تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

تراورتن سفید عباس آباد

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن سفید عباس آباد، یکی از مشهور ترین سنگ های سفید نما به حساب می آید. این سنگ در سورت ها و رنگ های مختلف نظیر سفید، کرم و کرم بژ همراه با هاله و رگه های بسیار جذاب از معدن استخراج می شود.


تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از مشهور ترین سنگ های سفید نما به حساب می آید. سنگ عباس آباد در تم های رنگی سفید، کرم و کرم بژ یافت می شود و به دو صورت موج دار و بی موج برش داده و به صورت صیقلی فرآوری می گردد. این سنگ به دلیل کیفیت بسیار خوبی که دارد، محبوبیت خاصی در بین طراحان و سازندگان پیدا نموده است. این سنگ بیشتر در نما های رومی و کلاسیک استفاده می شود. اما تلفیق عباس آباد با سنگ های طرح چوب نیز می تواند نمای بسیار شیک و جذابی را بوجود آورد. 

سنگ عباس آباد معمولا به صورت بدون موج و صیقلی فرآوری می شود و در ساختمان های لوکس و مجلل، به کار می رود. از دیگر سنگ های سفید نما که ظاهری شبیه به تراورتن عباس آباد دارند و کیفیت آنها نیز خوب است، می توان به تراورتن سفید ابیانه اشاره نمود. 

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

معدن سنگ عباس آباد

معدن این سنگ در شهر نیم ور محلات، در روستای باقرآباد استان مرکزی قرار دارد. این معدن به عنوان یکی از فعال ترین معادن سنگ تراورتن شناخته شده است. از معروف ترین سینه کار های معدن عباس آباد به معدن حاج عبدلی، سینه کار توکلی، سینه کار عرب، پور حسنی، نیکفر، قاسمی پور و … می توان اشاره کرد. کوپ سنگ عباس آباد پس از استخراج از معادن، به کارخانجات جهت تولید و یا جهت صادرات به کشور های مختلف دنیا منتقل می شود.

 

ویژگی های سنگ سفید عباس آباد

با توجه به اینکه امروزه از سنگ های تراورتن در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود، باید توجه داشته باشیم که سنگ انتخاب شده با آب و هوای منطقه سازگاری داشته باشد و زود از بین نرود. بی شک تراورتن سفید عباس آباد باکیفیت ترین و زیبا ترین سنگ سفید نما محسوب می شود که مزیت های بسیار خوبی دارد. از جمله:

  • از این سنگ می توان در نمای بیرونی ساختمان های مناطق مختلف سردسیر، گرمسیر و یا مرطوب استفاده نمود. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.
  • سنگ عباس آباد ثبات رنگ فوق العاده بالایی در برابر نور خورشید و عوامل مختلف جوی دارد. به طوری که به هیچ عنوان دچار رنگ پریدگی نمی شود. البته سایر سنگ های سفید، زمانی که در برابر نور خورشید قرار می گیرند، به مرور زمان، سفید تر و جذاب تر می شوند.
  • تراکم بسیار بالا و میزان تخلخل پایین این سنگ، از دیگر ویژگی های آن به حساب می آید. بافت این سنگ نسبت به تمام سنگ های تراورتن موجود در بازار، متراکم تر است و تخلخل آن بسیار مناسب می باشد. این سنگ چسبندگی بسیار عالی با ملات نما دارد.
  • ساب پذیری سنگ تراورتن عباس آباد، فوق العاده می باشد و سطح آن صیقلی، براق و درخشان است.

سنگ تراورتن عباس آباد سوپر

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت این سنگ زیبا

از عواملی که بیشتری تاثیر را در قیمت سنگ های تراورتن دارد، میزان خطوط و هاله های سنگ، ارتفاع و قد و پای سنگ و کیفیت ساب و برش سنگ می باشد. سورت سنگ از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ می باشد. هر چقدر سطح سنگ پاک تر و عاری از لکه و رگه باشد، قیمت آن بیشتر است. به طور مثال سورت سوپر و بعد از آن تراورتن ممتاز عباس آباد و سپس درجه یک و دو از سورت بندی های این سنگ محسوب می شوند.

ارتفاع سنگ های عرض 40 طولی هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر است. ارتفاع سنگ ها اگر از 1.8 متر بیشتر باشد، به اصطلاح قد و پای سنگ شمش است و گران تر می باشد. زیرا سنگ هایی که طول بیشتری دارند، بعد از استفاده در نما، نیاز به بند کشی کمتری دارند و این خود در زیبایی نمای ساختمان تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ نیز از دیگر عوامل بسیار موثر بر قیمت سنگ است که قبل از خرید باید به آنها توجه شود. به طور کلی این سنگ قیمت بالایی دارد و ممکن است هر کسی توان خرید آن را نداشته باشد. سنگ ترامیت همدان یک جایگزین خوب برای سنگ های تراورتن سفید می باشد و کیفیت آن نیز بسیار خوب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالبی که در رابطه با این سنگ نوشته ایم را بخوانید. از دیگر محصولات صنایع سنگ هویدا می توان اشاره کرد به:

تراورتن سفید تکاب _ سنگ تراورتن دره بخاری _ تراورتن کرم دهشیر _ سنگ تراورتن آبگرم سالاری _ تراورتن سیلور تکاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط