سنگ چینی سفید اسکاتو

فهرست مطالب این نوشته

سنگ چینی سفید اسکاتو یکی از معروف ترین و محبوب ترین سنگ های کریستالی جهان محسوب می شود که از یکی از معادن الیگودرز استخراج می شود. این سنگ قیمت بسیار مناسبی دارد و اغلب به صورت اسلب و تایل فرآوری می گردد.


سنگ چینی سفید اسکاتو

سنگ های چینی یا کریستالی یکی از عضو های خانواده ی سنگ های مرمریت محسوب می شوند. با اینکه تفاوت های بسیار زیادی به سنگ های چینی و مرمریت می باشد. یکی از بهترین ویژگی های سنگ های چینی، تم رنگی روشن و سفید آنها و بافت تشکیل شده از بلور های ریز یا درشت می باشد.

سنگ اسلب پرشین اسکاتو، دارای تم رنگی سفید و روشن همراه با خطوط مشکی و طوسی رنگ می باشد که به صورت نامنظم و یا گل های پهن در سطح سنگ پخش شده اند. در برخی از سورت های ضعیف تر این سنگ ها، علاوه بر میزان خطوط سطح سنگ، رگه های زرد در سطح سنگ اسلب نیز مشاهده می شود. اما در سورت های درجه یک، ممتاز و سوپر، سنگ با همچین مشکلاتی روبرو نمی شود. سنگ اسلب چینی نیریز یکی دیگر سنگ های محبوب ایران و جهان است که از نظر ویژگی و ساختار، تا حدودی شبیه به سنگ پرشین اسکاتو می باشد.

شباهت زیاد این سنگ به سنگ اربسکاتو ایتالیا، موجب شده است که این سنگ را به این نام نیز بنامند. قیمت بسیار مناسب سنگ پرشین اسکاتو ایران نسبت به سنگ ارب اسکاتو در کنار کیفیت فوق العاده، سبب گردیده تا شهرت جهانی پیدا کند.

اسلب پرسین اسکاتو

ویژگی های سنگ چینی پرشین اسکاتو

سنگ چینی سفید اسکاتو کیفیت خارق العاده ای دارد و به دلیل بافت کریستالی بسیار ریز، از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است. از جمله:

این سنگ دارای جذب آب بسیار پایینی می باشد. یکی از اصلی ترین دلایل آن هم وجود بلور های ریز و تراکم بالای سنگ می باشد. این سنگ خاصیت صیقل پذیری بسیار خوبی دارد و سطح آن براق و قابلیت انعکاس نور را از خود دارد.

سنگ سفید اسکاتو مقاومت فشاری و سایشی بسیار بالایی دارد. این سنگ نسبت به ضربه و سایش نیز بسیار مقاوم است و در مکان های پر رفت و آمد نیز استفاده می شود و مشکلی بوجود نمی آورد.

طرح و نقش خارق العاده ی این سنگ از بهترین مزیت های آن محسوب می شود. این سنگ قابلیت فرآوری به صورت بوک مچ و فورمچ را نیز دارد. سنگ های بوک مچ به دو برگ سنگ اسلب گفته می شود که هنگام قرار گیری در کنار یکدیگر، طرح و نقش سنگ به صورت قرینه در دیگری ادامه پیدا کند.

قیمت بسیار مناسب سنگ پرشین اسکاتو نسبت به نمونه های مشابه خارجی از مزیت های خوب این سنگ می باشد. این سنگ از معادن الیگودرز استخراج می شود و قیمت بسیار مناسبی دارد.

کاربرد سنگ اسلب پرشین اسکاتو

موارد استفاده از سنگ اسلب سفید اسکاتو

همانطور که اشاره شد، از سنگ های اسلب پرشین اسکاتو در قسمت های مختلف داخلی ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده می کنند. این سنگ مقاومت بسیار بالایی نسبت به مواد شیمیایی و اسیدی خانگی همچون آبلیمو دارد و به هیچ عنوان دچار ایجاد لک نمی شود. از کاربرد های این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد های مسکونی، اداری و تجاری
  • سنگ رویه کابینت و فضای بین کابینتی
  • پله های لوکس و ساخت پله پیچ ها
  • دکوراتیو و ویترین مغازه های لوکس پاساژ ها
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • و … 

اسلب پرشین اسکاتو

رگه و زردی قسمت بالایی سنگ اسلب عکس فوق، یکی از معایب این سنگ است که در درجات ضعیف این سنگ مشاهده می شود. البته زردی اسلب عکس فوق بسیار کم است و موجب کاهش قیمت بسیار کمی در سنگ می گردد. در سورت های سوپر این سنگ، این رگه ها به هیچ عنوان مشاهده نمی شود.

 

معدن سنگ چینی پرشین اسکاتو

معدن این سنگ در استان لرستان و در شهرستان الیگودرز واقع شده است. این معدن سینه کار های متفاوتی دارد که از هر کدام، سنگی با طرح و نقش متفاوت استخراج می شود. یکی دیگر از معروف ترین سنگ های این معدن می توان به سنگ اسلب پرشین بیانکو اشاره نمود. این سنگ از نظر یکدستی شباهت زیادی به سنگ مایا تاسوس یونان دارد.

سنگ های اسلب مشکی الیگودرز یکی دیگر محصولات پرطرفدار ساختمان می باشد که از همین معادن استخراج می شود.

کاربرد سنگ اسلب پرشین اسکاتو شیاردار

در عکس فوق، سنگ اسلب به صورت شیار دار و کات بروکن با توجه به سلیقه ی مشتری تولید شده است. سنگ های کات بروکن نمای بسیار زیبایی به فضا می بخشند. در فرآوری به صورت کات بروکن، شیار های بسیار ریز با فاصله ی بسیار کم و منظم در سطح سنگ ایجاد می کنند.

 

قیمت سنگ اسلب سفید اسکاتو

پارامتر های بسیار زیادی می تواند بر قیمت این سنگ بسیار زیبا تاثیر گذار باشد. از جمله مهمترین آنها می توان به سورت سنگ و میزان خطوط سطح سنگ اشاره نمود. هر چقدر این رگه ها منظم تر، گل درشت تر و کمتر باشند قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. در برخی از سورت های این سنگ رگه های زرد مشاهده می شود که اگر میزان این رگه ها زیاد باشد، سبب کاهش قیمت سنگ می گردد.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ از دیگر معیار های بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ می باشد. هر چقدر ساب سنگ بهتر باشد، سطح سنگ براق تر می گردد و اگر سنگ با بهترین کیفیت فرآوری شود، ماندگاری و طول عمر آن چندین برابر خواهد گشت. کیفیت فرآوری با قیمت سنگ رابطه ی مستقیمی دارد.

ابعاد سنگ های اسلب هر چقدر بزرگ تر باشد، ممکن است بر قیمت سنگ بی افزاید. ضخامت سنگ های اسلب معمولا دو سانت می باشد که اگر سنگ اسلب با ضخامت سه سانت تولید شود، قیمت آن بیشتر می باشد. به طور کلی این سنگ قیمت بسیار مناسبی دارد و جزو یکی از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران به حساب می آید. برای خرید و اطلاع از قیمت این سنگ با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »