سنگ اسلب سفید ازنا

قیمت سنگ اسلب ازنا

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب ازنا دارای تم رنگی سفید همراه با خطوط ریز تیره رنگ می باشد. این سنگ غالبا به صورت صیقلی و در ابعاد اسلب، تایل و پلاک های طولی فرآوری می شود. قیمت سنگ اسلب ازنا نسبت به نمونه های مشابه خارجی نیز بسیار مناسب است.


سنگ چینی ازنا

سنگ چینی ازنا، یکی از محبوب ترین و مشهور ترین سنگ های کریستال ایرانی می باشد که در ابتدا توسط مرحوم حاج قنبر رحیمی به بهره برداری رسید.

زمینه رنگی این سنگ، سفید همراه با خطوط و رگه های مورب طوسی و مشکی رنگ می باشد. این سنگ به عنوان یکی از باکیفیت ترین سنگ های چینی محسوب می شود که معمولا در ابعاد اسلب تولید و فرآوری می گردد. از نظر ظاهری این سنگ شباهت بسیار زیادی به برخی از سورت های سنگ اسلب الیگودرز و سنگ اسلب نیریز دارد و تنها تفاوت در ویژگی های هر کدام است.

 

ویژگی های سنگ اسلب ازنا

این سنگ کیفیت بسیار خوبی دارد و به دلیل وجود کریستال های بسیار ریز در بافت خود، از تراکم و مقاومت بالایی برخوردار است. سنگ چینی ازنا، قابلیت برش به صورت اسلب و ایجاد قاب و طرح های بوک مچ و فور مچ را دارد. به دو برگ از سنگ اسلب که هنگام کنار هم قرار گرفتن، طرح و نقش هر یک در دیگری به صورت قرینه ادامه پیدا می کند، اسلب بوک مچ می گویند. از بهترین ویژگی های این سنگ می توان اشاره نمود به:

این سنگ مقاومت فشاری بسیار بالایی دارد و نسبت به ضربه و خط و خش نیز بسیار مقاوم است. 

سنگ های چینی ازنا جذب آب بسیار ناچیزی دارند و نسبت به رطوبت، بسیار مقاوم می باشند. از این سنگ ها می توان در محیط های مرطوب مانند حمام ها نیز استفاده نمود.

خاصیت صیقل پذیری فوق العاده خوب این سنگ و سطح براق و درخشان آن، از بهترین مزیت های سنگ های چینی بخصوص سنگ سفید ازنا می باشد. این سنگ قابلیت انعکاس نور دارد و استفاده از آن در هر فضایی، محیط را بزرگ تر و دلنشین تر جلوه می دهد.

قیمت سنگ اسلب ازنا نسبت به نمونه های مشابه خارجی، بسیار مناسب است و جزء محصولات خوش قیمت صادراتی نیز به حساب می آید.

یکی از ویژگی های سنگ چینی ازنا که باید به آن اشاره نمود، مقاومت بسیار بالای آن نسبت به مواد اسیدی و قلیایی خانگی همچون آبلیمو و آبغوره می باشد. این سنگ هنگام تماس با این مواد، دچار لک یا خرابی نمی شود و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. از دیگر سنگ های محبوب و مشابه می توان به سنگ اسلب سایمان و سنگ اسلب پرشین اسکاتو اشاره نمود.

سنگ اسلب ازنا

موارد استفاده از سنگ اسلب ازنا

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، کوپ سنگ ها پس از استخراج از معادن و منتقل شدن به کارخانه ها، توسط دستگاه های مخصوص در ابعاد اسلب برش داده می شوند. این تکنولوژی پرتی و ضایعات سنگ را به شدت کاهش داده و در کنار آن، زیبایی و طرح و نقش طبیعی سنگ را به خوبی به نمایش می گذارد.

از پلاک های این سنگ در گذشته در نمای بیرونی ساختمان، به دلیل مقاومت بسیار خوب آن استفاده می کردند. امروزه از اسلب های این سنگ بیشتر در بخش های داخلی ساختمان استفاده می کنند. از جمله:

  • دیواره نمای بیرونی ساختمان
  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد ها و لابی ساختمان ها
  • رویه کانتر و کابینت آشپزخانه
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • دکوراسیون داخلی واحد ها
  • دکوراتیو و ویترین مغازه های تجاری 
  • بدنه دیوار پارکینگ ساختمان های لوکس
  • میز های پیشخوان اداره ها و دفاتر اداری یا تجاری
  • و …

معمولا سنگ هایی که در فضای آشپزخانه یا حمام ها استفاده می شوند را با استفاده از مواد نانو آبگریز، مقاوم سازی می کنند تا ماندگاری و زیبایی سنگ افزایش پیدا کند. پر کاربرد ترین و محبوب ترین سنگ ها برای فضای آشپزخانه علاوه بر این سنگ، سنگ هایی همچون اسلب مشکی الیگودرز، اسلب مرمریت نجف آباد، مرمریت گلدن بلک و سنگ گرانیت مشکی نطنز می باشد.

 

قیمت سنگ اسلب ازنا سوپر

قیمت سنگ های اسلب ازنا، به عواملی همچون ابعاد سنگ، ضخامت سنگ، کیفیت برش و فرآوری سنگ و سورت یا میزان رگه های سطح سنگ بستگی دارد. مثلا سطح سنگ هر چقدر سفید تر و بدون لکه و رگه باشد، به اصطلاح در سورت سوپر قرار می گیرد و قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

ابعاد و ضخامت سنگ های اسلب هر چقدر بزرگ تر و بیشتر باشد، باعث افزایش قیمت سنگ می گردد. ضخامت سنگ های اسلب معمولا 2 سانت و 3 سانتی متر می باشد.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ، علاوه بر تاثیر بسیار زیادی بر قیمت سنگ، می تواند در طول عمر و ماندگاری سنگ نیز موثر باشد. جنس مواد رزین و اپوکسی استفاده شده، کیفیت ساب سنگ و میزان درخشندگی سطح سنگ و … از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر قیمت سنگ می باشد.

سنگ اسلب بوک مچ ازنا

معدن سنگ چینی ازنا

معدن این سنگ در استان لرستان در فاصله 24 کیلومتری شهرستان درود و شهر ازنا واقع گردیده است. این معدن به عنوان یکی از قدیمی ترین معادن سنگ ایران محسوب می شود که گذشته تا به امروز، کاربرد های بسیار زیادی در صنعت ساختمان داشته است. امروزه سنگ های اسلب این معدن به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »