرشی و طولی از گذشته تا به امروز توسط تجار به کشور های بسیار زیادی صورت گرفته است. از دیگر سنگ های باکیفیت، محبوب و صادراتی می توان اشاره کرد به:

تراورتن آبگرم محلات _ سنگ تراورتن عسلی یزد _ تراورتن حاجی آباد ممتاز _ سنگ تراورتن ارزان نما

 

کلام آخر قبل از خرید سنگ ساختمانی

کارخانه های تولیدی بسیار زیادی هستند که سنگ تراورتن در حال تولید هستند. اما قبل از خرید سنگ تراورتن نما باید به چند نکته دقت کنید تا خرید موفق و بسیار خوبی داشته باشید. پارامتر هایی که در رابطه با قیمت نهایی سنگ ذکر شد را قبل از خرید سنگ به خوبی مطالعه کنید. در نظر داشته باشید که هیچ ارزانی بی علت نیست.

سنگ های تراورتن عسلی بسیار زیادی هستند که از نظر ظاهری شباهت زیادی به تراورتن تکاب دارند. ممکن است برخی از تولید کنندگان سنگ مشابهی را به عنوان سنگ تکاب بفروش برسانند که ویژگی و کیفیت خوبی مشابه تکاب نداشته باشد. از این رو برای خرید سنگ حتما به کارخانه های معتبر رجوع کنید. سنگ ها بهتر است چسبی نباشند زیرا که سنگ های چسبی ممکن است در حین جابجایی دچار شکستگی شوند. برخی از تولید کنندگان سنگ های تیره را کوره می کنند تا چند لایه تم رنگی سنگ روشن تر شود. سنگ های کوره شده مقاومت فشاری بسیار پایینی دارند. زیرا کوره کردن سنگ ها، آسیب بسیار زیادی به سنگ وارد می کند و سبب ترد شدن سنگ می گردد.

برای خرید سنگ تراورتن تکاب با کیفیت صادراتی و داخلی می توانید با ما مشورت کنید و از مجموعه ی سنگبری ما بازدید فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط