قیمت و خرید سنگ تراورتن عباس آباد

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن عباس آباد با تم رنگی کرم روشن تا سفید یکی از بهترین و محبوب ترین سنگ های نمای ساختمان محسوب می شود. این سنگ از معادن استان مرکزی، شهرستان محلات استخراج می شود و از نظر سورت بندی، در دسته های مختلفی قرار می گیرد. برای دریافت لیست قیمت و خرید سنگ تراورتن عباس آباد با ما تماس بگیرید.


سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن نوعی سنگ رسوبی است که از به جا ماندن رسوبات چشمه‌های آب گرم بوجود می آیند. حفرات موجود در این سنگ به دلیل فضای اشغال شده توسط گازهای موجود در آب های گرم منبع رسوب ‌گذاری است. این سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند که از محبوب ترین آنها باید به سنگ تراورتن عباس آباد اشاره کرد.

تراورتن عباس آباد دارای تم رنگی کرم روشن تا سفید است که در سطح این سنگ با توجه به سورت سنگ، رگه ها و هاله های بسیار زیبایی مشاهده می شود. این سنگ سورت های مختلف و بسیار زیادی دارد و به عنوان محبوب ترین، مشهور ترین و یکی از باکیفیت ترین سنگ های تراورتن ایران به حساب می آید. شایان ذکر است که کشور ایران بیشترین معادن سنگ تراورتن در دنیا را در خود جای داده است.

از نظر ظاهری این سنگ بسیار زیبا شباهت زیادی به سنگ تراورتن دره بخاری دارد. از آنجایی که این سنگ قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن دارد، بیشتر در ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود. در ادامه به ویژگی های بسیار خوب این سنگ اشاره خواهیم کرد.

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

ویژگی های بسیار خوب این سنگ

در گذشته از سنگ های چینی همچون سنگ چینی ازنا در نمای ساختمان ها استفاده می کردند. اما امروزه سنگ های تراورتن به دلیل تنوع بسیار بالا و ویژگی های فوق العاده عالی، بهترین گزینه برای نمای بیرونی ساختمان ها محسوب می شوند. از ویژگی های این سنگ می توان اشاره کرد به:

ساب پذیری سنگ تراورتن عباس آباد فوق العاده عالی است. این سنگ سطح براق و بسیار زیبایی دارد و به خوبی نور را از خود منعکس می کند و فضای اطراف ساختمان را دلباز تر نشان می دهد.

تخلخل در سنگ های تراورتن، امری طبیعی است. هر چقدر بافت متخلخل سنگ کمتر باشد و سنگ ذات پُر و استخوانی داشته باشد، کیفیت بهتر و ساب پذیری بهتری دارد. تراورتن عباس آباد تراکم بسیار خوب و تخلخل مناسبی دارد.

سنگ های تراورتن جذب آب نسبتا بالایی دارند. اما حفرات این سنگ ها با رزین و ماستیک پر می شود و جذب آب سنگ به صفر می رسد. تراورتن عباس آباد در مقایسه با اکثر سنگ های تراورتن، جذب آب کمتری دارد.

این سنگ بهترین گزینه برای نمای خارجی مناطق مرطوب و سردسیر است. زیرا این سنگ تحت هیچ شرایطی ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد و با آب و هوای هر منطقه ای سازگار است.

 

کاربرد این سنگ زیبا در صنعت ساختمان

سنگ عباس آباد در ابعاد عرض 40 طولی، سایز های حکمی نمره شده و حتی اسلب تولید می شود. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج در کارخانجات برش داده می شود و به روش های صیقلی و چرمی فرآوری می گردد. این سنگ به دلیل کیفیت و جنسیت خوبی که دارد، گزینه ی فوق العاد عالی برای نما های برجسته ی رومی با ابزار های برجسته است.

ترکیب سنگ سفید عباس آباد با سنگ هایی همچون تراورتن عسلی تکاب و یا تراورتن سیلور تکاب نمای فوق العاده زیبایی را خلق می کند. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان ها، نما های مدرن، کلاسیک و رومی
  • دکوراسیون های داخلی ساختمان های لوکس
  • سنگفرش حیاط و روف گاردن ها
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • سنگفرش دور استخر

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

قیمت و خرید سنگ تراورتن عباس آباد

پارامتر های بسیار زیادی هستند که بر قیمت سنگ های تراورتن به خصوص سنگ عباس آباد تاثیر می گذارند. به عنوان مثال هر چقدر قد و پای سنگ ها بلند تر باشد، سنگ در دسته ی شمش قرار می گیرد و قیمت آن افزایش می یابد. معمولا ضخامت سنگ ها 1.8 سانتی متر است، اگر ضخامت سنگ کمتر باشد قیمت سنگ ارزان تر می شود. بهترین ضخامت برای سنگ 1.8 سانت است زیرا سنگ به خوبی اسکوپ می شود.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ در ماندگاری و زیبایی سنگ و همینطور در قیمت سنگ تاثیر بسزایی می گذارد. سورت بندی دقیق سنگ از دیگر پارامتر های بسیار مهم و تاثیر گذار در قیمت سنگ است. هر چقدر سنگ های یکدسته شبیه هم باشند و بازی رنگ و ظاهر در دسته کمتر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش می یابد. معدن عباس آباد سینه کار های مختلفی دارد که در قیمت سنگ تاثیر گذار است.

فاصله ی معدن تا کارخانه ی سنگبری به دلیل کرایه حمل کوپ، در قیمت نهایی سنگ تاثیر می گذارد. عمدتا سنگ تراورتن عباس آباد در اصفهان و در شهرک های صنعتی محمود آباد و رضوانشهر با بهترین قیمت و بهترین کیفیت فرآوری تولید و عرضه می شود.

اگر به دنبال لیست قیمت و خرید سنگ تراورتن عباس آباد با کیفیت و قیمت عالی هستید، صنایع سنگ هویدا با تولید و عرضه ی این سنگ با بهترین قیمت، آماده ی همکاری با شما عزیزان است. اگر چه سنگ عباس آباد در مقایسه با اکثر سنگ های ساختمانی قیمت بیشتری دارد، با این حال استفاده از آن در هر ساختمانی برای کارفرما مجانی و مُفت تمام می شود. زیرا سنگ خوب به نحوی یک ارزش افزوده برای ساختمانتان به حساب می آید و در زیبایی و فروش کمک شایانی به شما می کند.

 

معدن سنگ تراورتن عباس آباد

معدن این سنگ در استان مرکزی، شهر نیم ور محلات، و در نزدیکی روستای باقر آباد قرار دارد. این معدن ، جزء فعال ترین معادن سنگ تراورتن به حساب می آید. در واقع شهر محلات به عنوان غنی ترین منطقه از لحاظ معادن سنگ تراورتن محسوب می شود که سنگ های بسیار خوبی از آنها استخراج می شود. سنگ عباس آباد به صورت کوپ و بریده شده به کشور های مختلفی صادر می شود.

معدن سنگ عباس آباد سینه کار های مختلف و بسیار زیادی دارد. از معروف ترین معادن عباس آباد می توان به معدن حاج عبدلی، سینه کار عرب، معدن نیکفر، حسنی پور، قاسمی فر و … اشاره کرد. از دیگر سنگ های باکیفیت و زیبای مجموعه کارخانجات سنگ هویدا می توان اشاره کرد به:

تراورتن آبگرم محلات _ سنگ تراورتن ابرکوه _ تراورتن دهشیر یزد _ سنگ تراورتن سفید تکاب _ تراورتن سفید ابیانه _ انواع سنگ سفید نما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط