سنگ تراورتن بمانی نژاد یزد

تراورتن بمانی نژاد

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن بمانی نژاد یزد جزء باکیفیت ترین سنگ های نما محسوب می شود. زمینه رنگی این سنگ کرم، کرم بژ و عسلی می باشد و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.


تراورتن بمانی نژاد یزد

تراورتن بمانی دارای تم رنگی کرم، کرم بژ و عسلی می باشد. در سورت های ضعیف تر این سنگ، رگه ها و هاله های قهوه ای یا طوسی جذابی در سطح آن مشاهده می شود. تراورتن بمانی نژاد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به دو صورت موجدار و بی موج فرآوری می گردد. معدن این  سنگ در استان یزد قرار دارد و به دلیل وجود معادن مختلف، سورت های متفاوتی از این سنگ تولید می شود. 

از بهترین مزیت های این سنگ نسبت به سایر سنگ های تراورتن یزد همچون تراورتن دهشیر، میزان تخلخل بسیار مناسب آن می باشد. تراورتن بمانی یزد بافت متراکمی دارد و میزان تخلخل بافت آن بسیار مناسب می باشد. این سنگ را به صورت چرمی و ساب نخورده نیز تولید می کنند و به کشور هایی همچون ترکیه، امارات و … صادر می گردد. سنگ تراورتن کرم کاشان نیز از دیگر سنگ های با کیفیت بازار محسوب می شود که تقریبا با سنگ تراورتن بمانی یزد هم قیمت می باشد و هر دو سنگ کیفیت بسیار خوبی دارند.

تراورتن بمانی یزد

ویژگی سنگ تراورتن بمانی نژاد یزد

شاید تراورتن بمانی شهرت برخی دیگر از سنگ های کرم رنگ را در بازار نداشته باشد. ولی لازم به ذکر است که این سنگ از کیفیت بی نظیری برخوردار است و در مناطق مختلف ایران می توان از آن استفاده نمود. این سنگ سورت های مختلفی دارد و به طور ذاتی از قد و پا و ارتفاع بلند برخوردار است. قد و پای شمش و فوق العاده خوب این سنگ به دلیل استخراج کوپ از معدن با ابعاد بزرگ و مناسب می باشد. 

تراکم بسیار خوب و تخلخل مناسب: این سنگ به دلیل بافت متراکم، از مقاومت فشاری و سایشی بالایی برخوردار است و به دلیل بافت متخلخل، چسبندگی بسیار خوبی با ملات ماسه سیمان دارد.

جذب آب پایین: این سنگ جذب آب بسیار ناچیزی دارد و در نمای ساختمان مناطق مرطوب نیز استفاده می شود.

شوره نمی زند: تراورتن بمانی به هیچ عنوان شوره نمی زند و تحت هیچ شرایطی، ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. از این سنگ در نمای ساختمان های مناطق شمال کشور یا مناطق سردسیر مانند کردستان، می توان استفاده نمود.

ساب پذیری فوق العاده و سطح براق و درخشان

قابل استفاده در مناطق مختلف سردسیر، گرم سیر و مرطوب

تولید انبوه در کارخانجات هویدا و قیمت مناسب

 

موارد استفاده از تراورتن بمانی نژاد

به طور کلی سنگ تراورتن کرم بمانی به دو صورت موجدار و بی موج برش داده شده و به صورت صیقلی یا چرمی فرآوری می گردد. در این سال ها با روی کار آمدن نماهای رومی، منجر شده تا تقاضا برای سنگ های کرم بی موج افزایش یابد. کاربرد اصلی این سنگ به صورت عمده در نما های بیرونی و دیوار های داخلی ساختمان می باشد. توصیه می شود تمامی سنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان، همگی اسکوپ شوند تا خطر سقط سنگ در بعد ها به حداقل و حتی صفر برسد.

این سنگ ابزار خوری خوبی دارد و به دلیل قد و پای بلند و خوب آن، می توان در نما های رومی با ابزار های جذاب و متنوع، نمایی شیک را بوجود آورد. سنگ تراورتن تکاب و تراورتن کرم حاجی آباد از دیگر سنگ های فوق العاده می باشند که تا حدودی از نظر کیفی و ظاهری شبیه به تراورتن بمانی می باشند.

قیمت سنگ تراورتن بمانی نژاد یزد

پارامتر های مختلفی بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد. از جمله می توان اشاره کرد به:

  • قد و پای سنگ
  • ضخامت سنگ
  • کیفیت ساب و برش سنگ و فرآوری سنگ
  • موجدار و بی موج بودن سنگ: سنگ های بی موج از قیمت بالاتری برخوردار هستند.
  • سورت سنگ و میزان بازی رنگ در آن

به طور کلی هر چقدر زمینه رنگ سنگ به کرم روشن رود، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. هر چقدر ارتفاع سنگ های طولی بیشتر باشد، نیاز به بند کشی کمتری می باشد. زمانی که در نما کمتر بند کشی شود و سنگ ها یک تکه باشند، ظاهر نمای ساختمان زیبا دیده می شود و باعث ایجاد فضایی گرم و دلنشین در محیط اطراف خود می گردد. 

در کارخانجات سنگ بازرگانی هویدا، می توانید این سنگ را با کیفیت بی نظیر و قیمتی زیر قیمت بازار تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط