اسلب بوک مچ مرمر

اسلب بوک مچ مرمر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های مرمر، به دلیل عبور قابلیت عبور نور از خود، جزو محبوب ترین سنگ های دنیا می باشد. این سنگ در طرح های متنوع به صورت اسلب بوک مچ مرمر و یا فورمچ نیز قابل فرآوری است.


سنگ اسلب بوک مچ مرمر

سنگ های مرمر جزو محبوب ترین سنگ های ساختمانی می باشند. کشور هایی همچون ایران و ایتالیا، از کشور های غنی از معادن سنگ مرمر هستند که به صورت انبوه در حال تولید و صادرات این سنگ زیبا می باشند. یکی از ویژگی های سنگ مرمر در ایران، تنوع بی شمار در طرح و رنگ می باشد.

رگه های موجود در سطح این سنگ ناشی از وجود کانی های مختلف در بافت این سنگ است. البته این رگه ها به سنگ زیبایی منحصر به فردی می بخشد، به همین دلیل است که اکثرا این سنگ را به صورت اسلب و در ابعاد بزرگ برش و فرآوری می کنند. 

اسلب بوک مچ مرمر زیتونی

ویژگی های سنگ مرمر

به جرعت می توان گفت که سنگ های مرمر در دسته ی مستحکم ترین سنگ های طبیعی جهان قرار دارند. بهترین و منحصر به فرد ترین قابلیت این سنگ، عبور نور از خود می باشد به گونه ای که با نور پردازی و بک لایت، می توان به زیبایی سنگ افزود و محیطی زیبا و دلنشین بوجود آورد. رگه های رنگی موجود در این موجب این شده تا این سنگ را به صورت قاب های بوک مچ و فور مچ تولید و فرآوری کنند.

  •  تراکم بسیار بالا
  •  مقاومت بسیار بالا
  •  جذب آب صفر
  •  تنوع رنگی بالا
  •  سطح براق و صیقلی
  •  قابلیت عبور نور از خود
  •  قابلیت فرآوری به صورت بوک مچ و فورمچ

سنگ اسلب مرمر

کاربرد های اسلب مرمر بوک مچ و فورمچ

از اسلب های بوک مچ و فورمچ مرمر در فضا های عمومی ساختمان های مسکونی و تجاری به عنوان پوشش دیوار و یا کف پوش کاربرد دارد.

به دلیل جذب آب بسیار ناچیز سنگ مرمر، از اسلب های آن به صورت بوک مچ و یا فور مچ در حمام های مستر و سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

این سنگ بهترین گزینه برای استفاده در فضای آشپزخانه به عنوان سنگ کابینت و رویه کانتر می باشد. زیرا که مقاومت بسیار خوبی در برابر مواد شیمیایی و اسیدی خانگی دارد و به هیچ عنوان تخریب نمی شود.

از اسلب بوک مچ مرمر نیز در فضا های دکوراتیو و TV روم ها استفاده می شود.

سنگ های مرمر به دلیل خاصیت عبور نور از خود و وجود تنوع فراوان در طرح و رنگ، معمولا به صورت اسلب و اکثرا اسلب های بوک مچ و فورمچ فرآوری شده و به نقاط مختلف جهان صادر می شود. از معروف ترین و باکیفیت ترین سنگ های اسلب مرمر سفید جهان می توان به سنگ اسلب سفید قروه اشاره نمود.

اسلب بوک مچ مرمر

قیمت سنگ اسلب بوک مچ مرمر

فرآوری سنگ ها در ابعاد اسلب و به صورت بوک مچ یا فورمچ از دشواری زیادی برخوردار است و مشکلات خاص خود را دارد. به همین دلیل سنگ های اسلب بوک مچ مرمر قیمت بالاتری نسبت به سایر ابعاد دارند. اما فرآوری به صورت اسلب، پرتی سنگ را کاهش می دهد و سبب بهینه سازی در قیمت سنگ می گردد.

با این حال پارامتری های بسیار زیادی بر قیمت سنگ ها تاثیر می گذارد. سنگ های مرمر از معادن بسیار زیادی از جمله معدن سنگ مرمر همدان، مشهد، کرمان، میمه، قروه و … استخراج می شوند. تم رنگی هر یک از سنگ ها متفاوت می باشد و هر کدام کیفیت مخصوص به خود را دارا هستند. اینکه سنگ مرمر از کدام معدن استخراج شده است و رنگ و طرح آن به چه گونه می باشد، بر قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

اسلب های مرمر سفید هر چقدر از رگه و هاله ی کمتری برخوردار باشند قیمت بیشتری دارند و در دسته گران ترین سنگ های جهان قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »