تراورتن عسلی تکاب بی موج

سنگ تراورتن عسلی ارزان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن کرم و عسلی از پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین مصالح مصرفی در صنعت ساختمان هستند که از معادن مختلفی استخراج می شوند. در این مقاله به معرفی بهترین سنگ تراورتن عسلی ارزان اشاره خواهیم کرد.


سنگ تراورتن عسلی ارزان

تراورتن ها نوعی از دسته سنگ های رسوبی هستند که از رسوبات چشمه های آبگرم تشکیل می شوند. این سنگ ها در تم های رنگی مختلف سفید، کرم، عسلی، شکلاتی، قرمز، زرد، سیلور و … یافت می شوند. سنگ تراورتن عسلی به دلیل تم رنگی جذاب و گرمی که دارد، عمدتا در نما های اصلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. تراورتن کرم عسلی و شکلاتی به دو روش موجدار و بدون موج برش می خورند و به صورت صیقلی یا چرمی فرآوری می گردند. از آنجایی که سنگ های تراورتن عسلی از معادن مختلفی استخراج می شوند و قیمت های متفاوتی دارند، در این مقاله به معرفی دو تا از محبوب ترین آنها اشاره خواهیم کرد. سنگ تراورتن عسلی ارزان عمدتا از دو معدن واقع در یزد و کاشان استخراج می شود.

سنگ هایی همچون تراورتن کرم عسلی تکاب و سنگ تراورتن حاجی آباد از دیگر سنگ های محبوب و باکیفیت هستند که قیمتشان از سنگ های یزد و کاشان بیشتر هستند. تراورتن دهشیر یزد به دلیل قیمت بسیار مناسب و کیفیت قابل قبول، بیشتر مصرف را در پروژه های انبوه دارد و از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران به حساب می آید. صنایع سنگ هویدا یکی از تولید کنندگان عمده ی سنگ های تراورتن می باشد که با مناسب ترین قیمت سنگ های خود را به مشتریان ارائه می دهد.

سنگ تراورتن عسلی و شکلاتی یزد

سنگ تراورتن شکلاتی و عسلی

سنگ تراورتن دهشیر یزد

معدن سنگ تراورتن دهشیر در استان یزد، شهرستان تفت و در نزدیکی روستای دهشیر واقع شده است. از معروف ترین و محبوب ترین سینه کار های این معدن می توان به معدن منصوری، معدن جوادی و معدن دلاوری اشاره کرد. این معادن به دلیل آهک کمتر نسبت به سایر مناطق معدن، شوره ندارند و از لحاظ کیفی، بسیار عالی هستند. از ویژگی های مثبت سنگ تراورتن دهشیر می توان به تخلخل مناسب، چسبندگی ایده آل این سنگ با ملات، طرح و نقش زیبا و قیمت بسیار مناسب آن اشاره کرد. این سنگ با شرایط مختلف آب و هوایی سازگار است و می توان از این سنگ در مناطق مختلف کشور استفاده کرد.

سنگ های تراورتن کرم، عسلی و شکلاتی یزد در دسته سنگ های پر مصرف و پر کاربرد هستند. اما توصیه می شود که از این سنگ در نمای ساختمان مناطق مرطوب شمال کشور استفاده نشود. این سنگ به دو صورت موجدار و بدون موج فرآوری می شود و به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد.

تراورتن دهشیر یزد بدون موج سورت بندی های مختلفی دارد که بر اساس طرح و نقش سنگ، میزان هاله و رگه های سطح سنگ سورت بندی می شود. از سورت های ضعیف تر این سنگ به عنوان درپوش و دیوار پوش استفاده می شود.

آیا سنگ تراورتن عسلی دهشیر شوره می ‌زند؟

عواملی که باعث شوره و سفیدک روی سنگ می شود، رسوب نمک، املاح معدنی حاصل از تبخیر آب ملات پشت سنگ و ترکیبات یا جنسیت خود سنگ است.

شایان ذکر است که خدمتتان عرض کنم، شوره سنگ امری کاملاً طبیعی است. چرا که ذات سنگ، طبیعی بوده و دارای ترکیباتی همچون سولفات سدیم و کلسیم است. از طرفی نوع و کیفیت ملات استفاده شده در پشت آن نیز، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شوره زدن سنگ در محیط ها و مناطق مرطوب بیشتر دیده می شود. زیرا که نمک و املاح معدنی از طریق رطوبت راحت تر به سطح سنگ منتقل می شوند.

از طرفی هر چه تراکم سنگ ها پایین تر و تخلخل سنگ بیشتر باشد، راه انتقال محلول های نمکی به سطح سنگ و تبخیر آن بیشتر خواهد شد.

از همین رو برای نفوذ ناپذیری سنگ های تراورتن که دارای تخلخل نسبتا بالایی هستند، از مواد رزین و اپوکسی استفاده می شود.

پس به طور کلی علت شوره زدن سنگ را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. وجود املاح معدنی و نمک های محلول در ملات و ترکیبات سنگ
  2. رطوبت بالای محیط
  3. تخلخل بالای سنگ

البته این مورد در تمامی معادن سنگ های تراورتن دهشیر دیده نمی‌شود چرا که این سنگ‌ پس از فراوری در مقابل رطوبت نفوذ ناپذیر اند. از بهترین معادن آن می توان به معدن منصوری، جوادی و دلاوری اشاره کرد.

 

سنگ تراورتن عسلی کاشان

یکی دیگر از محبوب ترین سنگ های تراورتن عسلی ارزان قیمت، تراورتن کاشان است. این سنگ ظاهر بسیار زیبایی دارد و به دلیل بافت متراکم و جنسیت عالی، از ساب پذیری فوق العاده عالی و براقی برخوردار است. این سنگ به روش چرمی نیز بر اساس سفارشات تولید می شود. معروف ترین و محبوب ترین معدن این سنگ، معدن تراورتن آقا محمدی است. به طور کلی این سنگ از نظر قیمتی ارزان است ولی قیمت آن نسبت به سنگ های تراورتن یزد، گران تر می باشد.

سنگ تراورتن کاشان به دلیل جنسیت خوبی که دارد، شوره ندارد و می توان در نمای ساختمان های مناطق مختلف کشور استفاده کرد. این سنگ قابلیت بسیار خوب ابزار خوری و برش پذیری عالی دارد و در نما های برجسته ی رومی، گزینه ی بسیار مناسبی محسوب می شود. اگر به دنبال تراورتن عسلی کاشان با کیفیت مناسب و سورت عالی هستید، می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید.

سنگ تراورتن عسلی کاشان

سنگ تراورتن کاشان

کاربرد این سنگ زیبا در صنعت ساختمان

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، کاربرد اصلی سنگ های تراورتن عسلی در نما های اصلی ساختمان ها است. ترکیب این سنگ بسیار زیبا با سنگ های سفید همچون تراورتن سفید عباس آباد، نمای بسیار جذابی را خلق می کند. از کاربرد های کلی این سنگ ها می توان اشاره کرد به:

  • نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های لابی ساختمان ها، حیاط، پارکینگ
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • ساخت نرده سنگی یا صراحی
  • استفاده به عنوان درپوش
  • سنگفرش حیاط و پشت بام

 

پارامتر های کلی و تاثیر گذار در قیمت سنگ های ساختمانی

عوامل بسیار زیادی در قیمت سنگ های تراورتن تاثیر گذار هستند. استاندارابعاد تولید سنگ های تراورتن در ایران، عرض 40 طولی است. هر چقدر عرض سنگ ها بیشتر باشد و ابعاد سنگ ها بزرگتر باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد. ضخامت سنگ های داخلی 1.7 و 1.8 سانت است و هرچقدر ضخامت سنگ ها بیشتر شود، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. تراورتن ها به دو صورت موجدار و بدون موج فرآوری می شوند. سنگ های تراورتن بدون موج سورت های مختلفی دارند که هر چقدر لکه و هاله و رگه سطح سنگ ها کمتر باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد. قد و پای سنگ های طولی در قیمت سنگ ها بسیار تاثیر گذار است و هر چقدر ارتفاع سنگ های یک دسته بلند تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود.

از دیگر پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ، فاصله ی معدن تا کارخانه ی سنگبری است. اصفهان مرکز اصلی تولید سنگ های ساختمانی در ایران و خاورمیانه است. شما می توانید سورت های مختلف انواع سنگ های تراورتن را در مجموعه کارخانجات سنگ هویدا با بهترین قیمت تهیه کنید. اگر به دنبال سنگ با کیفیت صادراتی نیز هستید، می توانید سنگ صادراتی خود را با بسته بندی و پالت از این مجموعه تهیه کنید. از دیگر محصولات باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن بمانی نژاد _ تراورتن سفید ابیانه _ سنگ تراورتن دره بخاری _ تراورتن رامشه ممتاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط