تراورتن عباس آباد موج کبریتی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن سفید عباس آباد یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین سنگ نما است که کیفیت بسیار عالی دارد. از سورت های معروف این سنگ می توان به سورت موج کبریتی معروف به تراورتن عباس آباد موج کبریتی اشاره کرد. در ادامه بیشتر با این سنگ آشنا خواهیم شد.


تراورتن عباس آباد موج کبریتی

سنگ های تراورتن نوعی سنگ رسوبی هستند که در بافت خود خلل و فرج های ریزی موجود است. این سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند و از کیفیت و تم های رنگی مختلفی برخوردار هستند. یکی از معروف ترین سنگ های سفید تراورتن، تراورتن عباس آباد است. این سنگ دارای زمینه رنگی کرم روشن و سفید است که در سطح آن با توجه به سورت سنگ، رگه ها، هاله ها و یا دانه های بسیار ریز طوسی یا کرم مشاهده می شود.

سنگ تراورتن عباس آباد به روش های مختلف موج دار و بی موج برش داده می شود و عمدتا به صورت صیقلی در ابعاد عرض 40 طولی تولید می شود. از معروف ترین سورت های این سنگ می توان اشاره کرد به:

 

ویژگی های بسیار خوب این سنگ

سنگ عباس آباد به دلیل کیفیت و جنسیت بسیار خوبی که دارد، نه تنها در ایران بلکه شهرت جهانی پیدا کرده است. تخلخل موجود در بافت سنگ های تراورتن یک ویژگی طبیعی است اما هر چقدر این خلل و فرج در سنگ کمتر باشد و تراکم سنگ بیشتر باشد، از لحاظ کیفی و ساب پذیری سنگ بهتر می باشد. از ویژگی های بسیار خوب سنگ موج کبریتی عباس آباد می توان اشاره کرد به:

تراکم بسیار خوب سنگ عباس آباد و بافت متخلخل مناسب آن، موج ساب پذیری بسیار خوب این سنگ و سطح براق و درخشان آن شده است. این سنگ چسبندگی ایده آلی با ملات ایجاد می کند.

سنگ تراورتن عباس آباد موج کبریتی دارای تم رنگی بسیار زیبا و روشن می باشد و موج های ریز و منظم این سنگ، زیبایی خیره کننده ای به سنگ بخشیده است.

این سنگ مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار دارد. از لحاظ ماندگاری و مقاومت در برابر باران های اسیدی، سنگ عباس آباد بهترین گزینه می باشد زیرا که مقاومت بسیار بالایی نسبت به مواد شیمیایی دارد.

تراورتن عباس آباد بهترین گزینه برای نمای ساختمان های مناطق مرطوب، سردسیر و گرمسیر است. این سنگ نسبت به عوامل مختلف جوی مقاوم است و با آب و هوای تمام مناطق سازگار می باشد.

تراورتن عباس آباد موج دار

کاربرد سنگ عباس آباد در ساختمان

عمدتا از سنگ های تراورتن در نما های اصلی ساختمان های لاکچری استفاده می شود. این سنگ قابلیت بسیار خوب ابزار خوری و پرش پذیری دارد و به همین دلیل گزینه ی بسیار خوبی برای نما های برجسته ی رومی با ابزار های برجسته همچون سرستون و … می باشد. ترکیب این سنگ با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب دودی یا تراورتن قرمز آذرشهر، زیبایی خارق العاده ای را در نما های مدرن ایجاد می کند.

تراورتن عباس آباد به صورت موج دار نیز در ابعاد اسلب تولید و فرآوری می شود. از سنگ های اسلب این سنگ در دیوار های داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نما های جذاب رومی، کلاسیک و مدرن ساختمان های لوکس
  • دیوار حیاط ساختمان، ویلا و دیوار های لابی و مشاعات ساختمان
  • سنگفرش حیاط و محوطه های بیرونی
  • ساخت صراحی، نرده سنگی، سرستون و دیگر مصنوعات سنگی

 

معدن سنگ تراورتن عباس آباد

معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات و در روستای نیم ور و در نزدیکی روستای باقر آباد قرار دارد. این معدن با استخراج ماهیانه بیش از 90 هزار تن سنگ خام یکی از فعال ترین معادن سنگ تراورتن ایران و جهان به حساب می آید. از معروف ترین سینه کار های این معدن باید به سینه کار قاسمی فر، سینه کار حاج عبدلی، معدن عرب، سینه کار نیکفر، معدن توکلی، معدن حسنی پور و … اشاره کرد.

این معدن از لحاظ جغرافیایی به معادن سنگ تراورتن دره بخاری و معادن سنگ تراورتن حاجی آباد بسیار نزدیک است. سنگ عباس آباد به صورت کوپ خام و تایل های صیقلی یا چرمی به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

 

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت گذاری این سنگ

عوامل بسیار مهمی در قیمت سنگ های تراورتن به خصوص سنگ عباس آباد موثر هستند. به طور مثال سنگ های پلاک طولی، هر چقدر ارتفاع سنگ ها بلند تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. ضخامت استاندارد سنگ ها 18 میلیمتر است و دقیق بودن ضخامت سنگ در یک پلاک و گونیا بودن چهار طرف سنگ از معیار های بسیار مهم و نشان دهنده ی کیفیت برش سنگ است.

کیفیت ساب و فرآوری (متریال های مورد استفاده در فرآوری همچون رزین و ماستیک) عامل بسیار مهم و موثر در قیمت سنگ است. هر چقدر کیفیت فرآوری بهتر باشد، ماندگاری سنگ بیشتر می شود. سورت سنگ و دقیق بودن سورت بندی سنگ نیز از دیگر معیار های بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ عباس آباد است. تراورتن عباس آباد اگرچه کیفیت فوق العاده عالی دارد، قیمت این سنگ نیز در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن روشن، بیشتر است. اما استفاده از سنگ عباس آباد نوعی ارزش افزوده برای ساختمان محسوب می شود.

بدین معنا که سازنگانی که از این سنگ در ساختمان خود استفاده می کنند، با این که سنگی گران تر از سایر سنگ های نما خریداری کرده اند، اما در زمان فروش نه تنها ساختمان خود را راحت تر می فروشند، بلکه قیمت ملکشان با سایر ملک های آن محل گران تر به فروش می رسد. اگر به دنبال یک سنگ باکیفیت هستید می توانید با مشاوران ما در صنایع سنگ هویدا، از طریق شماره تماسشان ارتباط برقرار کنید. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان اشاره کرد به:

تراورتن آبگرم محلات _ سنگ تراورتن ابیانه سوپر _ تراورتن عسلی تکاب _ سنگ تراورتن ابرکوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط